Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013



Ρέθυμνο 9/9/2013
Προς τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου
Κοινοποίηση: - Δήμαρχο Ρεθύμνης
-Επικεφαλείς δημοτικών παρατάξεων


Κε πρόεδρε σας καταθέτουμε τις θέσεις της ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ για την αυριανή συζήτηση επί των δημοτικών φόρων και τελών. Παρακαλούμε η γραμματεία του ΔΣ να τη διαβιβάσει ηλεκτρονικά στους δημοτικούς συμβούλους για να προλάβουν να την μελετήσουν/

Η ΘΕΣΗ ΗΣ ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΆ ΤΕΛΗ ΤΟΥ 2014

Η δημοτική αρχή με την πρότασή της στοιχίζεται πλήρως πίσω από τον αντιλαϊκό χαρακτήρα της κυβερνητικής πολιτικής, που χρεοκοπεί και εξαθλιώνει το λαό για να υπηρετεί την κερδοφορία και ανταγωνιστικότητα των επιχειρηματικών ομίλων. Τοπικά την κάνει μάλιστα αντιλαϊκότερη.     Ενώ η ανεργία, η φτώχεια βασανίζουν πλέον ολοφάνερα την συντριπτική πλειοψηφία των λαϊκών οικογενειών, ενώ οι ληξιπρόθεσμες οφειλές στο Δημοτικό ταμείο έφτασαν ήδη τα 10 εκατομμύρια ευρώ (χώρια οι τρέχουσες οφειλές, χώρια τα 8 εκατομμύρια στη ΔΕΥΑΡ) και αφορούν 16.000 υποθέσεις λαϊκών οικογενειών, υποδηλώνοντας την αδυναμία τους να ανταποκριθούν, ενώ ήδη είμαστε αντιμέτωποι με την άθλια απειλή των κατασχέσεων για χρέη όχι μόνο στις τράπεζες αλλά και στο δημόσιο και τους δήμους, η δημοτική αρχή αντί για να ανταποκριθεί στο αίτημα της άμεσης μείωσης των δημοτικών τελών για τις λαϊκές οικογένειες, των απαλλαγών στους άνεργους κλπ αντί να καταργήσει τα προνόμια και τις απαλλαγές στους μεγαλοεπιχειρηματίες ιδιαίτερα του τουρισμού τους οποίους ο δήμος καθημερινά ευεργετεί, κάνει το αντίθετο ακριβώς:
-Κάνει πλάτες στην κυβέρνηση για να περάσει τις νέες ακόμη πιο βάρβαρες περικοπές στο δημοτικό ταμείο για τις λαϊκές ανάγκες και να χρηματοδοτεί τους μεγαλοκαρχαρίες και την ανάπτυξη των κερδών τους.
-Επιβάλλει η ίδια τοπικά μια ακόμη πιο αντιλαϊκή κατανομή της λεγόμενης ανταποδοτικότητας, υποχρεώνοντας τους άνεργους, χαμηλοσυνταξιούχους, τους εργαζόμενους και μικροεπαγγελματίες να πληρώνουν το λογαριασμό και απαλλάσσει τους μεγαλοεπιχειρηματίες.                                                                                      
Τολμά να προχωρά σε μεγάλες αυξήσεις 13% (26% αν υπολογιστούν και οι περυσινές) στην λαϊκή κατοικία στις περιφερειακές δημοτικές ενότητες καθώς και σε 85-110% στη μικρή επαγγελματική στέγη. Αρνείται πεισματικά τις αναλυτικότατες προτάσεις της ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ για κατάργηση των προνομίων στα δωμάτια των μεγαλοξενοδόχων (πληρώνουν λιγότερα από το σπίτι του άνεργου στην πόλη), για καθιέρωση ειδικού αυξημένου συντελεστή για τις πολυτελείς βίλες και τα δωμάτια των 4άστερων και 5άστερων ξενοδοχείων, που θα τα διαχωρίζει από το σπίτι. Όχι μόνο διατηρεί αυτές τις απαράδεκτες φοροελαφρύνσεις αλλά τις επεκτείνει με φωτογραφικές ουσιαστικά διατάξεις, ώστε μεγάλη κτηνοτροφικοβιομηχανική μονάδα, ουσιαστικά να εξαιρεθεί και την αύξηση του συντελεστεί στην επαγγελματική στέγη να την πληρώσουν μόνο οι μικροεπαγγελματίες και μικροπαραγωγοί.                                                                                                                                                     