Παρασκευή 3 Απριλίου 2020

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑ ΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΣΤΙΣ 24/3/2020


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
ΓΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΡΕΘΥΜΝΗΣ
(Αύξων αριθμός 5/20)

Έχοντας υπόψη :
1.     Τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 67 του Ν.3852/10, όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 184 του Ν.4635/19.

2.     Τις διατάξεις του άρθρου 10 της από 11 Μαρτίου 2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 55/20, τ.  Α΄).
3.     Το υπ’ αρ. 18318/13.03.20 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών (ΑΔΑ 9ΛΠΧ46ΜΤΛ6-1ΑΕ).
4.     Την συνέχιση της ομαλής και απρόσκοπτης λειτουργίας των Υπηρεσιών του Δήμου Ρεθύμνης.

Σας προσκαλώ σε δια περιφοράς συνεδρίαση  του Δημοτικού Συμβουλίου Ρεθύμνης, η οποία θα γίνει την Τρίτη 24.03.2020,  με τα ακόλουθα θέματα ημερήσιας διάταξης :

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΚΤΟΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ
Συμφωνήσαμε εξ αρχής με το μέτρο της δια περιφοράς λήψης των αποφάσεων στο πλαίσιο των μέτρων περιορισμού της εξάπλωσης του κορονοϊού. Επειδή όμως αυτές οι συνεδριάσεις έχουν πρακτικές δυσκολίες θεωρούμε ότι πρέπει η χρήση τους πρέπει να γίνεται με πνεύμα οικονομίας και κυρίως για να ληφθούν αποφάσεις που έχουν να κάνουν πριν απ’ όλα με την αντιμετώπιση της πανδημίας και αποφάσεις που είναι ανάγκη να ληφθούν για να μην μπλοκάρεται η εξέλιξη αναγκαίων εργων, υπηρεσιών κλπ.
Με το πνεύμα αυτό διαφωνήσαμε με ορισμένα μη αναγκαία (χρησιμοποιώ σκόπιμα διαφορετικό όρο από το επείγοντα για αποφυγή συγχίσεων.) θέμτα της ΗΔ στα οποία αναφέρομαι πιο κάτω.

Το κύριο αυτή τη στιγμή είναι το κράτος, οι δήμοι κλπ να αξιοποιήσει τον χρόνο που κερδίζουμε από τα μέτρα ατομικής ευθύνης και αυτοπεριορισμού του λαού μας παρά τις λίγες εξαιρέσεις. Να πάρει όλα τα μέτρα που σήμερα μπορεί να παρθούν για να αρθεί όσο είναι δυνατόν στο ύψος των περιστάσεων και η ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ.
Οι ειδικοί υπογραμμίζουν πως ούτως ή άλλως θα έχουμε εξαρση των κρουσμάτων. Με τα μέτρα περιορισμού κερδίζουμε χρόνο ΓΙΑ ΝΑ ΕΤΟΙΜΑΣΤΟΥΜΕ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΝ ΣΠΑΤΑΛΑΜΕ.
Ο δήμος δεν μπορεί να περιορίζεται στα στενά όρια των νομικά θεσμοθετημένων αρμοδιοτήτων του.
Δεν μπορούμε να μην πιέσουμε κι εμείς για να στελεχωθεί και να εξοπλιστεί το σύστημα ΥΓΕΙΑΣ. Να έχει εφεδρείες ικανές να δώσει την μάχη. Να έχει μέσα προστασίας των ίδιων των γιατρών, νοσηλευτών κλπ. Υπάρχουν προτάσεις (επίταξη ιδιωτικών διαγνωστικών κέντρων, θεραπευτηρίων, ΜΕΘ, ένταξης στον κεντρικό υγειονομικό σχεδιασμό των ιδιωτών γιατρών, συνταξιούχων γιατρών, τελειόφοιτων των ιατρικών σχολών κλπ) που έστω και τώρα μπορούν να αυξήσουν τις αποκαρδιωτικές δυνατότητες του δημόσιου συστήματος υγείας.
Πρέπει ΤΩΡΑ να δημιουργηθούν μηχανισμοί ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ. Η ενίσχυση του «βοήθεια στο σπίτι» όπως και η πρωτοβουλία με τους εθελοντές είναι σωστή αλλά πρέπει ακόμη καλύτερα να οργανωθεί και να δικτυωθεί. Ο αριθμός των ανθρώπων που χρειάζονται φροντίδα στο σπίτι μπορεί απότομα να αυξηθεί και πρέπει από τώρα να εξασφαλιστεί και ο μηχανισμός και ο σχεδιασμός τροφοδοσίας με φάρμακα, τρόφιμα κλπ. Να υπάρξει από τώρα πρόβλεψη για τις άδειες μετακίνησης των εθελοντών αλλά και των μέτρων προστασίας που θα παίρνουν αυτοί. Όπως βέβαια και οι άλλες υπηρεσίες του δήμου που είναι στην πρώτη γραμμή όπως η καθαριότητα. Σε όλες αυτές τις υπηρεσίες πρέπει να υπάρχουν ΙΚΑΝΕΣ ΕΦΕΔΡΕΙΕΣ γιατί κάποιοι θα προσβληθούν.
Να ελέγξουμε συστηματικά τα μέτρα ατομικής προστασίας. Να προφυλάσσουμε όσο γίνεται καλύτερα τους εργαζόμενους. Πολύ ωραίες οι φόρμες στην καθαριότητα αλλά σήμερα αυτό που νομίζω πως χρειάζονται όλα τα συνεργεία σε εξωτερικές δουλειές είναι οι φόρμες ΜΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ. Φυσικά μαζί με τις μάσκες, τα γάντια, τα αντισηπτικά κλπ.
Όλοι ευχόμαστε και περιοριζόμαστε να μην γίνουμε ποτέ Ιταλία, Ισπανία. Πρέπει όμως να προετοιμαζόμαστε σαν να μας χωρίζουν ελάχιστες μέρες από την κατάσταση που βιώνουν εκεί.
.

