Χ Α Ι Ρ Ε Τ Ι Σ Τ Η Ρ Ι Ο
Για τον δίκαιο αγώνα
του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων του
Δημοτικού σχολείου
Ανωγειων με αφορμή τις τραγικές εκλείψεις
σε μέσα
και διδακτικό προσωπικό .
Η κατάσταση αυτή με τις τραγικές ελλείψεις σε υλικοτεχνικά μέσα και εκπαιδευτικό προσωπικό δεν είναι «κεραυνός εν αιθρία» αλλά είναι ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα σε βάρος της Δημόσιας εκπαίδευσης και η φυσική κατάληξη όλων των εφαρμοζόμενων αντιλαϊκών πολιτικών που εφαρμόστηκαν και εφαρμόζονται μέχρι σήμερα σε πλήρη εναρμόνιση των συνθηκών του Μάαστριχτ ,της Λισαβόνας, της Λευκής Βίβλου και γενικά των εντολών της ΕΕ. Η εμπορευματοποίηση της παιδείας που έχει ήδη υλοποιηθεί σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, είναι σύμφωνη με όσα προβλέπονται από αυτές τις συνθήκες και στην χώρα μας εξιδανικεύτηκαν σε τοπικό επίπεδο στην αρχή από το σχέδιο «Καποδίστριας» και ολοκληρώθηκαν με το «Καλλικράτη».
Αυτή
η κατάσταση είναι κόλαφος γι’ αυτούς που μόλις πριν λίγα χρόνια μας
«νουθετούσαν» για τα οφέλη δήθεν του «Καλλικράτη». Τώρα αλήθεια τι έχουν να
πουν; Εμείς ούτε μάντεις είμαστε, ούτε διαθέτουμε ανάλογες ικανότητες. Είχαμε
όμως προβλέψει επακριβώς αυτήν την κατάσταση και επιβεβαιωθήκαμε στο ακέραιο .
Απλά γιατί όλη αυτή η κατάληξη είχε αφετηρία τις συνθήκες της ΕΕ και
συγκεκριμένο στόχο την εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών
Παιδείας Υγείας Πρόνοιας κτλ. Άλλωστε και ο κ Δήμαρχος σε πρόσφατο « κάλεσμα »
του, το αναφέρει ωμά «….Τα επόμενα χρόνια θα επιχειρηθεί ένας
νέος τρόπος χρηματοδότησης των Δήμων . Η χρηματοδότηση θα προέρχεται κατά ένα
μεγάλο ποσοστό από ΤΟΠΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ….» . Αλήθεια τι λέει ο κ Δήμαρχος τώρα
για αυτήν την εξέλιξη? όταν στην αρχή
της σχολικής χρονιάς σε Δημοτικό συμβούλιο μας καθησύχαζε « ότι όλα βαίνουν
καλώς και ότι προβλήματα σχετικά με εκλείψεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό δεν
υπάρχουν «?
Στους
Δήμους έχουν μεταφερθεί όλες αυτές οι
υπηρεσίες με το νόμο «ΚΑΛΙΚΡΑΤΗ» . χωρίς βέβαια την αναγκαία χρηματοδότηση όπως τους είχαν υποσχεθεί
Οι περικοπές όπως αναφέρει και ο κ. Δήμαρχος είναι της τάξεως του 65% . Συναίνεσαν όμως στην ΚΕΔΕ για το «σκόντο» που έκαναν στο κράτος για τα παρακρατηθέντα ποσά που ανήρχοντο σε 10,5 δις € το 2009 έναντι του ποσού των1,7 δις σε 8 χρόνια. Αυτή η περικοπή όμως ευθύνεται για τις τραγικές ελλείψεις στην παιδεία. Και όχι το αν ένας Δήμος είναι Ορεινός ή όχι . Είναι υπεύθυνη επομένως και η ηγεσία της ΚΕΔΕ στην οποία χρόνια τώρα συνδιοικούσαν από κοινού και σε πλήρη συναίνεση οι εκπρόσωποι των κομμάτων του ευρωμονόδρομου ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ ,ΔΗΜΑΡ κτλ. Είναι όλοι τους υπόλογοι και οφείλουν να δώσουν εξηγήσεις για αυτήν τους την στάση στους Δημότες .
Οι περικοπές όπως αναφέρει και ο κ. Δήμαρχος είναι της τάξεως του 65% . Συναίνεσαν όμως στην ΚΕΔΕ για το «σκόντο» που έκαναν στο κράτος για τα παρακρατηθέντα ποσά που ανήρχοντο σε 10,5 δις € το 2009 έναντι του ποσού των1,7 δις σε 8 χρόνια. Αυτή η περικοπή όμως ευθύνεται για τις τραγικές ελλείψεις στην παιδεία. Και όχι το αν ένας Δήμος είναι Ορεινός ή όχι . Είναι υπεύθυνη επομένως και η ηγεσία της ΚΕΔΕ στην οποία χρόνια τώρα συνδιοικούσαν από κοινού και σε πλήρη συναίνεση οι εκπρόσωποι των κομμάτων του ευρωμονόδρομου ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ ,ΔΗΜΑΡ κτλ. Είναι όλοι τους υπόλογοι και οφείλουν να δώσουν εξηγήσεις για αυτήν τους την στάση στους Δημότες .