Σήμερα φαίνεται πολύ καθαρά ότι η ανταποδοτικότητα και δήθεν φορολογική αποκέντρωση, το «ξεφόρτωμα» κρίσιμων υπηρεσιών στους Δήμους, όχι μόνο δεν οδήγησαν σε οικονομικά ευρωστους δήμους, όπως υποστήριζαν οι θιασώτες αυτών των πολιτικών αλλά στο εκ διαμέτρου αντίθετο. Επιβεβαίωσαν την πρόβλεψη της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ και των κομμουνιστών δημοτικών συμβούλων.. Οι δήμοι οδηγήθηκαν στην υπερχρέωση και οικονομική καχεξία και το λαϊκό εισόδημα να συνθλίβεται ανάμεσα στη Σκύλα της κεντρικής και τη Χάρυβδη της τοπικής φορολογίας. Ξαναπληρώνει τοπικά όσα πανάκριβα έχει πληρώσει κεντρικά, για να μένει το κρατικό ταμείο ανέπαφο στα χέρια της πλουτοκρατίας. Αποτέλεσαν και αποτελούν τα βασικά εργαλεία «του ευρωπαϊκού κεκτημένου», το τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων, την όλο και μεγαλύτερη αφαίμαξη του εργαζόμενου λαού, την κατακόρυφη υποβάθμιση των κοινωνικών υπηρεσιών και την παράδοσή τους στα νύχια της ιδιωτικής κερδοσκοπίας, για να δημιουργηθούν καινούργια γήπεδα κερδοφορίας για το κεφάλαιο και ακόμη μεγαλύτερης εξαθλίωσης του εργαζόμενου λαού. Αυτές τις «ευρωενωσιακές» επιλογές στήριξαν τόσο η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ, όσο και η συντριπτική πλειοψηφία των Δημάρχων.                              
 Απέναντι σ’ αυτή την κοινή τους στρατηγική πιστής εξυπηρέτησης του μεγάλου κεφαλαίου,  αντιπαραθέτουμε τη πρόταση που έχει αφετηρία και σκοπό την εξυπηρέτηση των λαϊκών συμφερόντων και αναγκών. Η πρόταση αυτή αναλυτική, λεπτομερειακή και εμπεριστατωμένη κατατέθηκε με πέρυσι στο δημοτικό συμβούλιο. Επαναδιατυπώνεται στο Παράρτημα της φετινής θέσης που αναλυτικά θα ασχοληθεί με τα συζητούμενα μόνο τέλη.
ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ
Α ΚΑΤΟΙΚΙΑ
Είναι πρόκληση η επιμονή τα δωμάτια των πολυτελών ξενοδοχείων να πληρώνουν τα ίδια με τα σπίτια. Με την πρόταση της δημοτικής αρχής τα ενοικιαζόμενα δωμάτια (που δεν έχουν κοινόχρηστους χώρους ρεσεψιόν κλπ) ως επαγγελματικές δραστηριότητες επιβαρύνονται με το συντελεστή του 4,28 στην πόλη και τα δωμάτια των ξενοδοχειακών μεγαθηρίων με 1,07- 1,20. Προκαλούμε να μας το δικαιολογήσουν αυτό. Ο νόμος επιτρέπει 2 συντελεστές κατοικίας (ο ένας μέχρι 3πλάσιος από τον άλλο ν 429/1976)
Προτείνουμε και διεκδικούμε
1      Να καταργηθούν οι πάρα πολλοί συντελεστές που έχουμε για την κατοικία, με κριτήριο την τοποθεσία που βρίσκεται.  Η πρόταση της δημοτικής αρχής με 3 ουσιαστικά συντελεστές από αυτή την άποψη είναι και παράνομη: Δεν μπορεί να είναι η τοποθεσία το βασικό κριτήριο για το ύψος του τέλους αλλά τα ίδια οικονομικά και κοινωνικά τα χαρακτηριστικά της κατοικίας και των ιδιοκτητών της και συνακόλουθα η επιβάρυνση του έργου της καθαριότητας (βίλες με πισίνες και πολυτέλειες πληρώνουν λιγότερο από απλές ή και υποβαθμισμένες κατοικίες σε υποβαθμισμένες πυκνοδομημένες συνοικίες και περιοχές της πόλης).