1.     Τροποποίηση τεχνικού προγράμματος και προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2020

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ: Με αρκετές από τις επιμέρους αναμορφώσεις δεν διαφωνούμε. Πλην όμως και ο αναμορφωμένος Π/Υ δεν διαφοροποιείται όσον αφορά την στρατηγική (περικοπή κρατικής χρηματοδότησης, στήριξη όλο και περισσότερο στην τοπική φορολογία και στην αφαίμαξη του λαού κλπ) από τον αρχικό. Επομένως τον καταψηφίζουμε για τους ίδιους λόγους που καταψηφίσαμε τον αρχικό.

2.     Αναμόρφωση του Ολοκληρωμένου Πλαισίου Δράσης (ΟΠΔ) του Δήμου Ρεθύμνης για το έτος 2020.

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ Το ΟΠΔ δεν είναι τίποτε άλλο από τον χρονικό προγραμματισμό υλοποίησης του Π/Υ. Τι δηλαδή θα υλοποιείται στα έσοδα και στα έξοδα κάθε μήνα με βάση τον συνολικό Π/Υ. ψηφίστηκε ήδη ένα με βάση τον αρχικό Π/Υ και τώρα ζητούν την αναμόρφωσή του με βάση την υποχρεωτική αναμόρφωση του Π/Υ που έγινε για να ενσωματώσει τα πραγματικά δεδομένα όπως διαμορφώθηκαν στις 31/12/2019.
Εννοείται ότι έχοντας καταψηφίσει τον Π/Υ καταψηφίζουμε και το ΟΠΔ.
Επισημαίνουμε όμως ότι όπως εξελίσσονται τα πράγματα με τον κορονοϊό και τις επιπτώσεις του στην κοινωνική και οικονομική ζωή, είναι σίγουρο ότι όλα όσα έχουν προβλεφθεί θα υποστούν μεγάλες ανατροπές. Ποιος αλήθεια πιστευει ότι δεν θα μειωθούν σημαντικά οι εισπράξεις από την Φορτέτσα, τα τέλη παρεπιδημούντων, τα τραπεζοκαθίσματα, το πάρκιγκ κλπ? Ποιος δεν βλέπει πως αν δεν αυξηθεί σημαντικά η κρατική χρηματοδότηση ούτε ο δικός μας δήμος ούτε οι άλλοι θα μπορέσουν να βγάλουν το πρόγραμμα και τις υποχρεώσεις τους. Επομένως η συζήτηση του θέματος υπο το φώς αυτών των εξελίξεων είναι μια διαδικασία καθαρά γραφειοκρατική και αποπροσανατολιστική. Την ώρα που θα έπρεπε να ασχολούμαστε με τα προβλήματα διαχείρισης αυτής της κρίσης, τις συνέπειές της στους εργαζόμενους, στους επαγγελματίες κλπ ασχολούμαστε με θέματα εκ των πραγμάτων ξεπερασμένα.

