Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2019

Για τα τέλη...


ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ
ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΛΗ ΤΟΥ 2020
Ρέθυμνο 2/12/2019
Γενική αντίληψη.
Τα 20 χρόνια συνεχών αντιδραστικών αντιλαϊκών αναδιαρθρώσεων στους Δήμους (σε αρμοδιότητες, λειτουργία, χρηματοδότηση, πόρους) έφεραν μια τεράστια επιβάρυνση των λαϊκών οικογενειών, των εργαζομένων, των μικροεπαγγελματιών και μια τεράστια στήριξη των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων εξαιτίας των δεκάδων δημοτικών φόρων και τελών.

Ο λαός μέσα από την άμεση και κυρίως την ακόμη πιο αντιλαϊκή έμμεση φορολογία καταβάλλει το 94% των κρατικών εσόδων. Η κρατική όμως και ευρωενωσιακή χρηματοδότηση για την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών του σε παιδεία, υγεία, πρόνοια, άθληση, σύγχρονες υποδομές, προστασία από τα φυσικά φαινόμενα, έχει πιάσει πάτο για να απελευθερώνει τεράστιους πόρους στήριξης των επιχειρηματικών ομίλων. Ο λαός μας εξαναγκάζεται να βάζει όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να καλύπτει ανάγκες για τις οποίες έχει ήδη πολύ βαριά φορολογηθεί.
Η δημοτική φορολογία είναι έμμεση φορολογία. Η πιο αντιλαϊκή μορφή φορολογίας αφού δεν κλιμακώνεται ανάλογα με το εισόδημα. Αντί να αμβλύνει χειροτερεύει την κοινωνική ανισότητα αφού σε άνισα μεγέθη εφαρμόζει ίδιους συντελεστές. Κι ενώ πληρώνεται απ’ το λαό διατίθεται σε έργα και υπηρεσίες με απόλυτη προτεραιότητα τις απαιτήσεις των μεγαλοξενοδόχων κλπ για να μένει στον άσσο ο πραγματικός παραγωγός του πλούτου, ο εργαζόμενος λαός.
Οι δημοτικοί παράγοντες της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ έχουν πλήρως αφομοιώσει και ενεργητικά υλοποιούν αυτή την ταξική αντιλαϊκή πολιτική. Συνέβαλαν και συμβάλουν αποφασιστικά στην θεσμοθέτηση και υλοποίηση όλων των αντιδραστικών ανατροπών. Με εικονικές πραγματικότητες ωραιοποιούν την περικοπή της κρατικής χρηματοδότησης, την αποψίλωση του προσωπικού κλπ και όταν έρχονται στην επιφάνεια οι εκρηκτικές ανάγκες τα αρχίζουν το πιγκ πόγκ των ευθυνών με το κεντρικό κράτος για να τον οδηγήσουν στην απογοήτευση και στην υποταγή.
Σε ότι μας αφορά αγωνιζόμαστε και καλούμε και το λαό να αγωνιστεί με διεκδικήσεις που θα φέρνουν στο προσκήνιο τις σύγχρονες ανάγκες του.
Ειδικά για την αντιλαϊκή δημοτική φορολογία, κριτήριο των διεκδικήσεων και των προτάσεών μας είναι, ανεξάρτητα από τα διαφορετικά είδη τοπικής φορολογίας, η ταξική θέση των φορολογουμένων δημοτών. Η ελάφρυνση των εργαζομένων, των αυτοαπασχολουμένων, των μικρών επαγγελματιών και η κατάργηση των προνομίων και της ασυλίας των μεγάλων επιχειρήσεων. Η θέση μας αυτή είναι αναπόσπαστα δεμένη με την πάλη για πλήρη και επαρκή χρηματοδότηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Με την απαίτηση για φορολόγηση του μεγάλου κεφαλαίου, της εκκλησιαστικής περιουσίας, την κατάργηση των αντιλαϊκών έμμεσων φόρων όπως το ΦΠΑ για τα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, κλπ.