2      Να οριστούν 2 συντελεστές για την κατοικία ανεξαρτήτως περιοχής.
      Απλή κατοικία με συντελεστή 0,80 ευρώ ανα τετραγ. Σήμερα είναι 1,20 στην πόλη και από 0,85 φτάνει ήδη το 1,07 στην περιφέρεια.                                                                                            
Πολυτελής κατοικία (περιλαμβάνει εξοχικές βίλες με πισσίνα, δωμάτια ξενοδοχείων 4 και 5 αστέρων) με συντελεστή 2,40  Το 0,80 παραμένει υψηλό συγκριτικά και με την άλλη Ελλάδα και πρέπει να ξαναμειωθεί.
3      Να καταργηθεί τελείως το τέλος στους κοινωνικούς φορείς (πολιτιστ. Σύλλογοι, σωματεία) και στις ευπαθείς ομάδες (ΑΜΕΑ, μακροχρόνια άνεργοι κλπ) φυσικά με εισοδηματικά κριτήρια που θα απορρέουν από τον έλεγχο της φορολογικής δήλωσης.
     
Β ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΟΙΠΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΤΕΓΗ)

Μπορούν να υπάρχουν ΠΕΝΤΕ (5) κατηγορίες.                                                                            Μπορούν να προσμετρώνται και οι υπαίθριοι χώροι των επαγγελματικών εγκαταστάσεων (με μικρότερο όμως συντελεστή που δεν ξεπερνά το 50% των στεγασμένων).
ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ    ΤΕΣΣΕΡΙΣ (4) ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Βασικός στόχος να ελαφρύνουν τα βάρη για τους μικροεπαγγελματίες που τσακίζονται από τα μέτρα των κυβερνήσεων και τον ανταγωνισμό των ισχυρών και να επιβαρυνθούν οι μεγαλοεπιχειρηματίες που η δημοτική αρχή προκλητικά απαλλάσσει και προστατεύει.
1            .1,00 ΕΥΡΏ για την επαγγελματική στέγη, τα ξενοδοχεία πλήν των πολυτελών, στα χωριά, τις αγροτικές περιοχές, που δεν χαρακτηρίζονται τουριστικές ή εμπορικές
2      1,60 στις έδρες των 3 πρώην καποδιστριακών δήμων, στις τουριστικές και αστικές περιοχές με μικρή εμπορική κίνηση.
3      2,40 μέσα στην τουριστική και εμπορική καρδιά της πόλης δηλ από το ΚΤΕΛ μέχρι του Κόρακα την Καμάρα.
4       Τράπεζες, μεγάλες εμπορικές αλυσίδες, εταιρείες με έδρα εκτός Ρεθύμνου, κοινόχρηστοι χώροι ξενοδοχείων 4 και 5 αστέρων, νυκτερινά κέντρα  (ανεξάρτητα από το που βρίσκονται) συντελεστής 5,50 ευρώ. Ο συντελεστής για του υπαίθριους χώρους αυτών των εγκαταστάσεων να είναι 1,20 ανά τετραγ. Ίδιος να ισχύει και για τις πολυτελείς βίλες ανεξάρτητα αν είναι για κατοικία ή εκμετάλλευση. Επίσης για το υπαίθριο τμήμα επιχειρήσεων με μεγάλους υπαίθριους χώρους (μάντρες οικοδομικών υλικών κλπ)
                                                               
ΦΟΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΔΟΤΟΥΜΕΝΩΝ
Είναι προαιρετικός. Το ύψος του για την κατοικία στην πόλη είναι 400% πάνω από αλλού.
Να καταργηθεί στην κατοικία
Να πάει στα 0,15 στην μικρή επαγγελματική στέγη και στα 0,32 στις μεγάλες επιχειρήσεις, στις πολυτελείς βίλες, στα 4 και 5 αστέρων ξενοδοχεία συμπεριλαμβανομένων και των υπαίθριων χώρων τους.
Οι παραπάνω ρυθμίσεις προσαρμόζουν το τέλος στην φοροδοτική ικανότητα αλλά και στην επιβάρυνση που προκαλούν στην υπηρεσία καθαριότητας οι διάφορες χρήσεις.                                                          
Υπάρχουν  μεγάλα περιθώρια μείωσης του κόστους της καθαριότητας που ο ανταποδοτικός της χαρακτήρας οδηγεί στο να επιφορτίζεται με άσχετες λειτουργικές δαπάνες του δήμου, που ούτε από το νόμο τους είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν οι δημότες. Μεγάλη μείωση δαπανών θα γίνει και με τη διακοπή των συμβάσεων με τους εργολάβους.
ΤΑΠ
Είναι φόρος ολοφάνερα αντιλαικός γιατί φορολογεί τις στοιχειώδης βιωματικές ανάγκες το ίδιο με τη μεγάλη ακίνητη περιουσία η οποία απολαμβάνει πολλές άλλες φοροαπαλλαγές. Εξ άλλου ίσα σταθμά εφαρμοζόμενα σε άνισα μεγέθη οξύνουν την ανισότητα.                                                                                     
Επιμένουμε να καταργηθεί και να αντικατασταθεί από ΚΛΙΜΑΚΩΤΟ φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας και όχι σε επίπεδο δήμου αλλά ολόκληρης της χώρας για να πληρώνουν ανάλογα οι έχοντες τεράστιες περιουσίες σε διάφορες περιοχές της χώρας.
Δικαιώματα χρήσης φρουρίου Φορτέτζας.
   Η δημοτική αρχή αδιαφορεί πλήρως για το γεγονός ότι το 70-80% των Ελλήνων δεν πηγαίνει πλέον καθόλου διακοπές και ότι ο εσωτερικός τουρισμός που σε κάπως μεγαλύτερο βαθμό τροφοδοτούσε τους μικροεπαγγελματίες έχει καταβαραθρωθεί. Αλλιώς θα αποδέχονταν τη λογική της πρότασής μας που λέει ότι οι έλληνες πληρώνουν έτσι κι αλλιώς για τη συντήρηση και ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων και είναι απαράδεκτο να πληρώνουν όταν τους επισκέπτονται.                                                                                    
  Να καταργηθεί λοιπόν το εισητήριο στη Φορτέτσα για όλους τους κατοίκους φορολογούμενους στην Ελλάδα.  
Για τουρίστες μείωση στα 3 ατομικό 8 οικογενειακό. Θα βοηθήσει περισσότεροι να βλέπουν την ιστορική μας κληρονομιά. Ανταποκρίνεται καλύτερα στο οικονομικό επίπεδο των τουριστών και θα αυξήσει τα έσοδα.
Παράβολο τέλεσης πολιτικών γάμων.
Ο πολιτικός γάμος είναι μια καθαρά τυπική διαδικασία παρόμοια με την έκδοση πιστοποιητικών κλπ
Ως τέτοια καθιερώθηκε και δεν υπάρχει καμιά ανταποδοτικότητα ειδικά μάλιστα όταν γίνεται τις εργάσιμες ώρες και μέρες. Η δημοτική αρχή το γράφει ως παράβολο αλλά το δικαιολογεί ως ανταποδοτικό τέλος. Στην πραγματικότητα εδώ έχουμε μια προσχηματική επίκληση του ανταποδοτικού για να μεταφέρονται τα λειτουργικά έξοδα που η κυβέρνηση έχει αναλάβει να καλύπτει στις τσέπες των δημοτών. Είναι και παράνομο αλλά κυρίως είναι αντιλαϊκό. Πρέπει να αποδειχθεί ότι τα έξοδα αυτά έγιναν αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των πολιτικών γάμων. Επίσης δεν υπάρχει υπάλληλος που να ασχολείται αποκλειστικά με τους γάμους. Δεν υπάρχει ασχολία εξ άλλου πέρα από το να οριστεί η ημερομηνία και να ειδοποιηθεί ο αρμόδιος αντιδήμαρχος. Αν εννοούμε απασχόληση την παραλαβή και τον έλεγχο των δικαιολογητικών αυτό είναι μια υποχρέωση που προκύπτει από το νόμο και σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να λογίζεται ως ανταποδοτική υπηρεσία. Ουσιαστικά φορολογείται η χρήση του κοινωφελούς χώρου του δημαρχείου και των δημοτικών υπηρεσιών. Με αυτή τη λογική θα αρχίσει να θεωρείται ανταποδοτική και η έκδοση πιστοποιητικών κλπ.
Για τους γάμους στο Δημαρχείο κατά τις εργάσιμες μέρες και ώρες το τέλος να καταργηθεί πλήρως. Να οριστεί μία μέρα την εβδομάδα και στις εργάσιμες ώρες όπου θα τελούνται οι πολιτικοί γάμοι στο δημοτικό κατάστημα ΑΤΕΛΩΣ και ΔΩΡΕΑΝ. Με αυτό τον τρόπο να εξασφαλιστεί και κατάλληλη αίθουσα και μια στοιχειώδης διακόσμηση.
Εκεί που υπάρχει ζήτημα είναι με τους γάμους που πουλούν τουριστικά γραφεία χρησιμοποιώντας είτε το χώρο της Πατελάρου, είτε τη Φορτέτσα είτε άλλους δημοτικούς χώρους. Τα έξοδα του Δήμου να συντηρεί κλπ αυτούς τους χώρους και ειδικά το οίκημα της Πατελάρου που χρησιμοποιείται αποκλειστικά γι’ αυτό το σκοπό πρέπει να επιβαρύνουν τους γάμους αυτούς και όχι τον δημότη, που καλείται να πληρώνει για τις δουλειές και τα κέρδη των τουριστικών γραφείων. Τα τιμολόγια γι’ αυτούς τους χώρους και γι’ αυτούς τους γάμους πρέπει όχι απλά να αυξηθούν αλλά να πολλαπλασιαστούν.
Πατελάρου από 150 τις καθημερινές στα 300 και από 180 τις αργίες στα 400
Αντίστοιχα οι άλλοι δημοτικοί χώροι από 250 στα 400 καθημερινές και από 350 στα 600 τις αργίες.

