Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2025

3/10/2025 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΛΑΚΩΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΑΠΌ ΚΑΔΟ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ

 Στις 2/10/2025 άτυχος εργαζόμενος (συνοδός απορριμματοφόρου) καταπλακωθηκε από κάδο απορριμμάτων, που ξέφυγε από τους βραχίωνες του απορριμματοφόρου. 

Η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ εξέδωσε αμέσως την παρακάτω ανακοίνωση: 


ΝΑ ΠΡΟΣΤΡΑΤΕΥΤΕΙ Η ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΖΩΗ ΤΩΝ

 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ


Το χθεσινό περιστατικό με τον κάδο απορριμμάτων, που ξέφυγε από τους βραχίονες του απορριμματοφόρου και καταπλάκωσε εργαζόμενο της υπηρεσίας καθαριότητας, φουντώνει τις ανησυχίες για τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων στην υπηρεσία αυτή και στον δήμο γενικότερα. Τους τελευταίους μήνες εξ άλλου έχουν καταγραφεί τουλάχιστον δύο ακόμη περιστατικά σοβαρού τραυματισμού εργαζομένων στην ίδια υπηρεσία και για διαφορετικούς κάθε φορά λόγους.

Το χθεσινό συμβάν από τύχη δεν είχε οδυνηρές συνέπειες. Αυτό όμως σε καμιά περίπτωση δεν σημαίνει πως πρέπει να παραμεληθεί. Δεν είναι καθόλου αμελητέο να αποδεσμεύεται ξαφνικά ένας ολόκληρος κάδος και από τα 2 μέτρα να πέφτει πάνω στον άμοιρο συνοδό του απορριμματοφόρου. Αν αυτό συνέβαινε σε κάδο γεμάτο βαριά απορρίμματα οι συνέπειες θα ήταν πολύ πιο σοβαρές ίσως δε και τραγικές.

Για να αποφευχθούν αυτά τα ενδεχόμενα πρέπει να γίνει σοβαρή και σε βάθος έρευνα για να αποκαλυφτούν οι λόγοι, που προκάλεσαν την πτώση αυτή. Να γίνει έλεγχος στον μηχανισμό του απορριμματοφόρου για ενδεχόμενη ζημιά. Να αναζητηθούν άλλες πιθανές αιτίες και να αντιμετωπιστούν.

-          Να παρθούν όλα τα μέτρα για να μην επαναληφθεί άλλο παρόμοιο περιστατικό.

-          Να παρθούν όλα τα μέτρα ώστε κανείς εργαζόμενος να μην εργάζεται χωρίς τα προβλεπόμενα Μέσα Ατομικής Προστασίας.

-          Να τηρούνται χωρίς καμιά παρέκκλιση όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας.

-          Να οργανωθεί η περιοδική αλλά τακτική ενημέρωση των εργαζομένων για όλα τα παραπάνω.

-          Να διασφαλιστεί στην πράξη η  προστασία της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας των εργαζομένων. 

Ρέθυμνο 3/10/2025

 

Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2025

23/9/2025 4η Συνεδρίαση Λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής.

 Με πρωτοβουλία της Λαϊκής Συσπείρωσης τέθηκε το θέμα της αξιοποίησης της περιουσίας των κληροδοτημάτων που όμως με αίημα της δημοτικής αρχής αναβλήθηκε.

Επίσης με πρωτοβουλία της Λαϊκής Συσπείρωσης συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο το μέγα θέμα του κέντρου ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων στο Ρέθυμνο. Κάπου 3.000 νέοι και παιδιά μένουν χωρίς καμιά δημόσια και δωρεάν δομή ψυχικής υγείας. Η κυβέρνηση συνεχίζοντας στα χνάρια των προηγούμενων, εξώθησε σε παραίτηση την μοναδική παιδοψυχίατρο. Στην πράξη κλείνει την δομή με ανοιχτές τις πόρτες. Την ίδια ώρα στη βουλή επιβεβαιώνει τις πληροφορίες μας για άμεση ιδιωτικοποίηση με ένα μεταβατικό πρόγραμμα χρηματοδότησης με ημερομηνία λήξης.

