Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

Για τα δημοτικά τέλη

Στη συνεδρίαση του ΔΣ για τα τέλη (21/1/2013) η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ εμμένοντας στην πρόταση που από τις 12/12/2012 κατέθεσε και υποστηρίζοντας τα αιτήματα των δημοτών με υπογραφές ζητούσαν από το ΔΣ την ανακούφιση από τα δημοτικά τέλη, κατέθεσε και τις παρακάτω ακόμη πιο συγκεκριμένες προτάσεις. Ήταν η μόνη παράταξη στο ΔΣ που είχε συγκεκριμένες, ρεαλιστικές, άμεσα εφαρμόσιμες προτάσεις που ανακουφίζουν τις λαικές οικογένειες από τη γάγγραινα των δημοτικών χαρατσιών και επιβαρύνουν τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους που σήμερα φοροαπαλλάσσοντα.


Στο υποκριτικό πρόσχημα της πλειοψηφίας ότι η υιοθέτηση αυτών των προτάσεων και ειδικά στα τέλη καθαριότητας θα οδηγήσει στην δήθεν κατάρρευση της υπηρεσίας καθαριότητας, απαντήσαμε και την προκαλέσαμε:
Να μην προχωρήσει προς το παρόν σε καμία μείωση στη λαϊκή κατοικία αλλά μόνο στο διαχωρισμό και στην αύξηση στις βίλες με τις πισίνες και στα δωμάτια των 4άστερων και 5άστερων ξενοδοχείων και στην επιβάρυνση των τεράστιων υπαίθριων χώρων τους (δυνατότητες που παρέχονται από την υφιστάμενη νομοθεσία) και το πλεόνασμα που θα προκύψει να χρησιμοποιηθεί σε επόμενη φάση στην ελάφρυνση των λαϊκών οικογενειών και των μικρών επαγγελματιών.
Παρά το γεγονός ότι τρείς φορές ρίξαμε το γάντι, απάντηση δεν πήραμε. Ο πραγματικός τους στόχος είναι να διαφυλάξουν τα προνόμια των μεγαλοεπιχειρηματιών. Να υποχρεώνουν τους πολλούς να πληρώνουν τα σπασμένα και τους λογαριασμούς των λίγων.



 

ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

1. ΔΙΚΛΕΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ

Λόγω των έκτακτων συνθηκών που βιώνει η μεγάλη πλειοψηφία των συνδημοτών μας (ανεργία, περικοπές μισθών, συντάξεων, φοροκαταιγίδα, ακρίβεια κλπ), τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης των δημοτικών φόρων και τελών (δέσμευση ΑΦΜ, κατάσχεση μέσα από τραπεζικούς λογαριασμούς κλπ) δεν είναι δυνατόν να εφαρμόζονται τυφλά και άκριτα και χωρίς να δίνεται η δυνατότητα στον συνδημότη μας να εκθέσει την σημερινή οικονομική του κατάσταση. Πριν την εφαρμογή αυτών των μέτρων δίνεται η δυνατότητα στο δημότη να απευθυνθεί στην Οικονομική Επιτροπή και στο Δημοτικό Συμβούλιο, που αναλαμβάνουν την ευθύνη να εκτιμήσουν αντικειμενικά και με βάση επίσημα στοιχεία που θα προσκομιστούν.

2. ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ

2.1 Καταργούνται για όσους από τις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες (μακροχρόνια άνεργοι, ΑμεΑ, μονογονεικές οικογένειες, πολύτεκνοι) αποδεικνύεται ότι δεν έχουν άλλα ικανά για την επιβίωσή τους εισοδήματα.
2.2 Καθιερώνονται δύο συντελεστές για την κατοικία..
Απλή κατοικία με συντελεστή τελών καθαριότητας 0,80 ευρώ ανά τετραγωνικό για όλη την έκταση του Καλλικρατικού δήμου και πολυτελούς κατοικίας που περιλαμβάνει βίλες με πισίνα και τα δωμάτια των ξενοδοχείων πολυτελείας (4ων και 5 αστέρων). Ο συντελεστής τελών καθαριότητας ανα τετραγωνικό ορίζεται στα 2,40 ευρώ το τετραγωνικό (στο 3πλάσιο και όχι στο 5πλάσιο για να ληφθεί υπ’ όψιν και η εποχικότητα της κατηγορίας αυτής)
 