Δικαίωμα ταφησ και χρήσης νεκροταφείων
Η θέση μας είναι να παρθούν όλα τα μέτρα για την καθιέρωση της πολιτικής κηδείας σ΄όλα τα νεκροταφεία (αίθουσα, κλπ.).
Επίσης να εφαρμοστεί ο νόμος για την καύση των νεκρών με την ίδρυση αποτεφρωτήρων που θα μειώσει τις εκτάσεις που χρειάζονται για την ταφή και θα απελευθερωθούν χώροι. Το πρόβλημα αυτό των αναγκαίων χώρων για την ταφή εξελίσσεται σε μάστιγα ιδιαίτερα στις πιο μεγάλες πόλεις και επεκτείνεται και στις μικρότερες. άλλος δρόμος δεν υπάρχει από την εξασφάλιση των προϋποθέσεων (αποτεφρωτήρια) της καύσης και την διαμόρφωση ανάλογης κοινωνικής συνείδησης.
Σε αυτή την κατευθυνση θεωρούμε ότι τα τέλη για τους οικογενειακούς τάφους πρέπει να είναι και είναι αυξημένα και ελάχιστα τα τέλη τριετούς χρήσης των τάφων, των οστεοφυλακίων. Μετά την εφαρμογή της καύσης ζητούμε την αύξηση του δικαιώματος τριετούς ενταφιασμού.
Η ριζική διαφωνία μας με τη δημοτική αρχή δεν είναι στο ύψος των τελών αλλά στο γεγονός ότι δεν προωθεί την εναλλακτική λύση της καύσης και απλά εκμεταλευεται εισπρακτικά τη ματαιοδοξία των οικογενειακών τάφων. Ζητούμε στο τεχνικό πρόγραμμα να προβλεφθεί μελέτη για την εφαρμογή της καύσης.

