https://www.goodnet.gr/blog-reader/i-prosorini-apostasiopoiisi-tou-dimarchou.html
Μετά την ψήφιση του Π/Υ του 2025 ο Δήμαρχος έδωσε γραπτή δήλωση στην οποία απαντήσαμε με το παρακάτω άρθρο στις 10/2/2025.
Η (ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ) ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ
ΔΗΜΑΡΧΟΥ
Δήλωση του δημάρχου την επομένη της ψήφισης του Π/Υ, 15 χρόνια
τώρα δεν ξαναθυμούμαστε. Κάτι πρέπει να κάνει. Ούτε η πλειοψηφία δεν πείστηκε. Εμάς
κατηγορεί απ’ την αρχή ως το τέλος. Δεν φταίμε όμως εμείς που την κρίσιμη
στιγμή πήρε την λάθος απόφαση.
Μιλούσαμε για τον πιο αντιλαϊκό φοροεισπρακτικό Π/Υ των τελευταίων
πολλών χρόνων με τις μεγαλύτερες παροχές στα μεγάλα συμφέροντα. Ειδικά η
ληστρική ιδιωτικοποίηση της Αρκαδιώτικης καθαριότητας είχε γίνει το Βατερλό, η
πυριτιδαποθήκη-θυσιαστήριο της πλειοψηφίας για χάρη των κερδών των λίγων. Πλήρωναν
(από την τσέπη μας) στα τρωκτικά της ιδιωτικοποίησης 1.370.135,30€ στην 5ετία
για την χρήση (χώρια τα καύσιμα) 4 απορριμματοφόρων. Να πληρώνουμε μια ζωή αφού
ποτέ δεν γίνονται δικά μας. Άσε που έτσι τα πανωγραψίματα στα καύσιμα είναι
καθεστώς. Άλλοι δήμοι, με ένα απλό leasing
5ετίας
και πλήρη συντήρηση, τα κάνανε δικά τους με μόνο 942.400€. Γλίτωναν δηλ 428.000€
στην πρώτη 5ετία και μέχρι την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής των οχημάτων υπολογίζεται
πως εξοικονομούν πάνω από 2 εκατ. ευρώ!!! Κάναμε έκκληση να παγώσουν και να
επανεξετάσουν το θέμα. Πιο διαλλακτικός πεθαίνεις δηλαδή.
Ακόμη κι ο Δήμαρχος προσπάθησε αρχικά να αποστασιοποιηθεί. Καλούσε
τις υπηρεσίες «να βγάλουν το φίδι απ’ την τρύπα». «Δεν είναι πραγματάκια αυτά.
Εδώ σε λίγο θα κατηγορηθείτε(???) ότι κάνετε κάτι αδιαφανές» λέει στην διευθύντρια
που παίρνει το λόγο, παροτρύνοντάς την να μας αντικρούσει. Ίδια έκκληση και
στην επόμενη. Όμως είναι φως φανάρι δεν μπορούν γιατί ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΕΝΤΟΛΗ να
μελετήσουν εναλλακτικές. Να τεκμηριώσουν την ληστρική ιδιωτικοποίηση τους είπαν.
Αναζητώντας μια κάποια απάντηση στο διαβολεμένο leasing, που χαλάει το μονόδρομο, διακόπτει και τον αρμόδιο αντιδήμαρχο:
«Πες γι’ αυτά που είπε τώρα που είναι σε επίπεδο ποινικού αδικήματος»!!! Όμως
κι αυτός, κατηγορεί την Λαϊκή Συσπείρωση για πολλά αλλά εναλλακτικές δεν έχει
εξετάσει. Λέει πως «τα απορριμματοφόρα μας παθαίνουν και ζημιές και η εργολαβία
έχει εφεδρικό», για να σημειώσουμε πως με τα λεφτά που γλιτώνουμε μπορούμε να
πάρουμε και εφεδρικό και πάλι να είμαστε στο κέρδος. Λέει πως «το πρόβλημα δεν
είναι τα οχήματα αλλά οι οδηγοί, που δεν έχουμε». Θυμίσαμε πως από τις 10 εγκεκριμένες
θέσεις οδηγών προκήρυξαν ΜΟΝΟ τις μισές και όλες καλύφτηκαν. Αλλά κυρίως με τα 28.500€ ανα εργαζόμενο, που
δίνουν στα τρωκτικά, αν συνάψουν συμβάσεις έργου (μπλοκάκι), διαδήλωση θα
γίνεται από υποψήφιους να εργαστούν, τα λεφτά θα μένουν σε δημότες, στα τοπικά
μαγαζιά κι όχι στα σεντούκια μακρινών ομίλων.
