Κυριακή 31 Δεκεμβρίου 2023

28/12/2023 ΟΙ ΛΑΪΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΠΕΤΑΜΑΤΟΥ ΣΤΟ ΤΕΧΝ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ 2024

    

Στις 28/12/2023 συζητήθηκε το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2024 το οποίο ψήφισαν όλοι πλην Λαϊκής Συσπείρωσης. 
Η τοποθέτησή μας είναι παρακάτω και δείχνει οτι είναι άλλο ένα Τ.Π. που εξειδικευει την αντιλαϊκή πολιτική εξυπηρέτησης των επιχειρηματικών συμφερόντων και τις λαϊκές ανάγκες τις έχει "του πεταματού"
Αξίζει να προσεχθούν οι διεκδικήσεις που διατυπώσαμε προσπαθώντας να καλύψουμε ένα ευρύ φάσμα λαϊκών αναγκών.

   ΟΙ ΛΑΪΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΠΕΤΑΜΑΤΟΥ

 ΣΤΟ ΤΕΧΝ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ 2024   

Ακόμη ένα τεχν. Πρόγρ. που πίσω απ’ το χορό των αριθμών επιχειρεί να κρύψει τις ανεκπλήρωτες λαϊκές ανάγκες, είτε αυτές συνθλίβονται στο σύμπλεγμα λαγουμιών του ΕΕΕΕΚ, είτε σε υπερκορεσμένα και καταθλιπτικά σχολεία όπως το ΕΠΑΛ, είτε στην ανεκπλήρωτη αγωνία εκατοντάδων οικογενειών να βρουν μια θέση στο παιδί τους για τον παιδικό σταθμό, την αγωνία των αθλητών του στίβου που εδώ και 6 μήνες δεν έχουν στάδιο να προπονηθούν και μια σειρά άλλες λαϊκές ανάγκες που είναι «του πεταματού», γιατί μόνιμη προτεραιότητα έχουν τα κέρδη των ενεργειακών ομίλων, των ξενοδόχων, των εργολάβων κλπ.

Αυτή την δυσαρέσκεια η δημοτική αρχή επιχειρεί να διασκεδάσει με την εικονική πραγματικότητα των εκατομμυρίων. Και λέμε εικονική γιατί στο τέλος ξυρίζουν τον γαμπρό. Και στο τέλος κάθε Τ.Π. η υλοποίησή του δηλ είναι πολύ πίσω από τις εξαγγελίες.  Το 2020 ήταν 15,7%, το 2021 10,3%. Το 2022 14,2%. Στο 9μηνο του 2023 ήταν 15,3% αλλά από εκεί και μετά προβλέπονται πολύ χαμηλές πτήσεις λόγω της στάσης πληρωμών και της γέφυρας με το νέο ΕΣΠΑ.

Όμως έργα πάντα γίνονταν και θα γίνονται. Το θέμα είναι ποιος πληρώνει το λογαριασμό και τίνος τα συμφέροντα υπηρετούν τα έργα που γίνονται. Τις προηγούμενες δεκαετίες διατέθηκαν πολλά δις ευρώ. Τώρα από το υπερμνημόνιο του ταμείου ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ διατίθεται το ποσό μαμούθ των 57 δις ευρώ. Μόνο που θα πληρωθεί από την βαθιά αντιλαϊκή φορολογία, τα δεκάδες αντιλαϊκά προαπαιτούμενα του Ταμείου Ανάκαμψης και θα διατεθεί για να στηρίξουν τους σχεδιασμούς, τις επενδύσεις, την κερδοφορία των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων που ήδη οδηγούν στην ενεργειακή, υγειονομική, επισιτιστική, εκπαιδευτική φτώχεια τον λαό. Προχθές στο Ηράκλειο σε ένα φόρουμ ένας υπουργός έλεγε πως εμείς φτιάζουμε τις υποδομές τον ΒΟΑΚ, το αεροδρόμιό για να μπορούν οι επιχειρηματίες της ενέργειας, του τουρισμού να κάνουν τις δουλειές τους. Όταν εδώ τα λέγαμε εμείς κάποιοι μας κοίταγαν με μισό μάτι.   