Τα υπόλοιπα στα video που ακολουθούν.

Ιωάννα Δακανάλη 





Μανούσος Μανουσογιάννης 


Κατά της ιδιωτικοποίησης του Κοινοτικού Κέντρου Ψυχικής Υγείας το Δημοτικό Συμβούλιο Ρεθύμνου 2/10/2025

ΤΟ ΟΜΟΦΩΝΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΟΥ    

Κατηγορηματικά αντίθετο με τους σχεδιασμούς του υπουργείου υγείας που αφορούν στην ιδιωτικοποίηση της παιδοψυχιατρικής φροντίδας στο νομό εμφανίζεται το Δημοτικό Συμβούλιο Ρεθύμνου που σε ψήφισμα του τάσσεται στο πλευρό των υγειονομικών σωματείων ζητώντας μαζικές προσλήψεις για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων στις δημόσιες δομές ψυχικής υγείας.

Το θέμα συζητήθηκε στην τακτική Συνεδρίασή του Δημοτικού Συμβουλίου στις 23 Σεπτεμβρίου και αποφασίστηκε η έκδοση ψηφίσματος ενάντια στο κλείσιμο του Κοινοτικού Κέντρου Ψυχικής Υγείας Παιδιών & Εφήβων (Κοι.Κε.Ψ.Υ.Π.Ε.) στο Ρέθυμνο .Ειδικότερα, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά:

«Το Δημοτικό Συμβούλιο Ρεθύμνης ενημερώθηκε για τις τελευταίες εξελίξεις στο Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παιδιών & Εφήβων (Κοι.Κε.Ψ.Υ.Π.Ε.) Ρεθύμνου. Ο εξαναγκασμός σε παραίτηση της μοναδικής παιδοψυχιάτρου σε όλη την Δυτική Κρήτη αφήνει χωρίς καμιά φροντίδα σχεδόν 3.000 παιδιά και εφήβους που έχουν ανάγκη την φροντίδα της δομής καθώς και κάποιες δεκάδες εισαγγελικών εντολών προς διερεύνηση.

Παρά την επιτακτική ανάγκη με κατεπείγουσες διαδικασίες να στελεχώσουν την δομή, το υπουργείο και η 7η ΥΠΕ θεσμοθετούν ένα πρωτοφανές καθεστώς εικονικής λειτουργίας χωρίς παιδοψυχίατρο και φυσικά χωρίς τις απαραίτητες ιατρικές πράξεις. Δρομολογούν την πλήρη ιδιωτικοποίηση της ψυχιατρικής φροντίδας. Με την ανάθεση σε ιδιωτική ΑΜΚΕ της δημόσιας φροντίδας και με ένα χρηματοδοτικό πρόγραμμα με ημερομηνία λήξης, δημιουργούν την «γέφυρα» της πλήρους ιδιωτικοποίησης και της πλήρους κατάργησης του δικαιώματος για δωρεάν πρόσβαση.

Το Δημοτικό Συμβούλιο εκφράζει την κατηγορηματική του αντίθεση στους σχεδιασμούς αυτούς. Στηρίζει τις θέσεις των υγειονομικών σωματείων, οι οποίες αποτελούν προϋπόθεση για την πραγματική προστασία της ψυχικής υγείας των παιδιών και εφήβων. Προστασία που στις σημερινές συνθήκες, λόγω της μεγάλης έκτασης που παίρνουν οι ανάγκες αυτές, αποκτά τεράστια σημασία για τα παιδιά και το μέλλον μας».