2.3. ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΟΙΠΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΤΕΓΗ). ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ:

  • Στα χωριά, τις αγροτικές περιοχές, που δεν χαρακτηρίζονται τουριστικές ή αστικές η επαγγελματική στέγη και κάθε είδους εγκατάσταση με εξαίρεση όσες αναφέρονται παρακάτω στην κατηγορία 2.3.4, έχει συντελεστή 1,00 ευρώ ανά τετραγωνικό.
  • Στις έδρες των 3 πρώην καποδιστριακών δήμων, στις τουριστικές και αστικές περιοχές με μικρή και μέση εμπορική κίνηση 1,60/μ2
  • Μέσα στην τουριστική και εμπορική καρδιά της πόλης δηλ από το ΚΤΕΛ μέχρι του Κόρακα την Καμάρα συντελεστής 2,40/μ2
  • Τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες, μεγάλες εμπορικές αλυσίδες, μεγάλα super market θυγατρικές και υποκαταστήματα εταιρειών με έδρα εκτός Ρεθύμνου, κοινόχρηστοι χώροι ξενοδοχείων 4 και 5 αστέρων, νυκτερινά κέντρα κλπ ανεξάρτητα από το που βρίσκονται συντελεστής 5,50 ευρώ.
  • Ο συντελεστής για του υπαίθριους χώρους αυτών των εγκαταστάσεων να είναι 1,20 ανά τετραγ. Ίδιος να ισχύει και για τις πολυτελείς βίλες ανεξάρτητα αν είναι για κατοικία ή εκμετάλλευση. Επίσης για το υπαίθριο τμήμα επιχειρήσεων με μεγάλους υπαίθριους χώρους (μάντρες οικοδομικών υλικών κλπ)
ΦΟΡΟΣ ΗΛΕΚΡΟΔΟΤΟΥΜΕΝΩΝ
Είναι προαιρετικός. Το ύψος του για την κατοικία είναι τεράστιο σε σύγκριση με αλλού.
Να καταργηθεί στην κατοικία
Να πάει στα 0,15 στην μικρή επαγγελματική στέγη και στα 0,32 στις μεγάλες επιχειρήσεις, στις πολυτελείς βίλες, στα 4 και 5 αστέρων ξενοδοχεία συμπεριλαμβανομένων και των υπαίθριων χώρων τους.


3. ΤΕλος ακίνητης περιουσίας (ΤΑΠ)
Έχουμε εξηγήσει γιατί λειτουργεί σε βάρος του δικαιώματος στη στέγαση και απαλλακτικά υπέρ της μεγάλης ιδιοκτησίας. Διεκδικούμε να καταργηθεί με ταυτόχρονη φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.

4. Δικαιώματα χρΗσης φρουρΙου Φορτέτζας.
Να πληρώνουν μόνο οι τουρίστες. Όλοι όσοι ζούν και εργάζονται στην Ελλάδα πληρώνουμε για την συντήρηση και ανάδειξη των αρχαιολογικών μας θησαυρών και δεν νοείται να ξαναπληρώνουμε.