Τόχουμε πει πολλές φορές «οι δήμοι πέραν των άλλων έχουν αναλάβει και την διασύνδεση με τα τοπικά επιχειρηματικά συμφέροντα και την εξειδίκευση των κεντρικών επιλογών ώστε να κουμπώνουν με τα συμφέροντα αυτά». Σ’ αυτό τα πάτε μια χαρά. Αλλά στην ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών το εκ διαμέτρου αντίθετο.

Αυτή ακριβώς την εξειδίκευση κάνετε και με το Τ.Π. Αναφέρεται στους στόχους της ΕΕ για Ευρώπη «ανταγωνιστική», «έξυπνη», «των πράσινων και γαλάζιων επενδύσεων», «της κυκλικής οικονομίας», «της βιώσιμης αστικής κινητικότητας», που δίνει τα πάντα στα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα και η κοινωνική της συνοχή εξαντλείται στα ψίχουλα του ελάχιστου «πακέτου του ευρωπαϊκού πυλώνα δικαιωμάτων». Το γνωστό μας ΚΕΑ για τους εξαθλιωμένους σε μεγαλοπρεπή ορολογία. Και εξειδικεύετε αυτούς τους στόχους στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, Σχέδιο Δράσης Αειφόρου Ενέργειας και Κλίματος, Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων, Σχέδιο εμπορευματικών μεταφορών, Σχέδιο για την κυκλική Οικονομία. Ένα κι ένα τα σχέδια δηλαδή που υπηρετούν τις επιδιώξεις και την κερδοφορία των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων και οδηγούν στην χρεοκοπία τον λαό μας. Αλήθεια αυτά μας ζητούν οι δημότες όταν επικοινωνούμε μαζί τους? Αυτές τις ανάγκες μας προβάλλουν? Φυσικά και όχι.

Κι όμως αυτοί είναι οι επιλέξιμοι στόχοι και του Τ.Π. και όχι οι ανάγκες των δημοτών. Και για την επίτευξή τους θα υποχρεωθεί  στην εργασία των 13 ωρών, τη φοροεπιδρομή, τους πλειστηριασμούς, την απίστευτη ακρίβεια, την διάλυση και εμπορευματοποίηση των νοσοκομείων, την επιβολή των ιδιωτικών πανεπιστημίων, τις εμπλοκές της χώρας στις πολεμικές αναμετρήσεις.

Βέβαια στο ΤΠ τα βάζετε όλα ή σχεδόν όλα. Υλοποιείτε όμως εκείνα τα έργα που υπηρετούν την κερδοφορία των ομίλων, είναι επιλέξιμα από την ΕΕ ηλεκτροκίνηση, αναπλάσεις στα μέτρα των εμπορικών αλυσίδων και των μεγαλοξενοδόχων, ενεργειακές αναβαθμίσεις που από μόνες τους δεν είναι κακές αλλά παρακάμπτουν άλλες επείγουσες ανάγκες ( αντισεισμικός έλεγχος) γιατί «κουμπώνουν» με την απελευθέρωση της ενέργειας και την ενεργειακή φτώχεια του λαού. Την επιδίωξη να εισπράττουν περισσότερα διαθέτοντας λιγότερη  ενέργεια για να κάνουν εξαγωγές.

Στο έδαφος αυτής της πολιτικής παίρνουν εκρηκτικές διαστάσεις όλες οι λαϊκές ανάγκες.

Παρά τα αλλεπάλληλα τραγικά περιστατικά μεγάλων φυσικών καταστροφών από φωτιές, πλημύρες, σεισμό στο Αρκαλοχώρι. Κι όμως για άλλη μια φορά η απουσία έργων ΘΩΡΑΚΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗΣ βγάζει μάτι. Γιατί βέβαια άλλο η ΠΡΟΛΗΨΗ κι άλλο η αποκατάσταση των ζημιών. Ξέρουμε στην πολιτική κόστους οφέλους όπου η προστασία της ζωής και της περιουσίας του λαού είναι κόστος και όφελος είναι τα κέρδη των λίγων, τέτοια έργα δεν είναι επιλέξιμα. Δεν μπορούμε όμως να συμβιβαστούμε με αυτή την λογική.