Η υλοποίηση αυτών των στόχων στα πλαίσια της σημερινής εξουσίας είναι μόνο εν μέρει εφικτή και πάντα πρόσκαιρη, αφού η οικονομική και πολιτική εξουσία βρίσκεται στα χέρια των λίγων. Χρειάζονται επομένως γενικότερες ανατροπές, που δεν περιορίζονται στα όρια ενός δήμου. Ανατροπές που θα επιτρέψουν οι τεράστιες παραγωγικές δυνατότητες, οι κατακτήσεις της επιστήμης και της τεχνικής να αξιοποιούνται για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του λαού και όχι για τον ακόμη μεγαλύτερο πλουτισμό των λίγων.
ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ.
Η ανταποδοτικότητα έχει γίνει ο μαγνήτης ώστε ο τομέας της περισυλλογής και διαχείρισης των απορριμμάτων να έχει μετατραπεί σε ένα απίστευτο πάρτι συμφερόντων και κερδοσκοπίας σε βάρος και του λαού αλλά και του περιβάλλοντος. Αντί να εξορθολογίζεται το σύστημα με διαλογή στην πηγή, με καλά οργανωμένες υπηρεσίες, με αξιοποίηση των ανακυκλώσιμων για την χρηματοδότηση του συστήματος, η διαχείριση έχει παραδοθεί εξ ολοκλήρου ιδιωτικές εταιρείες, που θησαυρίζουν από τα ανταποδοτικά. Για να μεγιστοποιούν τα κέρδη τους επιλέγουν πανάκριβες μεθόδους διαλογής και επεξεργασίας. Προωθούν την καρκινογόνο καύση. Ιδιοποιούνται τα οφέλη από τα ανακυκλώσιμα υλικά. Η ίδια κερδοσκοπία κυριαρχεί και στην ιδιωτικοποίηση της περισυλλογής, όπως πολύ αδρά αποκαλύφτηκε κατά την σύναψη της δικής μας εργολαβικής σύμβασης.
Και σα να μην έφταναν αυτά έρχονται και οι δημοτικές αρχές να φορτώνουν στον δημότη μέσω της ανταποδοτικότητας ότι μπορούν από την υποχρηματοδότηση των άλλων δημοτικών υπηρεσιών. Και κερασάκι στη τούρτα οι συντελεστές των τελών, που χαϊδεύουν τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα και να ρίχνουν τα βάρη στο λαό. Να γιατί ανεβαίνει συνεχώς το κόστος της καθαριότητας. Από 6,05 εκ ευρώ το 2017 για το 2020 προβλέπονται 10,1 εκατ. έξοδα. Η είσπραξη μόνο από το τέλος καθαριότητας από 5,2 εκατ το 2017 εκτινάσσεται στα 7,2 το 2020. Αύξηση 40%. Να πως πληρώνει ο λαός την ασυδοσία της πράσινης ανάπτυξης. Το θυμάστε το κόστος των υπηρεσιών μόνο όταν είναι να δικαιολογήσετε απολύσεις προσωπικού και να απορρίψετε προτάσεις αγοράς του εξοπλισμού που θα μας απαλλάξει από τις πανάκριβες εργολαβίες, του παροιμιώδους σπαστήρα στρωμάτων, της πληρωμής του πετρελαίου με 1,75 ενώ στα βενζινάδικα έχει 1,40 κλπ