3.     Κατάρτιση Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2021-2024.

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ Σήμερα που με αφορμή τον κορονοϊό είμαστε στα πρόθυρα ανακύκλωσης της κρίσης η συζήτηση του μεσοπρόθεσμου στερείται κυριολεκτικά κάθε λογικής. Καμιά ουσιαστική πρόβλεψη δεν μπορεί να γίνει πριν κατασταλάξει αυτή η αναστάτωση. Ακόμη και το γιουρογκρουπ, για τους δικούς του λόγους βέβαια, αποφάσισε να αναστείλει έστω και προσωρινά το σύμφωνο σταθερότητας. Παρ’ όλ’ αυτά το ΔΣ στο Ρέθυμνο συζητά την εφαρμογή του!!!  Βασιλικότεροι του βασιλέως για άλλη μια φορά. Βεβαίως οι οδηγίες το προβλέπουν αλλά κι αυτές εκδόθηκαν πριν το κορονοϊό.
Εμείς προτείναμε το θέμα αυτό να αποσυρθεί αλλά για άλλη μια φορά δεν εισακουστήκαμε απλά και μόνο «για να μην μας περάσει». Ας είναι Εμείς θα τοποθετηθούμε από δύο σκοπιές. Και από τη σκοπιά των δεδομένων πριν τον κορονοϊό και των πρώτων εκτιμήσεων μετά από αυτόν.

Α Με τα προ κορονοϊού δεδομένα. Επιβεβαιώνεται η εκτίμηση ότι τα μνημόνια ήρθαν για να μείνουν. Η κρίση ήταν η πρόφαση. Η ουσία ήταν πως ήθελαν να τονώσουν την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου με βίαιη αναδιανομή του πλούτου υπέρ τους, με μέτρα που υλοποιούσαν σταδιακά και πριν την κρίση. Η κρίση ήταν η ευκαιρία επιτάχυνσης τους.
Οι οδηγίες και το βασικό σενάριο για το νέο ΜΠΔΣ 2021-2024, δόθηκαν σε φάση ανάκαμψης (αναιμικής και επισφαλούς υποστηρίζαμε εμείς αλλά ανάκαμψης) της ελληνικής οικονομίας. Παρ’ όλ’ αυτά οι οδηγίες που δόθηκαν για την σύνταξη των προβλέψεων ήταν εξίσου περιοριστικές με όλα τα τελευταία χρόνια. Διατηρείται η δέσμευση για πλεόνασμα 3,5%, η αποψίλωση των υπηρεσιών με προσλήψεις λιγότερες από τους αποχωρούντες, οι περικοπές στους μισθούς, στις κοινωνικές υπηρεσίες (βλέπε την δεινή κατάσταση του δημοσίου συστήματος υγείας. Με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων έχει ήδη φτάσει στα όρια του ενώ ακόμη καταφέρνουμε ευτυχώς να κρατάμε πολύ χαμηλά τα κρούσματα).
Παρά την προσπάθεια να «χρυσωθεί το χάπι», από τον πίνακα που με βάση τις οδηγίες επεξεργάστηκε η υπηρεσία, προκύπτει με σαφήνεια μείωση της κρατικής και ενωσιακής χρηματοδότησης ιδιαίτερα στις χρηματοδοτήσεις του ΠΔΕ και του ΕΣΠΑ. Βέβαια με βάση την υλοποίηση τα νούμερα είναι ακόμη πιο αποκαρδιωτικά όπως φαίνεται στις κλεισμένες χρήσεις του 2018 και 2019 που επιβεβαιώνουν τις παλιότερες τοποθετήσεις μας. Αυτή η μείωση δεν αντισταθμίζεται ούτε από την φαινομενική αύξηση των χρηματοδοτήσεων του τακτικού Π/Υ, που αφενός είναι πολύ μικρότερη αλλά αν κρίνουμε από τις γενικότερες δεσμεύσεις και τα πλαφόν που έχουν ψηφιστεί το πιθανότερο είναι να είναι εικονική. Επομένως το βάρος θα πέφτει ακόμη μεγαλύτερο στους ίδιους πόρους και στους δημότες.
Στους ίδιους πόρους που η υπηρεσία για να έχει κάποιο μαξιλάρι κάνει μια προσπάθεια να υποεκτιμήσει την είσπραξη τους (μόνο τα ανταποδοτικά φαίνεται να αυξάνονται ως συνολική είσπραξη). Αυτό όμως δεν εξαρτάται τόσο από τις εκτιμήσεις όσο από την εφαρμοζόμενη δημοτική εισπρακτική πολιτική. Με δεδομένο μάλιστα ότι οι ανάγκες και τα κόστη θα αυξηθούν, με δεδομένες τις ανοδικές τάσεις των τελευταίων ετών  οι δημότες (οι εργαζόμενοι και ο λαός δηλ γιατί τα συμφέροντα έχουν ασυλία έτσι κι αλλιώς) θα κληθούν να πληρώσουν τα σπασμένα είτε με ακόμη μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση είτε με στέρηση υπηρεσιών και έργων που τα έχουν πληρώσει διπλά και τρίδιπλα.