21 ολόκληρα χρόνια το ΕΕΕΕΚ, τα παιδιά με ειδικές ανάγκες που χρήζουν ιδιαίτερης φροντίδας και προσοχής για να μπορέσουν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες και να σταθούν ισότιμα στην κοινωνία, 21 χρόνια στεγάζεται προσωρινά στα γνωστά λαγούμια. Από τις 14/3/22 κάτω από την πίεση του Συντυχάκη ο Πέτσας έχει δεσμευτεί να χρηματοδοτήσουν το ΚΕΓΕ κι όμως το Τ.Π. αρκείται στο «περιμένουμε». Στείλτε ανοιχτή δημόσια επιστολή στους αρμόδιους υπουργούς, καλέστε τους να ρθούν να δούν. Πάτε εκεί την Πρόεδρο της δημοκρατίας για να δεί με τα ίδια της τα μάτια. Καλέστε τον ίδιο τον πρωθυπουργό. Είναι μια κατάσταση που δεν μπορούμε άλλο να την ανεχόμαστε, να την συνηθίζουμε. 

 Βεβαίως γίνονται και έργα που ακουμπούν και λαϊκές ανάγκες. Το σύστημα δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς σχολεία.  Το θέμα είναι ότι μετά από 10ετίες εγκατάλειψης δεν φτάνουν. Είναι τόσα όσα το ίδιο το σύστημα έχει ανάγκη και όχι οι διευρυνόμενες λαϊκές ανάγκες. Αφήστε που και αυτές οι υποδομές αναγκάζονται να λειτουργήσουν με τους κανόνες της εμπορευματοποίησης, του αντιτίμου, της ταξικής κατηγοριοποίησης των σχολείων, της προσαρμογής των προγραμμάτων τους στις ανάγκες παραγωγής φτηνού εργατικού δυναμικού και όχι στην ανάγκη για σύγχρονη και ολοκληρωμένη γνώση που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ίδιων των παιδιών.

Το θέμα το έχουμε αναλύσει πολλές φορές στο παρελθόν. Σε ένα μόνο πράγμα θα επιμείνουμε κι ας το αρνείστε επίμονα.

Να κάνει ο δήμος όσο περισσότερα έργα και υπηρεσίες με αυτεπιστασία. Να έχει νύχια να ξυθεί και να μην καταφεύγει όπως σήμερα για ψίλου πήδημα στους εργολάβους.  Να κάνει το 1 ευρώ του δημότη 10 σε έργο. Τις δυσκολίες της απαγόρευσης των προσλήψεων τις ξέρουμε. Μπορούν όμως να εν μέρει παρακαμφθούν. Άλλοι δήμοι το κάνουν με μεγάλη επιτυχία

Σε κατακλείδα όλων αυτών εμείς λοιπόν ζητούμε.

● Να ασκήσει ο Δήμος όλες τις δυνατές δημόσιες πιέσεις ώστε να εξασφαλίσουν επι τέλους την αναγκαία χρηματοδότηση για ένα σύγχρονο κτίριο με βάση τις προδιαγραφές του υπουργείου που θα στεγάσει τα δύο σχολεία. Ξέρουμε δεν θέλετε να σπάτε αυγά με τους κυβερνώντες αλλά χωρίς αυτό ομελέτα δεν γίνεται.

 ● Ανάλογη παρέμβαση για να ξεμπλοκαριστεί άμεσα η εγκριμένη χρηματοδότηση για το ταρτάν στου Γάλλου. Είναι αδιανόητο εδώ και 6 ολόκληρους μήνες έχει αφήσει όλους τους αθλητές του στίβου και τους υποψήφιους των πανελληνίων που εξετάζονται σε αγωνίσματα χωρίς χώρο να γυμναστούν. Υπήρξε απόφαση χρηματοδότησης κι όταν πήγε ο εργολάβος να πληρωθεί ο κωδικός ήταν άδειος χωρίς καμιά εξήγηση