Η λύση επομένως αυτών των
προβλημάτων βρίσκεται στον δρόμο του αγώνα και της διεκδίκησης για :
- Την συνολική απόρριψη της
νέας διοικητικής δομής. Όχι στον «Καλλικράτη», στο
αποκεντρωμένο-διαφοροποιημένο σχολείο της αγοράς. Έξω οι επιχειρήσεις και
οι χορηγοί από τα σχολεία. Καμία συγχώνευση-καμία κατάργηση σχολικής
μονάδας. Καμία τάξη πάνω από 20 μαθητές. Σύγχρονο πρόγραμμα σχολικής
στέγης υπαγμένο στις σύγχρονες ανάγκες, κατάργηση των ΣΔΙΤ.
Αποκλειστικά δωρεάν πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο στα σχολεία. - Στα ολοήμερα τμήματα να εξασφαλιστούν: 1) Πλήρης σίτιση όλων των μαθητών στο σχολείο, με μαγειρεία και τραπεζαρία, 2)Χώροι κατάλληλοι για την ξεκούραση και το παιχνίδι των μαθητών, 3)15 μαθητές/τμήμα κι ένας δάσκαλος να τα βοηθά στην προετοιμασία της μελέτης για την επόμενη μέρα, 4) Όλα τα βασικά μαθήματα στις πρώτες διδακτικές ώρες.
- Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών για λειτουργίες της εκπαίδευσης.
- Κάτω τα χέρια από τις Συλλογικές Συμβάσεις. Απορρίπτουμε τους μισθούς πείνας, την ελαστική, μερική και ανασφάλιστη εργασία.
- Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών από το Υπουργείο Παιδείας με μόνη προϋπόθεση το πτυχίο. Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής απασχόλησης.
- Δημόσια κοινωνική καθολική ασφάλιση
- Για την προστασία της μητρότητας: Μειωμένα ωράρια στις εργαζόμενες μητέρες με πλήρης αποδοχές και ασφαλιστικά δικαιώματα μέχρι τα παιδιά να τελειώσουν το Δημοτικό. Να αυξηθούν οι γονικές άδειες σε περιπτώσεις ασθένειας του παιδιού και για την εκπαιδευτική παρακολούθησή του.
- Μόρφωση για όλους, δουλειά,
Υγεία, την κρίση να πληρώσει η πλουτοκρατία. Η υψηλή κερδοφορία τους, οι
τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις και οι φοροαπαλλαγές δημιούργησαν το
κρατικό χρέος. Αυτοί να πληρώσουν και όχι ο λαός. Να επανέλθει η φορολογία
για το μεγάλο κεφάλαιο από το 20% στο 45% που ίσχυε παλιότερα.
- Δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά με ενιαίο διαπαιδαγωγικό πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις ανάγκες της ηλικίας και κατάλληλα σχεδιασμένους χώρους, στελεχωμένους με το απαραίτητο προσωπικό για την ημερήσια λειτουργία τους (επιστημονικό, παιδαγωγικό, βοηθητικό).
- Βασική-γενική μόρφωση για όλα τα παιδιά έως τα 18 χρόνια, που ο άνθρωπος ενηλικιώνεται ψυχικά, πνευματικά, κοινωνικά και βιολογικά, μέσα από ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο.
- Σχολείο που το παιδί θα μορφώνεται και θα διαπαιδαγωγείται ώστε να διαμορφώνεται σε πολύπλευρη και ισορροπημένη κοινωνική προσωπικότητα, χωρίς να χρειάζεται κανένα φροντιστήριο μέσα ή έξω από αυτό, εξασφαλίζοντας όλες τις προϋποθέσεις για να ζήσουν τις χαρές της ηλικίας τους.
- Ριζική αλλαγή στα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία ώστε το σχολείο να δημιουργεί κριτήριο αλήθειας και επιστημονική αντίληψη για την πραγματικότητα, με νέα βιβλία, επικεντρωμένα στα πιο σταθερά και ουσιαστικά στοιχεία της γνώσης, στις αρχές και τους νόμους που διέπουν τη φύση και την κοινωνία.
- Κατάργηση του διπλού σχολικού δικτύου(Γενική-Επαγγελματική Εκπαίδευση) Καθιέρωση συστήματος δημόσιων και δωρεάν επαγγελματικών σχολών, που μετά την ολοκλήρωση του δωδεκάχρονου σχολείου θα παρέχουν ουσιαστική ειδίκευση και επάρκεια για την πλήρη άσκηση επαγγέλματος, χωρίς να χρειάζεται οποιαδήποτε άλλη πιστοποίηση ή «κατάρτιση».
- Αναδιοργάνωση, ενίσχυση και βελτίωση όλου του συστήματος της νυχτερινής εκπαίδευσης ώστε η διάρκεια φοίτησης στα νυχτερινά σχολεία να είναι ίση με των πρωινών, για να αποτελεί ουσιαστική και ισότιμη διέξοδο για τους εργαζόμενους που εμποδίζονται να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους.
- Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, με ισότιμα ιδρύματα που θα κατοχυρώνουν τα επιστημονικά αντικείμενα, την ενότητα των προγραμμάτων σπουδών και της χρονικής τους διάρκειας, την επιστημονική και επαγγελματική ειδίκευση.
- Ειδική Αγωγή οργανικό στοιχείο της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, επιστημονικά αναβαθμισμένη, σε αντίθεση με την πολιτική της λεγόμενης ένταξης, της «φιλανθρωπίας»
- Εγγραφή στο δημόσιο σχολείο όλων των παιδιών των μεταναστών, ανεξάρτητα από έγγραφα νομιμοποίησης.
ΑΝΩΓΕΙΑ 19/01/2014