Β  Το σίγουρο είναι πως σε όλες τις οικονομίες θα έχουν πολύ σοβαρές επιπτώσεις μετά τον κορονοϊό. Ένα παραπάνω στις λεγόμενες εξωστρεφείς, όπως η δική μας που στηρίζεται στον τουρισμό, τις μεταφορές κλπ.
Το καλό σενάριο είναι η κρίση αυτή να σημάνει μια τεράστια καταβαράθρωση για κάποιους μήνες το 2020 και με πολύ γρήγορους ρυθμούς ύστερα να ανακάμψει. Το κακό αλλά διόλου απίθανο είναι να έχει πιο μακροπρόθεσμες συνέπειες. Το πιθανότερο είναι να συμβούν και τα δύο.
Εξ άλλου ήδη και οι οικονομικές συνέπειες του κορονοϊού αξιοποιούνται στο κουβάρι των διεθνών ανταγωνισμών με σκοπό ο κάθε ένας να ενισχύσει τη θέση του και να αποδυναμώσει τις θέσεις των ανταγωνιστών του. Το σίγουρο είναι ότι οικονομίες όπως η ελληνική θα είναι ευάλωτες σε τέτοιο περιβάλλον.
Το αναπόφευκτο πάντως της κρίσης (βραχύβιας ή πιο σταθερής) το αναγνώρισε και το πρόσφατο γιουρογκρουπ, Τα μέτρα δημοσιονομικής χαλάρωσης που αποφάσισε  και εξειδικεύουν οι κυβερνήσεις δεν είναι βέβαια στροφή σε φιλολαϊκή πολιτική αλλά αναγκαία μέτρα στήριξης του κεφαλαίου.
Οι εργαζόμενοι θα κληθούν αργά ή γρήγορα να πληρώσουν το μάρμαρο για να κερδηθεί ο χρόνος που χάθηκε στη κούρσα των ανταγωνισμών των καπιταλιστικών οικονομιών.  Και αυτό το μάρμαρο θα περνά και μέσα από τα οικονομικά των δήμων όπως πάντα.
Καταψηφίζουμε επομένως τις δεσμεύσεις και τους σχεδιασμούς που προκύπτουν από το εκκολαπτόμενο νέο μεσοπρόθεσμο και αντιπαραθέτουμε σε αυτό όλα εκείνα τα μέτρα που εξασφαλίζουν ο τεράστιος πλούτος που παράγεται σήμερα να αξιοποιείται για την ικανοποίηση των μεγάλων λαϊκών αναγκών σε όλους τους τομείς.