5. ΤΕλος διαφΗμισης.
Εννοείται πως αναφερόμαστε στην εμπορική διαφήμιση.
Η θέση μας είναι να δίνονται χώροι για διαφήμιση με αυστηρά κριτήρια, για την προστασία των οδηγών ΙΧ σύμφωνα τις αποφάσεις του ΣτΕ. Όπου θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν χώροι για διαφήμιση να διατηρηθεί το τέλος και να αυξηθεί. Με τις παραπάνω διευκρινήσεις ψηφίζουμε την προτεινόμενη αύξηση

6. ΠαρΑβολο τέλεσης πολιτικών γάμων.
Η διαδικασία του πολιτικού γάμου είναι μια διαδικασία ανάλογη της έκδοσης βεβαιώσεων και πιστοποιητικών από το δήμο. Είναι απαράδεκτο να επιβαρύνεται με παράβολα κλπ. Η χρήση του δημαρχείου από τους δημότες κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες δεν μπορεί παρά να είναι ελεύθερη και χωρίς τέλη και επιβαρύνσεις.
Προτείνεται να οριστεί μία μέρα την εβδομάδα και στις εργάσιμες ώρες όπου θα τελούνται οι πολιτικοί γάμοι στο δημοτικό κατάστημα ΑΤΕΛΩΣ και ΔΩΡΕΑΝ. Αν οι μελλόνυμφοι επιθυμούν κάποιους στολισμούς και τελετουργικά αυτά μπορούν να γίνουν με αποκλειστικά δική τους ευθύνη και ύστερα από συνεννόηση με την υπηρεσία ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα στην λειτουργία του δήμου.
Άλλες επιθυμίες για άλλους χώρους κλπ μπορούν να καλύπτονται εφόσον οι υπηρεσιακές δυνατότητες το επιτρέπουν και με ακόμη μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση των απαιτήσεων αυτών.
Τα έσοδα των τελετουργικών αυτών να αξιοποιηθούν για να καταστεί δυνατόν στο άμεσο μέλλον να γίνονται πολιτικοί γάμοι στο δημοτικό κατάστημα και μια αργία κάθε μήνα.


7. ΤΕλος στΑθμευσης οχημΑτων
(άρθρο 4 Ν.1900/90). Δυνητικό ανταποδοτικό τέλος για ελεγχόμενη στάθμευση. Η θέση μας είναι η κατάργηση του αφού οι κάτοχοι ΙΧ πληρώνουν πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας στο κράτος και αυτό υποχρεούται να παρέχει δωρεάν θέσεις πάρκινγκ.


8. ΔικαΙωμα βοσκΗς
Διαφωνούμε με την προσέγγιση της εισήγησης.
Η θέση μας είναι η δωρεάν παραχώρηση στους μικροκτηνοτρόφους και η πληρωμή από τους μεγάλους παραγωγούς. Με βάση τα σημερινά οικονομικά δεδομένα, την αύξηση του κόστους και τις πολύ χαμηλές τιμές παραγωγού για να μπορεί να επιβιώσει μια τετραμελής οικογένεια αποκλειστικά από την εκμετάλλευση αμνοεριφίων αυτή δεν πρέπει να είναι μικρότερη από 400-500 ζώα. Σε κάθε περίπτωση η δωρεάν παραχώρηση πρέπει να γίνεται με εισοδηματικά κριτήρια γιατί συνήθως υπάρχουν και άλλες πηγές εισοδήματος που πρέπει να συνεκτιμούνται.

9. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΧΡΗΣΗΣ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΩΝ.
Η θέση μας είναι να παρθούν όλα τα μέτρα για την καθιέρωση της πολιτικής κηδείας σ΄όλα τα νεκροταφεία (αίθουσα, κλπ.). Επίσης να εφαρμοστεί ο νόμος για την καύση των νεκρών με την ίδρυση αποτεφρωτήρων που θα μειώσει τις εκτάσεις που χρειάζονται για την ταφή και θα απελευθερωθούν χώροι.
Οσον αφορά τα τέλη να μειωθούν αυτά για τους τάφους τριετούς χρήσης και των οστεοφυλακίων. Να αυξηθούν τα τέλη οικογενειακών τάφων, κατασκευής μνημείων, αφής καντηλιών, κλπ. Μετά την εφαρμογή της καύσης ζητούμε την αύξηση του δικαιώματος ενταφιασμού.