Για τον λόγο αυτό μαζί με τους υγειονομικούς, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς κ.λπ. το Δημοτικό Συμβούλιο Ρεθύμνου ψηφίζει ομόφωνα τα παρακάτω:

  1. Μαζικές και ταυτόχρονες προσλήψεις όλων των κενών οργανικών θέσεων στις δημόσιες δομές ψυχικής υγείας. Είναι ο απαραίτητος όρος για να σταματήσει η τεράστια υποστελέχωση και το εξοντωτικό εργασιακό περιβάλλον, που οδηγεί σε αλλεπάλληλες παραιτήσεις και σε άγονες προκηρύξεις.
  2. Να προκηρυχθούν κατεπειγόντως όλες οι κενές θέσεις του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Κοι.Κε.Ψ.Υ.Π.Ε. (παιδοψυχίατροι, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό) για να μπορεί στοιχειωδώς να ανταπεξέλθει με καθολικές δωρεάν ποιοτικές υπηρεσίες στις αυξημένες κοινωνικές ανάγκες.
  3. Οικονομικά κίνητρα: Αξιοπρεπείς αμοιβές με ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς των υγειονομικών , παροχές στέγασης, μετακίνησης, ώστε να εξασφαλίζεται ένα βιοτικό επίπεδο που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των υγειονομικών.
  4. Συνοδευτικά επιστημονικά κίνητρα: συνεχής εκπαίδευση, εξειδικευμένα προγράμματα κατάρτισης, δυνατότητα ερευνητικής και ακαδημαϊκής δραστηριότητας.
  5. Αντιμετώπιση όλων των συσσωρευμένων προβλημάτων των υποδομών και εξοπλισμού του Κοι.Κε.Ψ.Υ.Π.Ε. για να μπορεί να λειτουργεί εύρυθμα
  6. Κατάργηση προσωρινών, χρηματοδοτούμενων από χορηγίες λύσεων και αποτροπή ανάθεσης κρίσιμων υπηρεσιών σε ιδιωτικές ΑΜΚΕ. Το Δημοτικό Συμβούλιο επισημαίνει ότι η παρούσα κρίση δεν είναι συγκυριακή. Είναι αποτέλεσμα διαχρονικών πολιτικών επιλογών που οδηγούν στην απαξίωση του δημόσιου συστήματος υγείας για να αντικατασταθεί από το ιδιωτικό, με τεράστιες συνέπειες στην μεγάλη πλειοψηφία του λαού.

 


Παρέμβαση κάναμε και στο θέμα της ηχορύπανσης, που δεν είναι θέμα τεχνικό αλλά βαθιά πολιτικό κι ας κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν. 


Επίσης κάναμε παρέμβαση για το θέμα των ετοιμόροπων κτηρίων. 




Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2025

10 9 2025 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟΥΣ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥΣ

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟΥΣ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥΣ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ

ΜΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΥΣ ΣΥΣΚΟΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΔΙΑΦΑΝΙΑΣ 

Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ ΤΩΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΩΝ

Δεν φτάνει που από τα 2,5-3 χιλιάδες βρέφη και νήπια του δήμου μπορούσαν να φιλοξενηθούν μόνο τα 406.

Δεν φτάνει που το αναφαίρετο δικαίωμα των παιδιών για φροντίδα, κοινωνικοποίηση σε δωρεάν σύγχρονους βρεφονηπιακούς σταθμούς έχει με ευθύνη του κράτους και του δήμου εξωβελιστεί. Δεν φτάνει που εκατοντάδες νέα ζευγάρια κάθε χρόνο περνούν ολόκληρο Γολγοθά....

Χρησιμοποιούν και τα αδιέξοδα που οι ίδιοι δημιουργούν για να αιχμαλωτίζουν τον κόσμο στη λογική της εξαγοράς και των εξυπηρετήσεων για να ανακυκλώνεται το σύστημα που μας αλέθει την ζωή και τις ανάγκες.

Ενώ το ΔΣ αποφασίζει την κατάταξη δεν έχει κανένα στοιχείο (όνομα οικογένειας κλπ) ταυτοποίησης για να μπορέσει να ελέγξει οτι τα μόρια που της δίνουν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα ή όχι. 