4.     Έγκριση της 2ης Τροποποίησης της Απόφασης Υλοποίησης με Ίδια Μέσα του Υποέργου (1) «Κέντρο Κοινότητας Δήμου Ρεθύμνης» της Πράξης «Κέντρο Κοινότητας Δήμου Ρεθύμνης»  με κωδικό ΟΠΣ 5002176.

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ   Δύο εισαγωγικές επισημάνσεις-παρατηρήσεις. Καταπολέμηση της φτώχειας σε ένα οικονομικό-κοινωνικό σύστημα που γενά και αναπαράγει την φτώχεια δεν μπορεί να υπάρξει. Εξ άλλου και οι δικαιούχοι αυτών των δομών ακόμη κι όταν ολοκληρώνεται η υποστήριξή τους δεν γίνονται πλούσιοι. Παραμένουν φτωχοί. Απλά εξασφαλίζουν τα στοιχειώδη (‘όπως το κράτος τα αντιλαμβάνεται κάθε φορά). Για να ακριβολογούμε λοιπόν μιλάμε για ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ κι ΌΧΙ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ όχι της φτώχειας γενικά αλλά των πιο ακραίων εκφάνσεών της και του κοινωνικού αποκλεισμού.
Η δεύτερη παρατήρηση έχει να κάνει με την εκτεταμένη πλέον και συνειδητή επιβολή από το κράτος και την ΕΕ του όρου «Ωφελούμενοι» αντί του όρου «δικαιούχοι». Ουσιαστικά θέλουν να περάσουν την βαθιά αντιδραστική λογική ότι το κράτος και η οργανωμένη πολιτεία δεν έχουν καμιά υποχρέωση στήριξης αυτών των κατηγοριών των συνανθρώπων μας, ότι η κατάσταση που βρίσκονται (ανεργία κλπ) δεν είναι αποτέλεσμα κοινωνικών και οικονομικών σχέσεων αλλά ατομική τους ευθύνη. Ότι δεν υπάρχει κοινωνία αλλά άθροισμα μεμονωμένων ατόμων κλπ. Ότι αυτά τα υποτυπώδη μέτρα υποστήριξης παίρνονται από «την καλή τους την καρδιά» και οι δικαιούχοι δεν πρέπει να διεκδικούν αλλά να λένε και ευχαριστώ αφού βαφτίστηκαν «ωφελούμενοι». Καλούμε τους εργαζόμενους να συνειδητοποιήσουν αυτή τη διαφορά και όπου μπορούν να μην χρησιμοποιούν τον όρο αυτό, διευκολύνοντας άθελά τους αυτή την λοβοτομή.
Επί της ουσίας τώρα. Τα Κέντρα Κοινότητας είναι μια ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ δομή όπως κάθε πρόγραμμα και δομή που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Σε μια εποχή έντασης των κοινωνικών ανισοτήτων, απίστευτης συγκέντρωσης του πλούτου και μαζικής περιθωριοποίησης τμημάτων του εργαζόμενου λαού ενώ ήταν ανάγκη να ενισχυθούν οι κοινωνικές υπηρεσίες του κράτους και των δήμων, να προσληφθεί μόνιμο προσωπικό με δικαιώματα κλπ επιλέχτηκε η δημιουργία αυτών των δομών με ημερομηνία λήξης για να επισφραγίζει το ότι δεν είναι υποχρέωση του κράτους αυτή, για να διατηρεί το αίσθημα ανασφάλειας και στους εργαζόμενους αυτών των δομών αλλά και στους δικαιούχους των προγραμμάτων αυτών.
Βέβαια η δημιουργία των Κέντρων Κοινότητας ως κέντρων συντονισμού και καθοδήγησης της πρόσβασης στα επιμέρους προγράμματα (επισιτιστική βοήθεια, ΚΕΑ κλ) είχε και άλλο ένα σκοπό που ελπίζουμε  να μην τον έχει επιτελέσει στην πράξη. Να περιορίσει την στήριξη αυτή στα απολύτως απαραίτητα ψίχουλα που προβλέπει ο κρατικός σχεδιασμός για να μην καταφέρνουν κάποιοι απευθυνόμενοι στα διαφορετικά κέντρα και υπηρεσίες να ξεπερνούν το όριο αυτό.
Σε κατακλείδα λοιπόν. Εμείς θεωρούμε υποχρέωση του κράτους την ουσιαστική στήριξη των κατηγοριών αυτών των συμπολιτών μας και μάλιστα σε πολύ υψηλότερο βαθμό απ’ ότι σήμερα. Δεν είναι ατομική τους ευθύνη η θέση τους αλλά παράγωγο των σχέσεων του εκμεταλλευτικού οικονομικοκοινωνικού συστήματος. Θεωρούμε πως οι δομές αυτές πρέπει να είναι μόνιμες και ενσωματωμένες στις κοινωνικές υπηρεσίες των Δήμων με μόνιμο προσωπικό. Για τους λόγους αυτούς ψηφίζουμε στο συγκεκριμένο θέμα ΠΑΡΟΝ.

