Από όσα είπαμε χθές έγινε σαφές πως πρώτα βγήκε το επιθυμητό αποτέλεσμα και ύστερα έγινε η «μελέτη» Αφού στον εργολάβο διέθεταν 1.188.000 το χρόνο, έπρεπε για το δήμο, βρέξει λιάσει, να βγάλουν τουλάχιστον 1.400.000 Μόνο έτσι θα ικανοποιούσαν τα «μούσια» του ελεγκτικού και θα εξόπλιζαν την κυβέρνηση στην επιχείρηση ιδιωτικοποίησης των πάντων.
Για να γίνει αυτό επιστρατεύτηκαν δεκάδες… ιπτάμενα γαϊδούρια..
ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ. Ενώ η διακήρυξη (σελ 78) δεσμεύει τον εργολάβο να έχει 30 εργαζόμενους όλο το χρόνο συν 7 για το καλοκαίρι, δέσμευση που ποτέ δεν την τηρεί αλλά ποιος να τον ελέγξει, στο δήμο υπολογίζουν 40 και ολοχρονίς.
. Ενώ ο εργολάβος χρησιμοποιεί 4-6 οδηγούς-χειριστές (στη μισθολογική κατάσταση Οκτωβρίου, που η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ αποκάλυψε είχε 4), για το δήμο λογαριάζουν 9. Αλλά αυτά είναι πταίσματα μπροστά στην ωμή απάτη που διέπραξαν με τους μισθούς.
Για τον νεοπροσλαμβανόμενο εργάτη καθαριότητας (για τέτοιους μιλάμε αν είναι να ξαναπάρει τη δουλειά ο Δήμος και όχι για τα καρούλια της γιαγιάς εκείνου που μας διέκοψε για πολλοστή φορά) υπολόγισαν το χρόνο μαζί με την ασφάλισή του 23.000 και τον οδηγό 25.000 ευρώ, χρησιμοποιώντας «στοιχεία» άσχετων όπως αποδείχτηκε υπηρεσιών. Τα πραγματικά νούμερα, με βάση τα στοιχεία της υπηρεσίας μισθοδοσίας, που προνόησε να έχει η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ, είναι για τον εργάτη, παλιό
ασφαλισμένο με δύο 3ετίες και 2 παιδιά συν ανθυγιεινό 15907,50 και για τον αντίστοιχο οδηγό 17095,50. Κι ενώ η πραγματική μισθοδοσία θα ήταν για το δήμο 554374 ευρώ, με αυτές τις αλχημείες κατάφεραν να την εμφανίσουν 940.008 !!! Κάπου στο διπλάσιο δηλαδή.
Αλλά εδώ υπάρχει κι άλλο ζήτημα. Ενώ στη «μελέτη» εμφανίζουν 51 άτομα (μόνιμοι και αορίστου) στην υπηρεσία καθαριότητας, με βάση τα στοιχεία της ίδιας της υπηρεσίας, που πάλι η ΛΣ προνόησε να έχει, είναι 65. Δεκατέσσερις εργαζόμενοι ή το 21% του προσωπικού έχει εξαφανιστεί. Προφανώς τους έχουν αποσπάσει από την ανταποδοτική υπηρεσία που πληρώνει ο δημότης σε άλλες υπηρεσίες
που πρέπει να καλύπτει η κρατική χρηματοδότηση Λέμε προφανώς γιατί από τις 31/10 έχουμε ζητήσει εγγράφως το στοιχείο αυτό αλλά ακόμη. Αν πάντως είναι έτσι οι αποσπάσεις αυτές είναι και παράνομες και ευθεία εξαπάτηση και επιβάρυνση των δημοτών. Άσε που η θέση των ίδιων των αποσπασμένων, που νομίζουν πως τους έκαναν και χάρη, είναι ιδιαίτερα επισφαλής. Αν πάρουμε υπ’ όψιν μας και την παράμετρο αυτή τότε οι αναγκαίες προσλήψεις περιορίζονται σχεδόν στο μισό και το σχετικό κονδύλι από τα 940.000 που ισχυρίζονται μόλις στα 331.676 το χρόνο. Επειδή πάντως δεν έχει διευκρινιστεί πλήρως εμείς υπολογίζουμε με το 554.374.