Ούτε καν οι ενστάσεις των δημοτών που θα έπρεπε να φτάνουν για τελική κρίση στο ΔΣ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ. 

Προτείνουμε στους δημότες που θεωρούν οτι αδικούνται να κοινοποιούν αυτοβούλως τις ενστάσεις τους στο ΔΣ και στις δημοτικές παρατάξεις.

Τα υπόλοιπα στα  VIDEO 





 

Πέμπτη 28 Αυγούστου 2025

27/8/2025 ΠΡΟΤΟΜΗ Γ. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΣΤΟΝ Δ. ΚΗΠΟ.

 Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ   

                      Μ. ΜΑΝΟΥΣΟΓΙΑΝΝΗ 

Σημειώνουμε οτι η μόνη παράταξη που ψήφισε ενιαία και στην συγκεκριμένη απόφαση ήταν η Λαϊκή Συσπείρωση. 

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΡΟΤΟΜΗΣ ΤΟΥ Γ. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΣΤΟΝ Δ. ΚΗΠΟ



 

Κατανοούμε την επιθυμία αναγνώρισης του αποτυπώματος που κοινωνικοί και πολιτικοί παράγοντες άφησαν στην εξέλιξη του τόπου. Αυτό δεν εμποδίζει η εκ μέρους μας αξιολόγησή τους να γίνεται με τα δικά μας κριτήρια.

Ο Γιάννης Κεφαλογιάννης, στην πολιτική του διαδρομή άφησε το δικό του πολιτικό αποτύπωμα. Στήριξε το αστικό  πολιτικό σύστημα και υπηρέτησε με συνέπεια τα συμφέροντα της αστικής τάξης με την οποία είχε οργανική σχέση. Συμφέροντα που ήταν, είναι και θα είναι αντίθετα με τα συμφέροντα και τις ανάγκες της εργατικής τάξης, των μικρομεσαίων στρωμάτων της πόλης και του χωριού. Εμείς αγωνιζόμαστε για αυτά τα συμφέροντα και κυρίως για την δική τους εξουσία. Υπηρετούσαμε επομένως αντίπαλα κοινωνικά συμφέροντα και τάξεις. Ήμασταν πολιτικοί και κυρίως ταξικοί αντίπαλοι. Αυτό από μόνο του δεν σημαίνει απόρριψη της πρότασης που έρχεται.

● Κατά την γνώμη μας η τοποθέτηση προτομών σε δημοτικούς χώρους πρέπει να παίρνει πολύ σοβαρά υπ’ όψιν το δημόσιο αίσθημα. Να γίνεται για να τιμηθούν η αυτοθυσία, ο ηρωισμός, η μεγάλη ανιδιοτέλεια και γενικά πολύ υψηλές αρετές που διαπαιδαγωγούν με το παράδειγμά τους. Η μακρόχρονη ενασχόληση με τα κοινά, που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αφήνει τα σημάδια της στην εξέλιξη του τόπου δεν είναι αρκετή, κατά την γνώμη μας, για να δικαιολογήσει την τοποθέτηση προτομών στον δημοτικό κήπο. Υπάρχουν  άλλοι τρόποι για να γίνεται αυτό (ονοματοθεσία δρόμων, πλατειών κλπ)

Ειδικά για την συγκεκριμένη πρόταση:  

    Θεμελιώνεται κυρίως στο γεγονός της μόνιμης εκλογής του ως βουλευτής Ρεθύμνου από το 1958 μέχρι το 2004 με μόνη διακοπή την περίοδο της δικτατορίας που δεν υπήρχαν εκλογές. Εκλογή μάλιστα που μετά την αποχώρηση του Γιάννη Κεφαλογιάννη συνεχίζεται αδιάλειπτα από τους γόνους της ίδιας οικογένειας σχεδόν «κληρονομικώ δικαίω». Η μακρόχρονη αυτή πολιτική παρουσία, που βεβαίως γίνεται με εκλογές,  έχει και μια δεύτερη ανάγνωση. Η αστική τάξη που θα καταργούσε τα τζάκια της φεουδαρχίας  και την κληρονομική διαδοχή της πολιτικής εξουσίας, φαίνεται να άλλαξε τον τρόπο αλλά όχι την ουσία.