● Ο δήμος ανεξαρτήτως αρμοδιοτήτων πρέπει να διεκδικήσει τις αναγκαίες μελέτες και έργα με κρατική και κοινοτική χρηματοδότηση για την πρόληψη των πλημυρών, των πυρκαγιών και των κινδύνων από τους σεισμούς. Δεν μπορεί η ζωή και το βιός του λαού να βρίσκονται στο έλεος των καιρικών φαινομένων και της όποιας κλιματικής αλλαγής. Κρίσιμα είναι η αντισεισμική θωράκιση των σχολείων και των άλλων κτηρίων, η διευθέτηση του Πλατανιανού και των άλλων ποταμών με την άμεση αποβολή των καταπατητών, ο άμεσος έλεγχος της κατάστασης και της φέρουσας ικανότητας των καλυμμένων ρεμάτων με βάση τα σημερινά δεδομένα, ο προληπτικός αντιπυρικός σχεδιασμός με ευθύνη και στελέχωση της δασικής υπηρεσίας και βεβαίως της πυροσβεστικής.

● Είναι επείγον να εκπονήσει ο δήμος πρόγραμμα ίδρυσης νέων παιδικών και βρεφικών σταθμών με άμεσο στόχο να μπορεί να φιλοξενήσει τουλάχιστον 500 επί πλέον παιδιά και βρέφη, που κάνουν αιτήσεις και δεν μπορούν να φιλοξενηθούν.Για την χρηματοδότηση να αξιοποιηθούν και εθνικοί και κοινοτικοί πόροι, προγράμματα αστικών αναπλάσεων κλπ.

● Να αξιοποιηθεί η δημοτική αλλά και η δημόσια περιουσία για να χωροθετηθούν όσο γίνεται πλησιέστερα στον κοινωνικό ιστό νέα σχολεία με προτεραιότητα το ΕΠΑΛ και το μουσικό. Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι και με τον εξοστρακισμό των σχολείων από τον κοινωνικό ιστό και με τους σχεδιασμούς για ΣΔΙΤ, που πέρα από το ότι εξαρτούν την ίδρυση των σχολείων από τις ορέξεις των κατασκευαστικών και τραπεζικών ομίλων εκτοξεύουν στο 3πλάσιο το κόστος κατασκευής για το λαό.

● Ειδικός άξονας του Τ.Π. πρέπει να είναι η εξασφάλιση των αναγκαίων χώρων για την κοινωνικοποίηση, το παιγνίδι την άθληση των παιδιών και της νεολαίας μας. Παιδικές χαρές, μικρές αθλητικές εγκαταστάσεις στις γειτονιές, γήπεδα 5Χ5 κλπ που η είσοδος θα είναι ελεύθερη. Οι υποσχέσεις που δόθηκαν με την γνωστή ατυχέστατη επιστολή πριν 1 χρόνο για το γήπεδο του beach voley ήταν φαίνεται γονατογραφήματα της στιγμής. Ο εξοπλισμός σαπίζει παραπεταμένος στου Γάλλου. Κατά τη γνώμη μας άνετα μπορεί να δημιουργηθεί το γήπεδο στην παραλία ανατολικά της Τ.Υ. Αλλά ακόμη κι αν υπάρχουν εμπόδια σε αυτό ας γίνει στου Γάλλου με την μεταφορά της αναγκαίας ποσότητας άμμου. Έχουμε πει να αξιοποιηθεί  ο χώρος της παιδικής χαράς στα Περιβόλια που κι αυτή πρέπει επιτέλους να εκσυγχρονιστεί για να κατασκευαστεί ένα γήπεδο 5Χ5 ανοιχτό στη νεολαία της περιοχής. Ζητούμε να καθιερωθεί κάρτα ελεύθερης εισόδου για άθληση στις εγκαταστάσεις της Σοχώρας. Σήμερα μόνο πληρώνοντας στις ακαδημίες των ομάδων μπορεί κάποιος να μπεί.  

● Επίσης σοβαρός άξονας πρέπει να είναι οι υποδομές φιλοξενίας της πολιτιστικής δημιουργίας στην πόλη μας που μάλιστα έχει πολλούς ταλαντούχους ανθρώπους που είτε ερασιτεχνικά είτε και επαγγελματικά ασχολούνται με την μουσική, το θέατρο, τη ζωγραφική κλπ. Επείγουσα ανάγκη είναι η δημιουργία μιάς αίθουσας που να μπορεί να φιλοξενεί θεατρικές παραστάσεις. Επίσης ένας χώρος όπως το κέντρο νέων που θα φιλοξενεί και θα ενθαρρύνει τα σχήματα αυτά. Οι σχεδιασμοί για την αξιοποίηση του παλιού τελωνείου πρέπει να πάρουν υπ’ όψη τις ανάγκες αυτές.