Τέλος άρδευσης
Το νερό άρδευσης είναι βασικό μέσον για αγροτική παράγωγη. Πρέπει να εξασφαλίζεται με χαμηλές τιμές. Υψηλά τέλη ακόμη κι αν δεν εισπράττονται είναι κυρίως για να προετοιμαστεί η είσπραξη. Δεν μπορεί να είναι ανταποδοτική υπηρεσία με την έννοια της πληρωμής όλων των έργων από τους χρήστες. Χρειάζονται έργα να στηρίζονται από τον ΚΠΥ Έργα και ενισχύσεις για σύγχρονα συστήματα ποτίσματος και εξοικονόμησης νερού για εμπλουτισμό υδροφόρων οριζόντων κλπ Αυτά δεν μπορεί νάναι ανταποδοτικά ούτε καν να στηρίζονται κυρίως στους δήμους. Χρειάζεται ενιαίος φορέας διαχείρισης νερού με διάρθρωση ανα υδατικό διαμέρισμα και στόχο την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών, την προστασία του περιβάλλοντος και την ποιότητα και υγιεινή των αγροτικών προϊόντων και της διατροφής του λαού.
Τα προβλεπόμενα τέλη είναι ιδιαίτερα αυξημένα και πρέπει να μειωθούν κατά 50%.

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΒΟΣΚΗΣ
Η δημοτική αρχή εξαντλεί τα όρια για να εισπράττει περισσότερα. Σε ένα κατ’ εξοχήν κτηνοτροφικό νομό που λογικά τα όρια της μικρής κτηνοτροφίας, που επιβαρύνεται λιγότερο, είναι αυξημένα, ορίζει τα 50 μικρά ζώα ενώ ο νόμος δίνει περιθώρια μέχρι τα 150. Τα 50 μικρά ζώα είναι ουσιαστικά μια έτσι κι αλλιώς μη βιώσιμη εκμετάλλευση. Το όριο αυτό πρέπει να πάει στα 150 μικρά ζώα. Οι μικροί κτηνοτρόφοι πρέπει πλήρως να απαλλαγούν από τα τέλη αυτά.
Τέλος χρήσεως πεζοδρομίων, πλατειών κΛΠ
Ο Κοινόχρηστος Χώρος είναι όρος λειτουργίας της πόλης Είναι οργανικό κομμάτι της λειτουργίας        της. Είναι ζωτική ανάγκη για τους ανθρώπους και τις ανάγκες τους.                                                               Εδώ έχει καταντήσει να αντιμετωπίζεται ως οικόπεδο για ενοικίαση και ιδιωτική εκμετάλλευση.    Αυτόματα αναιρείται ο ΚΧ χαρακτήρας του, τον απολαμβάνουν μόνο οι έχοντες να πληρώσουν      (ταξική διαφοροποίηση) ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ και το δομημένο περιβάλλον.              Τα προβλήματα στην παλιά πόλη είναι πασίγνωστα. Η δημοτική αρχή αντιμετωπίζει το ζήτημα εισπρακτικά και στην πράξη ξαναμεταφέρει στις τσέπες των δημοτών τις περικοπές των κρατικών πόρων. Κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου για την παλιά πόλη. Δεν θα αργήσει πολύ η μέρα που      θα τη δούμε έρημη από κατοικίες. Ο νόμος του κέρδους δεν μπορεί να τα δεί αυτά. Χρειάζεται να μειωθούν δραστικά οι κοινόχρηστοι χώροι που διατίθενται για εκμετάλλευση. Χωρίς αιφνιδιασμούς        να αρχίσουν να περιορίζονται οι κοινόχρηστοι χώροι που διατίθενται. Να αρχίσει κυριως η         ψυχαγωγική κίνηση να μεταφέρεται προς τη νέα πόλη και περιφερειακά που υπάρχουν ιδιωτικοί υπαίθριοι χώροι. Το βασικό εργαλείο για μας είναι ο σχεδιασμός και όχι τα εισπρακτικά μέτρα.               Ίσα ίσα λόγω της οικονομικής δυσκολίας των περισσότερων μικροεπαγγελματιών θεωρούμε                    ότι τα τέλη αυτά πρέπει να μειωθούν κι όχι να αυξηθούν όπως προτείνει η δημοτική αρχή.            Πολύ περισσότερο είμαστε αντίθετοι στις αυξήσεις στις περιφερεικές δημοτικές ενότητες.               Όχι τέλη για αναπόφευκτες ανθρώπινες ανάγκες (οικοδομικά υλικά) παρ εκτός κι αν υπερβαίνει κατά πολύ τα χρονικά πλαίσια του εύλογου.
Για τα τέλη στις ιδιωτικοποιημένες πλέον επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, τους στύλους                 της ΔΕΗ κλπ. Η ιδιωτικοποίησή τους δημιουργεί φαύλο κύκλο. Ακόμη όμως κι αν καθιερωθούν            πάλι ο εργαζόμενος θα κληθεί να τα πληρώσει μέσα από τα τιμολόγιά τους. Από την άλλη το να παραχωρείται ο δημόσιος χώρος για ιδιωτικές επιχειρήσεις ΓΙΑ ΜΑΣ δεν είναι νοητό. Όχι βέβαια               για τον καπιταλισμό που παραχωρεί πολύ περισσότερα.  Τελικά όσο καθυστερεί η κοινωνικοποίηση    των μεγάλων ομίλων και ο κεντρικός σχεδιασμός της οικονομίας με λαϊκή εξουσία τόσο η κατάσταση θα γίνεται όλο και πιο δραματική και αδιέξοδη.

ΤΕΛΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ ΠΑΡΚΙΓΚ
Το ζήτημα της λειτουργίας των χώρων στάθμευσης και ιδιαίτερα το ύψος των τελών συνδέεται άμεσα με την κυκλοφοριακή πολιτική, που στα λόγια αποθαρρύνει και ενοχοποιεί αλλά στην πράξη καθιστά μονόδρομο τη χρήση του ΙΧ.  Η διαχείριση του δημόσιου χώρου γίνεται με στόχο την έλλειψή του και την εκμαίευση όλο και περισσότερων χρημάτων είτε ως τέλη είτε ως αναπόφευκτες παραβάσεις και συνακόλουθες κλίσεις, που επιβαρύνουν την μεγάλη πλειοψηφία των δημοτών και μάλιστα σε περίοδο μεγάλης φτωχοποίησης και ανέχειας. Όλο το σύστημα λειτουργεί για να εξυπηρετήσει την μεταφορά στις πλάτες των λαϊκών οικογενειών του κόστους λειτουργίας του Δήμου και την απαλλαγή του κράτους από αυτό.  Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο δεν υπάρχει καμία βούληση για να λυθεί το κυκλοφοριακό. Στην ουσία η φιλολογία ενοχοποίησης της κυκλοφοριακής παραβατικότητας, όσο δεν παίρνονται μέτρα για να λυθεί το πρόβλημα με σχεδιασμένη αξιοποίηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς δεν εξυπηρετεί παρά μόνο το να γίνονται αυστηρότερα τα πρόστιμα, ακριβότερα τα τέλη και ακόμη πιο δυσβάσταχτη η αφαίμαξη των εργαζομένων.
Τα τέλη κυκλοφορίας που πληρώνουμε επιβλήθηκαν ακριβώς με τη δικαιολογία της εξασφάλισης των υποδομών για τη χρήση των οχημάτων. Καταψηφίζουμε για τους παραπάνω λόγους τα τέλη αυτά και ζητούμε να παρθούν τα μέτρα που έχουμε προτείνει για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού. Τα ίδια ισχύουν και για την χρήση των πάρκιγκ.  

Μανουσογιάννης Μανούσος
Δημοτικός Σύμβουλος του ΚΚΕ
                  Εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο της
 ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