5.     Ορισμός ελεγκτών για διενέργεια τακτικού διαχειριστικού ελέγχου στην ΚΕΔΗΡ για τα έτη 2016, 2017, 2018 και 2019.

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ Κατά την συζήτηση διαμόρφωσης της Ημερήσιας Διάταξης προτείναμε να κρατηθεί αυτό το θέμα και να συζητηθεί σε «διά ζώσης» συνεδρίαση, παίρνοντας υπ’ όψιν ότι γύρω από το θέμα του ελέγχου της ΚΕΔΗΡ έχουν δημιουργηθεί κατ’ επανάληψη εντάσεις στο ΔΣ.
Κι αυτό παρ’ όλο που εμείς είμασταν εκείνοι που ασχοληθήκαμε ελάχιστα ή και καθόλου με τα ζητήματα των προσώπων και των ελεγκτών και κυρίως με πιο «θεσμικά» ζητήματα. Πολύ φοβούμαστε πως ο τρόπος λήψης της απόφασης θα διευκολύνει να συνεχιστούν οι όχι και τόσο παραγωγικές αντιπαραθέσεις για να κρύβεται η κατά τη γνώμη μας ουσία των πραγμάτων. Κοντός ψαλμός αλληλούια.

Για τον ίδιο τον ορισμό.  Η πρόταση για τον ορισμό της GRANT THORNTON και της κας Χρυσανθοπούλου είναι βεβαίως νόμιμη. Το ζήτημα είναι κατά πόσο είναι σκόπιμη. Δεν έχουμε κανένα θέμα με την κα Χρυσανθοπούλου ή την  GRANT THORNTON και το υπογραμμίζουμε αυτό προς αποφυγή παρανοήσεων και παρεξηγήσεων. Μας προβληματίζει όμως το γεγονός ότι η ίδια εταιρεία και ο ίδιος ελεγκτής επί πολλά έτη (πριν από το 2010, που θυμάμαι εγώ) ελέγχει τους ισολογισμούς του Δήμου, ήταν ένας από τους δύο ελεγκτές στον έκτακτο διαχειριστικό και τώρα υπάρχει απόφαση να αναλάβει και τον τακτικό της ΚΕΔΗΡ. Σημειώνουμε ότι η νομοθεσία πριν μερικά χρόνια απαγόρευε ο ίδιος ελεγκτής να ελέγχει περισσότερες από 3 χρήσεις στην ίδια εταιρεία ιδιωτική ή δημόσια. Καταργήθηκε βέβαια κακώς κατά τη γνώμη μας αυτός ο περιορισμός αλλά δεν σημαίνει πως πρέπει να γίνεται κατάχρηση της τροποποίησης αυτής. Στο κάτω κάτω άνθρωποι είναι και οι ορκωτοί και δεν μπορεί παρά να κάνουν κάποτε και λάθη. Η εναλλαγή τους μπορεί να προστατεύει αποτελεσματικότερα από αυτά. Για το λόγο αυτό θα ψηφίσουμε ΠΑΡΟΝ.
Επισημαίνουμε ξανά πως δεν υπάρχει κανένα θέμα προσωπικό. Εξ άλλου εμείς θεωρούμε ότι ούτε και το ίδιο το πλαίσιο ελέγχου όπως είναι θεσμοθετημένο μπορεί να λύσει τα ουσιαστικά προβλήματα τα οποία έχουν να κάνουν πριν απ’ όλα με τις πολιτικές αποφάσεις και στρατηγικές και ειδικά στην περίπτωση των ΝΠΙΔ όπως η ΚΕΔΗΡ με την αντίφαση το δημόσιο χρήμα να διαχειρίζεται με κανόνες ιδιωτικούς.