Κι ακόμη ένα ζήτημα πολύ σοβαρό. Με βάση την διακήρυξη, ο εργολάβος έχει τη σάρωση (σκούπισμα) σε όλο το δήμο και την αποκομιδή στην παλιά πόλη. Η υπηρεσία έχει την αποκομιδή στον υπόλοιπο δήμο. Αλλά αν είναι έτσι, τότε με τι ασχολούνται άραγε οι 28 εποχιακοί, που προσλαμβάνει ο δήμος αν όχι με τη σάρωση που έχει ο εργολάβος. Ξαναπληρώνουμε δηλαδή τα ήδη πληρωμένα για να δείχνουμε ότι η εργολαβική εταιρεία κάνει πολύ δουλειά και να δικαιολογούμε αυτά που της δίνουμε;
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ.
Μιλάμε για ένα κονδύλι που το ανέβασαν στα 1.017.250 ευρώ και που με leasing (5 ετές και επιτόκιο 8%) θα έδινε ένα ετήσιο κόστος 304.442. ΟΜΩΣ:
1ον Από πού και ως η απόσβεση σε βαριά μηχανήματα (σάρωθρα, φορτηγά κλπ) με διάρκεια ζωής 15-25 χρόνια, θα πρέπει να ταυτιστεί με τη διάρκεια του leasing; Έτσι κάθε 5-6 πληρώνουμε όλο τον εξοπλισμό του εργολάβου και ξανααρχίζουμε από την αρχή. Μόνο για λόγους χρηματοοικονομικούς θα μπορούσε να γίνει αυτός ο υπολογισμός, αλλά και πάλι και στην περίοδο αποπληρωμής ο Δήμος θα πλήρωνε πολύ λιγότερα απ’ όσα σήμερα στον εργολάβο και σε 5 χρόνια το ποσόν αυτό θα ήταν ένα απόλυτο μηδενικό και ο εξοπλισμός δικός μας. Στην πραγματικότητα αν υπολογίσουμε την 15ετία ως βάση, τα υποτιθέμενα (γιατί δεν είναι τόσα) 304 χιλ το χρόνο γίνονται μόνο 101 χιλιάδες.
2ο Τι έρευνα αγοράς έγινε για να βγεί το 1017250 κόστος εξοπλισμού και μάλιστα εξειδικευμένου (σάρωθρα, πλυντήριο κάδων κλπ); Ένα τηλεφώνημα σε κάποιον προμηθευτή. Μα το Θεό αυτή ήταν η απάντηση. Η ΛΣ με τις πενιχρές της δυνάμεις κατάφερε να έχει και προσπέκτους και κατασκευαστές και τιμές 25-30% χαμηλότερες αλλά θα ήταν εντυπωσιοθηρία να αναφερθούμε αναλυτικά. Αυτές οι δουλειές απαιτούν μια ολοκληρωμένη έρευνα από γνώστες του αντικειμένου που υπάρχουν στο δήμο κι όχι δουλειές στο γόνατο. Αλλά για να μην αδικούμε και τους συντάκτες της μελέτης όταν οι αποφάσεις είναι προειλημμένες αυτά γίνονται.
3ο Η μελέτη αντιγράφει τυφλά τον εξοπλισμό που φέρεται να χρησιμοποιεί ο εργολάβος και λέμε φέρεται γιατί 3 διαξονικά για τη μεταφορά 3 όλων κι όλων container (262.000 ευρώ) είναι περιττά και χρησιμοποιεί το ένα. Αλλά δεν παίρνουν υπ’ όψιν και τον υπάρχοντα στην καθαριότητα του δήμου εξοπλισμό για να μην υπολογίζουν ότι θα τον ξανααγοράσουν. Πχ φορτηγά για την αποκομοδή ογκωδών από τους φαρδιούς δρόμους της πόλης, πλυστικό πιεστικό για δρόμους και πλατείες κλπ Ξεσηκώθηκε πάλι ο Δήμαρχος εδώ, ότι τάχατες δεν φτάνουν για τις δουλειές και μας ανάγκασε να του επισημάνουμε οτι ότι έχει 39 οχήματα στην καθαριότητα και μόνο 14 οδηγούς Τέλος είναι πολυτέλεια να προβλέπεται η αγορά πλυντήριου κάδων (160.000) από 1 μόνο δήμο όταν χρειάζεται μόνο 2-3 φορές το χρόνο. Μια προγραμματική σύμβαση με 2-3 δήμους θα εξορθολόγιζε τη δαπάνη αυτή.