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ.
Η οικονομική υπηρεσία είναι άξια συγχαρητηρίων γιατί μετά από πολύ προσπάθεια και μάλιστα εκτός ωραρίου εργασίας απ’ ότι μάθαμε, κατάφερε να δημιουργήσει μια πρώτη βάση δεδομένων σχετικά με τα τετραγωνικά ανά κατηγορία, που φρονίμως ποιούσα, μας έδωσε με κάθε επιφύλαξη. Παρά όμως την επιφύλαξη τα στοιχεία αυτά τουλάχιστον για τον υπολογισμό της συμβολής της κάθε κατηγορίας υποχρέων στα τέλη καθαριότητας αποδεικνύονται εξαιρετικά ακριβή αφού το συνολικό ποσόν που βγαίνει αν εφαρμόσουμε τους ισχύοντες συντελεστές είναι 6,006 εκατ και υπολείπεται περί τις 100 χιλ του ποσού που εισπράττεται πραγματικά. Η διαφορά στο μεγαλύτερο μέρος της οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έχουμε τα στοιχεία από τους άλλους παρόχους πλην της ΔΕΗ. Βεβαίως τα πραγματικά τετραγωνικά είναι αρκετά περισσότερα αφού η πλασματικότητα στα ξενοδοχεία και στις μεγάλες παραγωγικές μονάδες οδηγεί στο να εμφανίζονται στο σύστημα τετραγωνικά πολύ λιγότερα από τα πραγματικά. Αυτό όμως δεν επηρεάζει τον υπολογισμό των ποσών που καταβάλλονται αφού η χρέωση γίνεται βάσει της πλασματικότητας.
Ο παρακάτω πίνακας αποτυπώνει την συμβολή κάθε κατηγορίας υποχρέων στη συγκέντρωση των 6 εκατ ευρώ της καθαριότητας.

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ

ΠΟΛΗ
ΔΕ-ΟΙΚΙΣΜΟΙ
ΣΥΝΟΛΟ
% ΕΠΙ ΤΩΝ ΣΥΝΟΛΙ ΚΩΝ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
ΤΕΤΡΑΓ. ΜΕΤΡΑ
160.000 ΠΛΑΣΜ/ΚΑ
ΠΡΑΓΜ. περί τα 340.000
200.000 ΠΛΑΣΜ/ΚΑ
ΠΡΑΓΜ. περί τα 240.000
360.000 ΠΛΑΣΜ
580.000 ΠΡΑΓΜ

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΤΕΛΩΝ
3,64
1,70


ΠΟΣΟΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ
582.400
340.000
922.400
15,3%
ΕΝΟΙΚΑΖ/ΝΑ
ΒΙΛΕΣ
ΤΕΤΡΑΓ. ΜΕΤΡΑ
13.000 ΠΛΑΣΜΑΤ
ΠΡΑΓΜΑΤ περί τα 23.700.
16.000 ΠΛΑΣΜΑΤ
ΠΡΑΓΜΑΤ. περί τα 18.200
29.000 ΠΛΑΣΜ.
ΠΡΑΓΜ περί τα 41.900


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΤΕΛΩΝ
3,64
1,70


ΠΟΣΟΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ
47.320
27.200
74.520
1,26%
ΕΣΤΙΑΣΗ ΥΓΕΙΟΝ. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ
ΤΕΤΡΑΓ. ΜΕΤΡΑ
17.000 ΠΡΑΓΜ.
8.000 ΠΡΑΓΜ
25.000


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΤΕΛΩΝ
3,64
1,70


ΠΟΣΟΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ
61.880
13.600
75.480
1,25%
ΕΜΠΟΡΙΚΑ SUP. MARET ΠΑΡ. ΜΟΝ
ΤΕΤΡΑΓ. ΜΕΤΡΑ
440.000 ΚΑΙ ΠΛΑΣΜ
419.000 ΚΑΙ ΠΛΑΣΜ
859.000


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΤΕΛΩΝ
3,64
1,70


ΠΟΣΟΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ
1.601.600
712.300
2.313.900
38,52%
ΕΠΑΓΓΕΛΜ. ΣΤΕΓΗ ΣΥΝΟΛΟ
ΤΕΤΡΑΓ. ΜΕΤΡΑ
630.000 ΠΛΑΣΜΑΤ