   Η όλη διαδικασία που ακολουθείται δίνει έντονα την αίσθηση της επιβολής μιας προειλημμένης απόφασης. Έχουν όλα ετοιμαστεί μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια σε ανύποπτο τόπο και χρόνο και τα «κυρίαρχα» όργανα του Δήμου θα πρέπει απλά να την αποδεχθούν. Το ίδιο μήνυμα έστειλε και η απόφαση σύγκλισης της Δημοτικής Κοινότητας για να επανεξετάσει την πρώτη απόφαση της.     

   Τα παραπάνω πυροδότησαν και μια σειρά αντιδράσεις. Και δεν αναφερόμαστε στις αντιδράσεις άλλων παρατάξεων του αστικού πολιτικού συστήματος, που βγαίνουν στα κεραμίδια αγνοώντας τα του δικού τους οίκου. Ήρθαν ξανά στην επιφάνεια, από ανθρώπους που δεν έχουν κομματικά κίνητρα, τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις και μάλιστα για πολύ ευαίσθητα θέματα, που εμείς τουλάχιστον δεν μπορούμε να μην τα λαμβάνουμε υπ’ όψιν.

   Κατά την γνώμη μας η διαχείριση ενός τόσο ευαίσθητου θέματος από τον δήμαρχο και τον αρμόδιο αντιδήμαρχο υπήρξε τουλάχιστον ατυχέστατη. Ανεξάρτητα από επιθυμίες και προσωπικές επιλογές, τέτοιου είδους ευαίσθητα θέματα επιβάλλουν προσεκτική διαβούλευση πριν επισημοποιηθούν και δημοσιοποιηθούν. Πολύ προσεκτική εκτίμηση των διαθέσεων του συνόλου ή έστω της συντριπτικής πλειοψηφίας της κοινωνίας.

Για όλους τους παραπάνω λόγους η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ αρνείται να ψηφίσει υπερ της πρότασης της εισήγησης.

 ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 27/8/2025 


ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΠΟΥ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΤΟ ΤΑΡΤΑΝ ΤΟΥ ΓΑΛΛΟΥ



ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΟΥΜΕ "ΛΕΙΟΤΕΜΑΧΙΣΤΗ" Ή ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΑ ΟΓΚΩΔΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΙΣ ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΓΡΗΓΟΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΕΣ 



ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΟ ΝΑ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΕΞΟΔΟΥ ΠΟΥ ΔΙΕΚΠΑΙΡΕΩΝΕΙ Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ. ΕΙΜΑΣΤΕ Ο ΜΟΝΟΣ ΔΗΜΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΟ.



Δευτέρα 21 Ιουλίου 2025

21 7 2025 ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΕΥΘ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΑΠΌ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ

 

ΕΡΩΤΗΜΑ-ΑΙΤΗΜΑ

ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ:

 

ΚΟΥΤΣΑΛΕΔΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ

ΜΑΝΟΥΣΟΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΝΟΥΣΟΣ

ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΔΑΚΑΝΑΛΗ ΙΩΑΝΝΑ

ΔΕΡΕΔΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΚΑΡΝΗ ΜΥΡΣΙΝΗ

ΛΕΛΕΔΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΜΕΡΓΙΕΜΟΓΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΠΑΠΑΤΖΑΝΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ

ΤΖΑΓΚΑΡΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ  

ΦΩΤΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

 

 

ΠΡΟΣ:

 

ΤΟΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΡΕΘΥΜΝΗΣ

Ρέθυμνο 17/7/2025

 

Αρ Πρωτ. Δήμου  27832

21/7/2025

 

 

 



ΘΕΜΑ ΕΠΕΙΓΟΝ: Αίτημα ερμηνευτικής γνωμοδότησης αναφορικά με τη δυνατότητα πρόσβασης αιρετών μελών του Δημοτικού Συμβουλίου Ρεθύμνου σε αιτήσεις εγγραφών νηπίων σε δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, υπό το πρίσμα του άρθρου 6 παρ. 1 ε’ του ΓΚΠΔ και της κείμενης εθνικής νομοθεσίας.