4ο Αντιγράφοντας τα μηχανήματα του εργολάβου η μελέτη δεν έπαιρνε υπ’ όψιν τις τεράστιες δυνατότητες εξοικονόμησης πόρων από την αναδιοργάνωση της δημοτικής υπηρεσίας καθαριότητας και κυρίως τον εξορθολογισμό της αποκομιδής. Η δημιουργία ενός σταθμού μεταφόρτωσης όχι μακριά από την πόλη, στον οποίο θα αδειάζουν όλα τα απορριματοφόρα, για να μην αναλώνονται με ατέλειωτα και κοστοβόρα δρομολόγια στο ΧΥΤΑ και η μεταφορά τους με ένα μεγάλο τράκτορα (αυτός κι αν χρειάζεται), θα καταστήσει περιττό μεγάλο μέρος του εξοπλισμού, τα τενεκάκια και τα container του εργολάβου που πληρώνουμε «μαύρο χαβιάρι». Σύμφωνα πάντως με τους δικούς μας υπολογισμούς και χωρίς να αναιρείται η ανάγκη σοβαρού σχεδιασμού και έρευνας, ο πραγματικά αναγκαίος εξοπλισμός (τράκτορας, σάρωθρα, μικρά φορτηγά για παλιά πόλη, πλυντήριο με προγραμματική) με τίποτα δεν υπερβαίνει τα 700 χιλ ευρώ. Που με διάρκεια ζωής τα 15 χρόνια σημαίνει 65.000 το χρόνο και όχι βέβαια τα 304.000, που η μελέτη δικαιολογεί για τον εργολάβο.
Θα είναι κουραστικό να συνεχίσουμε με τα λειτουργικά έξοδα (πετρέλαιο, συντήρηση κλπ) του υπό αγορά εξοπλισμού. Με την υπάρχουσα δομή το εκτιμούμε στις 120 χιλιάδες (η μελέτη 180) αλλά με το σταθμό μεταφόρτωσης μπορεί να μειωθεί ακόμη πιο πολύ.
Ενώ λοιπόν αυτή η δουλειά θα μπορούσε να γίνει από το Δήμο με 740.000 (και δείξαμε πολύ αναλυτικά τους υπολογισμούς μας για να μπορούν να ελεγχθούν), η μελέτη καταφέρνει με τις αλχημείες που δείξαμε να την ανεβάσει στα διπλά. 1.420.000. Έτσι κάνει το άσπρο μαύρο και αναθέτοντας την στον εργολάβο με 1.188.000 (1.152.600 μετά την έκπτωση) μας παρουσιάζει κερδισμένους ενώ έχουμε χάσει πάνω από 400.000.
Αυτά πλέον είναι απόφαση του ΔΣ.
Κι αυτή η απόφαση με αυτές τις αλχημείες ανοίγει το δρόμο να μεγαλώσει το κακό. Να ιδιωτικοποιηθεί και η υπόλοιπη καθαριότητα, να πεταχτούν στο δρόμο κι άλλοι εργαζόμενοι, να πληρώνει «τα μαλλιά της κεφαλής του» ο δημότης και αποπληρωμή να μην έχει. Για να κερδίζουν οι μεγαλοεπειχειρηματίες της «πράσινης ανάπτυξης».
Αυτά δεν υποδηλώνουν «διαλυμένο κράτος» (είναι του συρμού) αλλά αντίθετα κράτος των λίγων και μάλιστα πολύ αποτελεσματικό και με αξιοζήλευτο σχεδιασμό για να τσακίζει τους πολλούς.
Και βέβαια κράτος ευρωπαϊκό.
Γιατί όλα αυτά (ακόμη και «διαγωνισμός») είναι, κατά την ταπεινή μου άποψη, αντιγραφή του «ευρωπαϊκού τους κεκτημένου».