643.000 ΠΛΑΣΜ

1.273.000 ΠΛΑΣΜ



ΠΟΣΟΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ
2.293.200
1.093.100
3.386.300

ΚΑΤΟΙΚΙΑ
ΤΕΤΡΑΓ. ΜΕΤΡΑ
1.611.154
1.073.746
2.620.486

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΤΕΛΩΝ
1,02
0,91


ΠΟΣΟΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ
1.643.377
977.109
2.620.486
43,63%
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ
ΤΕΤΡΑΓ. ΜΕΤΡΑ
2.241.154
1.716.746
3.957.900

ΠΟΣΟΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ
3.936.577
2.070.209
6.006.786


Ακόμα κι αν κρίνουμε τα παραπάνω δεδομένα όχι με το κοινό περί δικαίου αίσθημα αλλά έστω με το κριτήριο που το αρ.1 του ν 429/76 και όλη η νομοθεσία περί ανταποδοτικότητας επιβάλλει. Ότι δηλ οι συντελεστές των τελών που το ΔΣ επιβάλει πρέπει να επιβαρύνουν κάθε κατηγορία υποχρέων αναλόγως των παρεχόμενων σε αυτούς υπηρεσιών καθαριότητας. Αν αυτή η νομοθεσία δεν είναι απλά στάχτη στα μάτια τότε δεν μπορεί να μην παρατηρήσουμε οτι:
  1. Ο τομέας των ξενοδοχείων, η «βαριά βιομηχανία» η «ατμομηχανή της οικονομίας» δίνει μόλις 922 χιλ το 15,3% των συνολικών τελών καθαριότητας. Είναι ο τομέας που όταν λειτουργεί διπλασιάζει την ποσότητα των σκουπιδιών και ευθύνεται για το 40% της ετήσιας παραγωγής απορριμμάτων στο δήμο. Είναι ο πιο απαιτητικός σε αναβαθμισμένες και κοστοβόρες υπηρεσίες καθαριότητας τις οποίες είναι φανερό πως πληρώνουν οι άλλοι. Κι επειδή χρησιμοποιείται το επιχείρημα της εποχικότητας να κάνουμε σαφές ότι αυτές οι επιβαρύνσεις της υπηρεσίας προκύπτουν με δεδομένη την εποχικότητα. Αλλιώς θα ήταν πολύ μεγαλύτερες. Το βασικό εργαλείο για την φοροαπαλλαγή τους είναι το προκλητικό προνόμιο που διατηρούν όλες οι κυβερνήσεις, ότι τα δωμάτιά τους θα έχουν συντελεστή σπιτιού. Παίρνουν δηλ τον οικιακό συντελεστή και τον χρησιμοποιούν στην επαγγελματική χρήση. Όταν σε ένα σπίτι 100-120 τμ μένουν Μ.Ο. 2,1 άνθρωποι και σε 100 τμ ξενοδοχείου τουλάχιστον 10 και μάλιστα στην έντονα καταναλωτική περίοδο των διακοπών τους. Πρέπει επομένως η συμμετοχή των ξενοδοχείων και κυρίως των πολυτελών 4 και 5 αστέρων, στα συνολικά έξοδα καθαριότητας να αυξηθεί δραστικά. Στην κατεύθυνση αυτή διεκδικούμε: Α Να εξισωθούν τα τέλη του ιδιαίτερα ανθηρού ξενοδοχειακού τομέα της παραλιακής ζώνης του Αρκαδίου με τα τέλη του ίδιου τομέα της πόλης. Β Να αυξηθεί ο συντελεστής που αφορά τις ρεσεψιόν, Τράπεζες κλπ στα 6 ευρώ από το 4.52 που είναι σήμερα. Γ Να δημιουργηθούν δύο ειδικοί συντελεστές κατοικίας με κριτήριο την χρήση (αρθρο 185 του ν 4555/18) Ο πρώτος 3 ευρώ το τμ για δωμάτια ξενοδοχείων 4 και 5 αστέρων και ο δεύτερος 2 ευρώ το τμ για δωμάτια ξενοδοχείων 3 αστέρων ανω των 120 κλινών. Επειδή στα παραπάνω είναι δυνατόν να προβληθούν ενστάσεις και προσκόματα, που σκοπό έχουν να διατηρήσουν τα προνόμια, είναι δυνατόν είτε εναλλακτικά είτε συμπληρωματικά να γίνει μεγάλη αύξηση του συντελεστή των ημιυπαίθριων και υπαίθριων χώρων που χρησιμοποιούνται για επαγγελματική χρήση ταβέρνες, μπαρ, πισίνες κλπ και που παράγουν σκουπίδια εφάμιλλά των στεγασμένων αλλά το τέλος γι’ αυτούς είναι μόλις 0,09 ευρώ ενώ στους στεγασμένους είναι 3,64. Ανάλογο μέτρο μπορεί να παρθεί και για τους υπόλοιπους ημιυπαίθριους και υπαίθριους χώρους που σήμερα είναι 0,02 ευρώ ανα τμ.