Μπροστά στον διαγραφόμενο Τιτανικό, ο Δήμαρχος είχε δύο επιλογές.
Ή να δεχτεί την έκκλησή μας και να επανεξετάσει το θέμα της ιδιωτικοποίησης ή
να υποθηκεύσει, όσο πολιτικό κεφάλαιο του απομένει, στηρίζοντας, χωρίς
επιχειρήματα, μια ζημιογόνα απόφαση. «Ποινικά κολάσιμη» την χαρακτήρισε ο ίδιος
3 φορές!!! Την κρίσιμη στιγμή πήρε την λάθος απόφαση και τώρα τα βάζει μαζί
μας!!!. Έδειξε πίστη και αφοσίωση στο λόμπυ των κερδών κι όχι στο δίκιο των
δημοτών. Αυτό βέβαια κάνουν οι πολιτικοί εκπρόσωποι των λίγων, για να
εξασφαλίζουν την στήριξή τους. Θα ήταν έκπληξη το αντίθετο.
Το leasing
καπιταλιστικό εργαλείο είναι. Εμείς αγωνιζόμαστε για ριζικές ανατροπές στο
σύστημα όλων των καπιταλιστικών κερδών. Αξιοποιούμε όμως και κάθε ρωγμή, κάθε
δυνατότητα, να γλιτώσουμε τα χειρότερα για τον λαό μας. Να μην γίνουν τα
δημόσια, κοινωνικά αγαθά, η παιδεία, η υγεία, οι υπηρεσίες των δήμων, τσιφλίκι
των τρωκτικών. Μας είναι αδιανόητο 2 χρόνια τώρα οι εργαζόμενοι του δήμου να
μην παίρνουν τα Μέσα Προστασίας της ίδιας τους της ζωής και την ίδια στιγμή σαν
μαρουλόφυλλά κυριολεκτικά να φεύγουν τα εκατομμύρια στα σεντούκια των
μονοπωλιακών κερδών. Θα έχουν ακέραιη την ευθύνη αν συμβεί κάτι σοβαρό. Ας δούμε όμως τα έργα και τις ημέρες της
ιδιωτικοποίησής τους.
Φληναφήματα τα περί διαφάνειας
και διεθνών διαγωνισμών. Απευθείας αναθέσεις με διαγωνιστική διαδικασία κάνουν.
Αντί να γράφουν το όνομα της εταιρείας γράφουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
20χρόνια τώρα στην ιδιωτικοποιημένη καθαριότητα μία κοινοπραξία «διαγωνίζεται».
Και οι 9 διαγωνισμοί 2018-2023 για καθαριότητα, προμήθεια κάδων,
απορριμματοφόρων πήγαν στη ίδια 3άδα εταιρειών «συγκοινωνούντων δοχείων»!!! με
το αστρονομικό 17.900.000€ (2397/27-1-25 έγγραφο του τμήματος προμηθειών). Με προσφορά του ΣΑΡΑΚΑΚΗ πήγαν να δικαιολογήσουν
το εξωφρενικό 1,50€/χλμ, που θα αποζημιώνουν στην ENSER την απόσβεση της μπαταρίας του ηλεκτροκίνητου. Μόνο που το site του ΣΑΡΑΚΑΚΗ διαλαλεί πως η ENSER είναι θυγατρική του!!! Είπαμε «Γιάννης κερνά Γιάννης πίνει» Άσε που
οι αποσβέσεις είναι προσφορά του κράτους, για να αντικαθιστούν τον εξοπλισμό
και είναι αδιανόητο να αποζημιώνουμε κι από πάνω.