6.     Έγκριση διενέργειας δημοπρασίας αγοράς ακινήτου – οικοπέδου για την τοποθέτηση προκάτ αιθουσών για την στέγαση του 3ου νηπιαγωγείου Ατσιποπούλου.

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ  Οι ερωτήσεις που υποβλήθηκαν από τον κ Φουρφουλάκη ήταν και δικές μου και κυρίως σε ότι αφορά την θέση του ακινήτου σε σχέση με τα όρια του οικισμού. Περίμενα πως θα απαντηθούν από τον εισηγητή αλλά δεν ξέρω γιατί δεν έγινε.
Πέραν τούτου Για μια κόμη φορά φαίνεται να έχουμε ποικνοκατοικημένες περιοχές με ελάχιστους ΚΦ αλλά και κοινόχρηστους χώρους. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι υπάρχουν και τα επιστημονικά εργαλεία και οι νομοθετικές προβλέψεις μαζί με τα σχέδια πολεοδόμησης να δεσμεύονται οι απαραίτητοι χώροι για να στεγαστούν οι ΚΦ υπηρεσίες (σχολεία, νηπιαγωγεία κλπ) και να υπάρχει η απαραίτητη επάρκεια ΚΧ χώρων για τους οποίους μάλιστα πληρώνει ο λαός κατά το στάδιο της πολεοδόμησης. Στην πορεία όλα αυτά καταστρατηγούνται αφού έρχονται σε αντίφαση με την κυριαρχία των ισχυρών κυρίως συμφερόντων και την πολιτική εμπορευματοποίησης της γης. Αυτή κατά τη γνώμη μας είναι η ρίζα του κακού, που για άλλη μια φορά δείχνει πως οι τυφλές δυνάμεις της αγοράς (ο καπιταλισμός δηλ) δεν μπορεί, παρά τους περι του αντιθέτου ισχυρισμούς, να λύνει τέτοια προβλήματα σε όφελος των λαϊκών αναγκών.
Η επείγουσα ανάγκη εξεύρεσης χώρου αναγνωρίζεται πλήρως και από εμάς και προφανώς συμφωνούμε στην εκκίνηση της διαδικασίας αγοράς αφού εδώ που φτάσαμε δεν υπάρχει άλλη λύση. Επισημαίνουμε την εκφρασμένη διαφωνία μας με τις ΠΡΟΚΑΤ κατασκευές ως στοιχείο παρα πέρα υποβάθμισης των σχολικών υποδομών. Μπορεί να εμφανίζονται ως προσωρινές όμως η εμπειρία λέει πως όταν έχουμε να κάνουμε με τις λαϊκές ανάγκες «ουδέν του προχείρου μονιμότερο».

7.     Παραχώρηση δικαιώματος χρήσης οικοπεδικών χώρων στα νεκροταφεία των Κοινοτήτων Ρεθύμνης και Επισκοπής για κατασκευή οικογενειακών τάφων.

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ   ΝΑΙ
Επισημαίνουμε όμως για μια ακόμη φορά την ανάγκη μέτρων για αλλαγή της νοοτροπίας αυτής σε σχέση με την ταφή και την δρομολόγηση διαδικασιών για την αποτέφρωση των νεκρών. Είμαστε πολύ τυχεροί που τουλάχιστον μέχρι στιγμής η πανδημία του κορονοϊού δεν παίρνει στη χώρα μας τις τραγικές διαστάσεις που παίρνει σε άλλες χώρες. Στην Ιταλία με πάρα πολλά αποτεφρωτήρια βλέπουμε τι γίνεται. Στην Ελλάδα με ένα μόνο και την κοινωνική συνείδηση πολύ διαφορετική αλήθεια ποια διαχείριση θα μπορούσε να γίνει;