Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024

16/1/2024 ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟΜ Π/Υ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΤΟ ΜΕΙΖΩΝ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ


 

Οι αντιρήσεις μας με αφορμή τον Π/Υ.

Η πρώτη παρατήρηση είναι ότι στο ΛΤ έχει εφαρμοστεί πλήρως η πολιτική της απόλυτης συρρίκνωσης του προσωπικού, που ανεβάζει κατακόρυφα το κόστος εξυπηρετώντας τα ιδιωτικά συμφέροντα που καλούνται να καλύψουν το κενό με πανάκριβες υπηρεσίες. 

Τα πάντα σε ιδιώτες φύλαξη… οικονομική παρακολούθηση καθαριότητα Το 2ο είναι ότι η ανταποδοτικότητα και η μεταφορά των βαρών πάει σύννεφο προκειμένου να μην υπάρχει χρηματοδότηση των λαϊκών αναγκών από τον κρατικό Π/Υ. Μόνο που εδώ η ανταποδοτικότητα των λιμενικών υπηρεσιών παραμένει με κυβερνητικές αποφάσεις καθορισμού των τελών σε πολύ χαμηλά επίπεδα προκειμένου να μην πληρώνουν οι εφοπλιστές, 

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα. 1.135.000 τακτικά έσοδα μόλις τα 325.000 προέρχονται από τις λιμενικές υπηρεσίες και 810 χιλ από την «προίκα» του λιμανιού Δηλ τα καταστήματα της ΧΖ και τα πάρκιγκ, που βεβαίως και από αυτά μόνο ένα μέρος παίρνει το ΛΤ λόγω των παραχωρήσεων σε ιδιώτες. 

Αυτή η εμμονή στήριξης των ιδιωτικών συμφερόντων εμάς πολύ μας ανησυχεί και ως προς την προοπτική του λιμανιού. Ήδη το Ηράκλειο πουλήθηκε. Εδώ τα σχέδια απομάκρυνσης του εμπορικού λιμανιού που είναι αγκάθι για τον ιδιώτη, οι εναλλακτικές για τους ψαράδες να μετακομίζουν στην Σκαλέτα, τα σχέδια για το master plan που θα αδειοδοτήσουν κατασκευές που δυσκολευουν τον ιδιώτη, προετοιμάζουν το πεδίο για την πώληση του λιμανιού ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΧΕΡΣΑΙΑ ΖΩΝΗ αφού η σχετική προσφυγή στο ΣτΕ έχει απορριφθεί. 

Πέρα λοιπόν από τα γνωστά ζητήματα (ανταποδοτικότητα, εμπορευματοποίηση, υποστελέχωση) που μας οδηγούν να καταψηφίζουμε τους Π/Υ εδώ τον καταψηφίζουμε και για ένα ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ ΛΟΓΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ. 

ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΟΜΟΛΟΓΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ και την μετατροπή της ΧΖ σε συμπληρωματικού χαρακτήρα λειτουργία σε σχέση με το κέντρο βάρους που θα μεταφερθεί στις εντός λιμανιού λειτουργίες που εξ ολοκλήρου θα ελέγχονται από αυτόν. 

Ψηφίζουμε ΟΧΙ αλλά αυτό δεν αρκεί. Χρειάζεται όσο είναι καιρός οι λαϊκές και επιστημονικές οργανώσεις, να εκπονήσουν το δικό τους "master plan" που θα αντιμετωπίζει τα σημερινά προβλήματα σε όφελος του εργαζόμενου λαού διατηρώντας τον δημόσιο χαρακτήρα του διατηρώντας τους βιοπαλαιστές ψαράδες στο λιμάνι. Ένα λιμάνι που θα υπηρετεί τις κοινωνικές ανάγκες και βεβαίως και τις ανάγκες αναψυχής αλλά σε δημόσιο έλεγχο.