Τα μέτρα αυτά δεν θα πετύχουν η συμμετοχή του ξενοδοχειακού τομέα στα έξοδα να είναι ανάλογη των υπηρεσιών που απολαμβάνει αλλά τουλάχιστον θα αμβλύνουν την αδικία που έχει καθιερωθεί.
  1. Ο άλλος τομέας που έχει εξαιρετικά μικρή συμβολή σε σχέση με την επιβάρυνση που προκαλεί λόγω της φύσης αλλά και του όγκου της δουλειάς είναι η εστίαση με το 1,25%. Ο λόγος είναι ότι παίρνουμε ως βάση τα τετραγωνικά και εφαρμόζουμε τον ενιαίο συντελεστή επαγγελματικής χρήσης (3,64) χωρίς να παίρνουμε υπ’ όψιν τις ιδιαιτερότητες αυτές. Προτείνουμε ειδικό επαγγελματικό συντελεστή για καταστήματα εστίασης και υγειονομικού ενδιαφέροντος 5 ευρώ στην πόλη και 3 ευρώ στην ύπαιθρο.
  2. Στις λοιπές επαγγελματικές κατηγορίες (εμπορικά, super market, παργωγικές μονάδες) υπάρχει μεγάλη διαστρωμάτωση και τεράστιες διαφορές και στην παραγωγή απορριμμάτων. Κατ’ αρχήν διαφωνούμε με την νομοθετική δέσμευση οι παραγωγικές μονάδες ανω των 1000 τμ να πληρώνουν για τα πέραν των 1000 τετραγωνικά με τον μισό συντελεστή. Αυτό σημαίνει ότι μια μονάδα 10.000 τμ μέτρων πληρώνει 0,875 ευρώ ανα τετραγωνικό και μία όμοια των 500 τμ πληρώνει 1,70 ανα τμ. Δεν μπορεί επίσης να έχουν τον ίδιο συντελεστή τα μεγάλα πολυκαταστήματα, που συγκεντρώνουν το τζίρο και την παραγωγή απορριμμάτων και τα μικρομάγαζα που μετά βίας συντηρούνται. Προτείνουμε στα εμπορικά καταστήματα άνω των 180 τμ ο συντελεστής να αυξηθεί από τα 3,64 στα 5 ευρώ. Να μείνει σταθερός στα καταστήματα από 100-180 τμ και να μειωθεί στα 2,5 ευρώ στα μικρότερα των 100 τμ.
  3. Η κατοικία καταβάλλει το 43,63% των τελών καθαριότητας κι όχι το 1/3, όπως παλιότερα είχε ισχυριστεί η δημοτική αρχή. Η παραγωγή σκουπιδιών ανα τετραγωνικό αλλά και οι απαιτήσεις της είναι πολύ μικρότερες από την επαγγελματική στέγη. Αν καθιερωθεί ο ενιαίος βασικός συντελεστής κατοικίας για πόλη και ύπαιθρο στα 0,80, ευρώ όπως έχουμε προτείνει, η συμμετοχή της θα πάει στο 36%. Αυτό μπορεί να γίνει σταδιακά και στο βαθμό που αποτυπώνονται στα έσοδα οι αυξήσεις από τις κατηγορίες, που προτείνεται η αύξηση.
  4. Οι εκπτώσεις που προβλέπονται περιορίζονται στα ΑΜΕΑ και πολύτεκνους τρίτεκνους. Πρέπει με απόφαση του ΔΣ να συμπεριληφθούν σε αυτές όλοι οι δικαιούχοι του ΚΕΑ (κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης), που ουσιαστικά αφορά εντελώς άπορες οικογένειες και άτομα με ατομικό εισόδημα τα 2.400 ευρώ το χρόνο.
  5. Υψηλός είναι επίσης ο γενικός συντελεστής (1,50 ευρώ) για τις φιλανθρωπικές και μη κερδοσκοπικές οργανώσεις. Λόγω της φύσης τους θα έπρεπε να είναι μηδενικός. Εναλλακτικά ζητούμε να οριστεί ειδικός μηδενικός συντελεστής για τέτοιες οργανώσεις που είναι πλήρως αυτοχρηματοδοτούμενες ή που με απόφαση του ΔΣ πρέπει για ειδικούς λόγους να απαλλαγούν (Δημόσια βιβλιοθήκη, Σύλλογος ΑΜΕΑ, Σύλλογος πολυτέκνων και τριτέκνων, Εργατικό Κέντρο και σωματεία εργατικά)

ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΟΡΟ ΗΛΕΚΤΡΟΔΟΤΟΥΜΕΝΩΝ ΧΩΡΩΝ ‘Η ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΦΟΡΟ.
Είχε μια λογική να συζητείται μαζί με το τέλος καθαριότητας όσο πήγαινε για την κάλυψη των αναγκών της καθαριότητας. Από τη στιγμή που έπαψε να διατίθεται σε αυτές, η ενιαία εισήγηση μόνο σύγχυση μπορεί να προκαλεί. Είναι φόρος και όχι τέλος και διέπεται από διαφορετικό νομικό καθεστώς. Με βάση την νομοθεσία είναι «δυνητικός» και όχι υποχρεωτικός φόρος. Το ΔΣ έχει δικαίωμα να τον καταργεί και να τον επαναφέρει. Προτείναμε πρόσφατα να ενσωματωθεί στο τέλος καθαριότητας για να χρηματοδοτηθεί η αντικατάσταση των λαμπτήρων ηλεκτροφωτισμού και να αποφευχθεί ο δανεισμός. Η πρότασή μας απορρίφτηκε. Ως εκ του του επανερχόμαστε στη θέση να καταργηθεί για την κατοικία και να παραμείνει για την επαγγελματική στέγη.

ΤΑΠ
Ο ΤΑΠ είναι βαθιά αντιλαϊκός αντιδραστικός φόρος γιατί φορολογεί με τους ίδιους συντελεστές την μεγάλη ακίνητη περιουσία και την μικροϊδιοκτησία, το κεραμίδι πάνω απ’ το κεφάλι του εργαζόμενου. Το ίδιο κάνει και ο ΕΝΦΙΑ, που τάχατες ήταν προσωρινός αλλά ετοιμάζονται να τον μεταφέρουν στους δήμους για να τον μονιμοποιήσουν και επίσημα. Επιμένουμε ότι όλοι αυτοί οι φόροι πρέπει να καταργηθούν και να αντικατασταθούν από Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας, που θα μετρά την μεγάλη ιδιοκτησία σε όλη την επικράτεια, ο συντελεστής θα κλιμακώνεται προοδευτικά ανάλογα με το μέγεθος, θα απαλλάσσεται η κατοικία και η μικροιδιοκτησία. Επειδή ο ΤΑΠ παραμένει υποχρεωτικός προτείνουμε να καθοριστεί στο χαμηλότερο επίπεδο 0,25%.

ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ
Με τα τέλη κυκλοφορίας καταβάλλουμε το αντίτιμο της χρήσης των δρόμων και της παρόδιας στάθμευσης. Επομένως η επιβολή της ελεγχόμενης έρχεται να εισπράξει την ίδια υπηρεσία για δεύτερη φορά. Η επιβολή του έχει σαν επακόλουθο χιλιάδες κλήσεις που επιβαρύνουν πάρα πολύ τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Προτείνουμε να καταργηθεί προφανώς για τους παρόδιους χώρους που επιτρέπεται η στάθμευση. Επειδή στο κέντρο της πόλης υπάρχει έντονος ο κίνδυνος της κατάχρησης, να αντικατασταθεί από ένα σύστημα ΥΠΟΧΤΡΕΩΤΙΚΑ ΕΝΑΛΛΑΣΟΜΕΝΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ στο κέντρο. Κάθε όχημα δηλ θα έχει δικαίωμα να σταθμεύει δωρεάν μέχρι 2 ώρες, ώστε ο δημότης να κάνει τις δουλειές του και μετά ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ να αποχωρεί για να δίνεται η δυνατότητα και στους υπόλοιπους και να λειτουργεί η πόλη. Αν δεν το κάνει τότε να προβλέπεται πρόστιμο.

ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ
Επισημαίνουμε ξανά την διαφωνία μας με την ανάθεση της λειτουργίας του σε ιδιώτη. Οι δημοτικοί χώροι στάθμευσης πρέπει να διευκολύνουν τον δημότη και την λειτουργία της πόλης, την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού. Εμείς δεν τις βλέπουμε ως εισπρακτικές επιχειρήσεις με στόχο την τσέπη των δημοτών. Η τιμολογιακή πολιτική στους 4 Μάρτυρες είναι καθαρά εισπρακτική. Με τίμημα 1,70 ευρώ την πρώτη ώρα και 0,40 για την 2η, 3η, 4η και 5η, είναι ολοφάνερο πως πριμοδοτεί την «κατασκήνωση» των οχημάτων, τον κορεσμό του πάρκιγκ, που ενδεχομένως να αυξάνει τις εισπράξεις (ούτε αυτό είναι σίγουρο) αλλά πάντως δεν πριμοδοτεί την εναλλαγή των οχημάτων και δυσκολεύει την λειτουργία της πόλης. Το αντίτιμο πρέπει να είναι χαμηλό για την 1η και 2η ώρα και να αυξάνει σταδιακά για τις επόμενες. Τα ακριβή νούμερα μπορούν να συζητηθούν αν υπάρξει συμφωνία στη λογική.

Δικαιώματα χρήσης χώρων στάθμευσης έμπροσθεν ξενοδοχείων
με το μέτρο αυτό και η έλλειψη χώρων στάθμευσης θα ενταθεί και το πρόβλημα των ξενοδοχείων δεν θα λυθεί γιατί δεν είναι δυνατόν σε όλα τα ξενοδοχεία να εξασφαλιστεί ανάλογος χώρος. . Η λύση κατά τη γνώμη μας είναι πριν απ’ όλα στην παραδοχή ότι δεν είναι δυνατόν το λεωφορείο να αποβιβάζει και να επιβιβάζει στην πόρτα του κάθε ξενοδοχείου, Με αυτή την παραδοχή να υπάρξει σχεδιασμός από την τεχνική υπηρεσία ώστε ανά 200-250 περίπου μέτρα να υπάρχει ειδικός χώρος εξυπηρέτησης αυτής της λειτουργίας για τα ξενοδοχεία και οι πελάτες να περπατούν 100-150 μέτρα από και προς το ξενοδοχείο τους. Αυτό το μέτρο μπορεί να νοικοκυρέψει σε μεγάλο βαθμό το σημερινό μπλοκάρισμα, που τα τουριστικά λεωφορεία σταματούν όπου βρούν, διακόπτοντας την κυκλοφορία δημιουργώντας μεγάλη ταλαιπωρία και ουρές αυτοκινήτων.

ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ
Πρέπει να γίνει διάκριση μεταξύ των γάμων που πραγματοποιούν τουρίστες μη φορολογούμενοι στην Ελλάδα που εδώ τα τέλη πρέπει να είναι αυξημένα και των γάμων που πραγματοποιούνται από φορολογούμενους στην Ελλάδα και μάλιστα κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες. Γι’ αυτούς είναι μια διαδικασία παρόμοια με την έκδοση ενός πιστοποιητικού. Παίρνοντας μάλιστα υπ’ όψιν τις δυσκολίες των νέων ζευγαριών, το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας κλπ το τέλος θεωρούμε πως πρέπει να καταργηθεί, εφόσον ο γάμος τελείται τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

ΦΟΡΤΕΤΖΑ
Να πληρώνουν μόνο οι τουρίστες. Όλοι όσοι ζούν και εργάζονται στην Ελλάδα πληρώνουμε για την συντήρηση και ανάδειξη των αρχαιολογικών μας θησαυρών και δεν νοείται να ξαναπληρώνουμε.

ΤΕΛΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ
Απ’ ότι γνωρίζουμε ετοιμάζεται η μεταφορά πολλών οδών στην Α κατηγορία από την Β. Θα προκύψει μια αύξηση του 40%. Επίσης ετοιμάζεται ένας πιο ευέλικτος κανονισμός για την παραχώρηση των πλατειών για διαφημιστικές και εμπορικές δράσεις. Όλα μαζί συνιστούν μια ακόμη μεγαλύτερη εμπορευματοποίηση του ΚΧ χώρου και μάλιστα την ώρα που είναι πασιφανή τα προβλήματα έλλειψης ΚΧ και ελευθέρων χώρων ιδιαίτερα στην Π. Πόλη αλλά και γενικότερα, που είναι ολοφάνερο ότι υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής και δυσκολεύουν την ζωή των κατοίκων. Είναι οξύτατα τα κυκλοφοριακά θέματα καθώς και θέματα πολιτικής προστασίας (διέλευση πυροσβεστικών, ασθενοφόρων κλπ). Χρόνια τώρα παραχωρούνται δρόμοι πλατείες πεζοδρόμια για λόγους εισπρακτικούς χωρίς μάλιστα μια έστω κυκλοφοριακή μελέτη, που θα δείξει ποια είναι τα όρια και οι αντοχές. Δεν είμαστε υπερ της αύξησης των τελών αλλά υπερ του σχεδιασμένου περιορισμού των παραχωρούμενων χώρων.

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΑΦΗΣ
Πρέπει να παρθούν όλα τα μέτρα (κατασκευή αίθουσας) για την καθιέρωση της πολιτικής κηδείας τουλάχιστον στο δημοτικό νεκροταφείο. Επίσης να δρομολογηθεί η δημιουργία αποτεφρωτηρίου στην Κρήτη με την σύμπραξη όλων των δήμων. Το μέτρο αυτό θα βοηθήσει σημαντικά, στο βαθμό που θα γίνεται ευρύτερα αποδεκτό, στην μείωση των χώρων που χρειάζονται για την ταφή και στην ασφυξία που παρατηρείται σε πολλά κοιμητήρια. Το δικαίωμα τριετούς ταφής μέχρι να δημιουργηθούν αυτές οι προϋποθέσεις πρέπει να είναι χαμηλά. Μετά πρέπει σταδιακά να αυξηθεί.