 

Ι. Εισαγωγή – Γεγονότα

Στο πλαίσιο της διαδικασίας εγγραφής νηπίων στους δημοτικούς παιδικούς, βρεφικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς του Δήμου Ρεθύμνης, η οποία διενεργείται κάθε χρόνο βάσει σχετικής πρόσκλησης, υποβάλλονται από τους ενδιαφερόμενους γονείς/κηδεμόνες πλήρεις αιτήσεις με κοινωνικοοικονομικά στοιχεία και λοιπά δεδομένα τεκμηρίωσης δικαιολογητικών, όπως αυτά ορίζονται από την ΚΥΑ 41087/2017 (Πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας Δημοτικών Παιδικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών) και τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.

Η τελική μοριοδότηση των αιτήσεων και η κατάταξη κατά σειρά προτεραιότητας για εγγραφή, πραγματοποιείται – σύμφωνα με την ανωτέρω ΚΥΑ αρ. 3 παρ. 5 – με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που, λόγω της σοβαρότητας της, λαμβάνεται σε ειδική συνεδρίαση του  (χωρίς δηλαδή άλλο θέμα συζήτησης) ύστερα από εισήγηση ειδικής επιτροπής που σύμφωνα με την ΚΥΑ ορίζει το Δημοτικό Συμβούλιο για να συντάξει τους πίνακες αφού επεξεργαστεί τα δεδομένα των αιτήσεων. Το Δημοτικό Συμβούλιο συνεπώς λαμβάνει τελική απόφαση επί των εισηγήσεων και δεν επικυρώνει τυπικά τις υπηρεσιακές εισηγήσεις.

Ωστόσο, τα τελευταία δύο τρία χρόνια , η Διεύθυνση Κοινωνικών Υπηρεσιών η διοίκηση του Δήμου, αρνούνται τη χορήγηση – ακόμη και μερικής – πρόσβασης στους φακέλους αιτήσεων, επικαλούμενη το Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ / Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679) και την προστασία προσωπικών δεδομένων. Το πρόβλημα εστιάζεται κυρίως στην απόκρυψη από το Δημοτικό Συμβούλιο του ονοματεπώνυμου των αιτούντων γονέων, αλλά και στην απαγόρευση  πρόσβασης και ελέγχου των υποβληθέντων δικαιολογητικών, εάν αυτό χρειαστεί. Το προφανές αποτέλεσμα είναι να γίνεται πρακτικά ανέφικτος ο έλεγχος της μοριοδότησης και η κατάταξη, που εισηγείται η ειδική επιτροπή.

Με το ίδιο σκεπτικό και οι ενστάσεις των αιτούντων δημοτών που ακολουθούν , αν και αφορούν απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, δεν διαβιβάζονται σε αυτό, με ταυτόχρονη εισήγηση της ειδικής επιτροπής, αλλά αντιμετωπίζονται από την επιτροπή εν αγνοία του ΔΣ.

Για την θεμελίωση μάλιστα της διαδικασίας αυτής από την αρμόδια αντιδήμαρχο υποβλήθηκε το 31287/3-9-24 ερώτημα στην κα Ελπίδα Κουϊμτζίδου υπεύθυνη (τότε) προστασίας δεδομένων του δήμου. Το υποβληθέν όμως ερώτημα μιλά για δημοσιοποίηση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων ανήλικων παιδιών σε βιντεοσκοπούμενες συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου!!! για να εισπράξει την από 4-9-2024 απάντηση (επισυνάπτεται).