● Δίπλα στις τουριστικές διαδρομές και τους εμπορικούς δρόμους υπάρχουν και οι εγκαταλειμμένες γειτονιές (οι εργατικές κατοικίες στα Μυσσίρια, στην Καλλιθέα) τα χωριά που δεν ζητάνε πολυτέλειες μια συντήρηση των δρόμων του αστικού εξοπλισμού θέλουν.   

● Ανεξάρτητα από τις καθυστερήσεις και τους διαγκωνισμούς των επιχειρηματικών συμφερόντων που εξελίσσονται στο έδαφος των σχεδιασμών για τον ιδιωτικό ΒΟΑΚ θηλιά στην πόλη, ο δήμος πρέπει να διεκδικήσει την αναγκαία χρηματοδότηση για ένα λειτουργικό περιφερειακό που δεν μπορεί παρά να ενώνει τον κόμβο Αμαρίου με αυτόν του Ατσιποπούλου.

● Με την απομάκρυνση της υπηρεσίας καθαριότητας από την Παπούρα των Μυσσιρών δίνεται η άμεση δυνατότητα η υφιστάμενη χωροθέτηση για το αστυνομικό μέγαρο να επανενεργοποιηθεί και το διαμάντι του δημοτικού ακινήτου της σχολής χωροφυλακής να μείνει ανέπαφο.

 ● Η ανακούφιση από την θηλιά του κυκλοφοριακού με την βιόσιμη κινητικότητα δεν θα έρθει ούτε στη δευτέρα παρουσία γιατί έχει άλλους στόχους και συμφέροντα να υπηρετήσει (ηλεκτροκίνηση, εμπορευματοποίηση μετακίνησης, αυλή μεγαλοξενοδόχων και εμπορικών αλυσίδων). Είναι ανάγκη να υπάρξει φτηνή, ασφαλής, πυκνή δημόσια συγκοινωνία εναλλακτική στην χρήση του ΙΧ. Το ΚΤΕΛ είναι κυριολεκτικά ανεξέλεγκτο και στην αντιμετώπιση των αναγκών των δημοτών (χωριά Καμπανού και όχι μόνο) και στην μεταφορά των μαθητών και φοιτητών με πολλές καθυστερήσεις, αναμονές και μηνιαία κάρτα 40 ευρώ στον φοιτητή, την ακριβότερη σε όλη την Ελλάδα. Ο δήμος και η περιφέρεια πρέπει να ασκήσουν τις έστω και περιορισμένες αρμοδιότητές τους στον έλεγχο του ΚΤΕΛ.

  ● Επειδή το πρόβλημα της κυκλοφορίας δεν είναι μόνο στάθμευσης αλλά και επάρκειας του οδικού δικτύου το υπόγειο πάρκιγκ δεν θα λύσει το πρόβλημα. Γι’ αυτό είναι ανάγκη ο δήμος να προχωρήσει επι τέλους πρακτικά στην λύση των περιφερειακών πάρκιγκ κοντά στους κόμβους εισόδου και στην δωρεάν μεταφορά από και προς το κέντρο.

 ● Η ελεγχόμενη στάθμευση να καταργηθεί και να αντικατασταθεί από σύστημα υποχρεωτικά εναλλασσόμενης ανα 2 ώρες στάθμευσης ώστε με την εναλλαγή να μπορούν όλο και περισσότεροι να εξυπηρετούνται για τις δουλειές τους στο κέντρο.  

● Επαναφέρουμε την πρόταση χωροθέτησης ειδικών στάσεων για τα τουριστικά λεωφορεία τουλάχιστον στις κεντρικές αρτηρίες έτσι ώστε να σταματήσει το φαινόμενο με τις εκνευριστικές ατέλειωτες ουρές. Ας περπατούν και αυτοί λίγο.