Για να αδειάσουμε την πολύχρονη «χαβούζα» στον
κόμβο Ατσιποπούλου πληρώσαμε 350.000€. Κι όμως μόνο για τα ετήσια ογκώδη
και πράσινα μόνο της ΔΕ Αρκαδίου δίνουν 435.852€!!! το χρόνο. Συστημένα
στα τρωκτικά αφού αποκλείουν από το διαγωνισμό τους τοπικούς μεταφορείς. «Παρακατιανούς»
τους είπαν.
Δεν περιγράφεται το τι παραμύθι ακούστηκε στη συνεδρίαση του 2018 για
δικαιολογηθεί η ληστρική αποζημίωσή του σπαστήρα στρωμάτων (φωτο). Η 720/2018
όρισε να πληρώνουμε κάθε χρόνο και για 5 χρόνια: 40.000€ για
αποσβέσεις!!!, 15.000€ καύσιμα!!! 30.000€ ανταλλακτικά!!!, 1.200€ ασφάλεια συν
8% εργολαβικό κέρδος συν 24% ΦΠΑ. 577.195€ στα 5 χρόνια. Μόλις 15 μέρες
το χρόνο το έφερναν!!!. Το ίδιο ακριβώς μηχάνημα, ίδια δουλειά, ίδια εταιρεία,
στην 7/2023 κοστολογήθηκε για ….66.960€
για 5 χρόνια!!!! Τότε είπαμε για μαρουλόφυλλα και παρεξηγήθηκαν κι από
πάνω. 6 ολόκληρους μήνες πληρώναμε τον ανύπαρκτο
ιδιωτικοποιημένο ΣΜΑ στα 3 Μοναστήρια, μέχρι η Ενιαία Αρχή Διαφάνειας, να το
σταματήσει. Σε όλα τα παραπάνω ο Δήμαρχος απάντηση δεν δίνει. Στρέφει αλλού την
συζήτηση δια της στρεψοδικίας.. Αυτοί που πληρώνουν τις αυξήσεις των δημοτικών
τελών, κόβοντας απ’ τα παιδιά τους, δεν τα προσπερνούμε όμως.
Η υπηρεσία
μας μπορεί να εκτελεί το έργο στη ΔΕ Αρκαδίου με τα μισά λεφτά, από το
1.418.000 που δίνουν στα τρωκτικά και να είναι περήφανη για το έργο που
προσφέρει στον τόπο της. Πρέπει όμως να την αφήσουν να το κάνει. Το καλοκαίρι μπήκε
σε εφαρμογή το σχέδιο ιδιωτικοποίησης. Χωρίς κανένα λόγο δεν προκήρυξαν καθόλου
20 ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ θέσεις εργασίας (οδηγούς και εργάτες). Κι αυτές που πήραν
ετεροχρονισμένες ήταν. Ξεθέωσαν τους εργαζόμενους, κόβοντας άδειες, ρεπό σε μια
σκληρή και απαιτητική δουλειά. Εξόργισαν τον κόσμο με τους ξεχειλισμένους
κάδους και το σκουπιδαριό. Διέλυσαν την υπηρεσία για να σερβίρουν ως φάρμακο το
φαρμάκι των τρωκτικών!!! Στο βωμό των κερδών να θυσιάσουν και πάλι τις ζωές και
τις ανάγκες των πολλών. Όμως το ψέμα έχει κοντά ποδάρια. Η εναλλακτική που
αντιπαραβάλλαμε γκρέμισε το αφήγημα τους σαν χάρτινο πύργο.