Ούτε το ερώτημα ούτε βεβαίως και η απάντηση σχετίζονται με αυτό που πραγματικά ζητούμε, για να μπορούμε με πλήρη συνείδηση να επιτελούμε το έργο για το οποίο οι δημότες μας εξέλεξαν. Τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των παιδιών, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων που βαραίνουν στην μοριοδότησή τους, μας είναι άχρηστα στην διαδικασία αυτή. Η ύπαρξη όμως του ονοματεπώνυμου, στους πίνακες που παραλαμβάνουμε ως δημοτικοί σύμβουλοι και η δυνατότητα πρόσβασης στα μοριοδοτούμενα δικαιολογητικά είναι απαραίτητη για να μπορούμε να ασκούμε τον δημόσιο έλεγχο, που οι δημότες μας έταξαν να ασκούμε εκ μέρους τους και που ο νόμος μας ορίζει. Σημειώνουμε μάλιστα πως στα πλαίσια της εξασφάλισης του δημόσιου ελέγχου η ανωτέρω ΚΥΑ (άρ. 3 παρ. 5) θεσπίζει την υποχρεωτική δημόσια ανάρτηση των πινάκων στο δημοτικό κατάστημα για να μπορούν οι ίδιοι οι δικαιούχοι να ασκούν τον δημόσιο έλεγχο, να προσφεύγουν όταν κρίνουν ότι υπάρχουν λάθη, μεροληψίες κλπ. Η επιταγή αυτή του νόμου με την πλήρη ανωνυμοποίηση των πινάκων αυτών έχει ήδη σχεδόν πλήρως ακυρωθεί.

Αν γίνει το ίδιο και με το ΔΣ τότε, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα ζήτημα ύψιστου δημοσίου συμφέροντος, κανένας δημόσιος έλεγχος δεν θα υπάρχει. Διαμορφώνεται ένα άκρως επικίνδυνο καθεστώς αδιαφάνειας, που πρέπει να αποφευχθεί πριν φτάσουμε να αναζητούμε σύννεφα για να πέσουμε.

ΙΙ. Νομικά Ερωτήματα

Ενόψει της ως άνω πρακτικής, και προκειμένου να διευκρινιστεί το νομικό καθεστώς που διέπει την εν λόγω επεξεργασία, υποβάλλεται το ακόλουθο αίτημα ερμηνευτικής γνωμοδότησης:

  1. Είναι σύννομη, υπό το πρίσμα του άρθρου 6 παρ. 1 περ. ε’ ΓΚΠΔ, η παροχή πρόσβασης αιρετών μελών του Δημοτικού Συμβουλίου – υπό όρους προστασίας και εχεμύθειας – στα δεδομένα αιτήσεων εγγραφών, εφόσον αυτά σχετίζονται με πράξεις για τις οποίες αποφασίζει ή ασκεί εποπτεία το συλλογικό όργανο δηλ το Δημοτικό Συμβούλιο;
  2. Αντίκειται στις αρχές της αναγκαιότητας, της αναλογικότητας και της λογοδοσίας του ΓΚΠΔ (άρθρα 5 και 6), η γενική άρνηση παροχής πρόσβασης προς αιρετά όργανα, που εκ του νόμου καλούνται να εγκρίνουν ή να ελέγξουν τη διαδικασία μοριοδότησης και εγγραφών;
  3. Σε ποιες προϋποθέσεις μπορεί να στηριχθεί νομίμως η πρόσβαση αιρετών σε τέτοια δεδομένα, υπό την ιδιότητα του υπεύθυνου επεξεργασίας ή εξουσιοδοτημένου προσώπου στο πλαίσιο άσκησης δημόσιας εξουσίας;

 

ΙΙΙ. Νομική τεκμηρίωση υπέρ της δυνατότητας πρόσβασης

Α. Εφαρμογή του άρθρου 6 παρ. 1 ε’ του ΓΚΠΔ

Η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων είναι νόμιμη, σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ. 1 περ. ε’ του Κανονισμού 2016/679, όταν:

«είναι αναγκαία για την εκτέλεση καθήκοντος που εκτελείται προς το δημόσιο συμφέρον ή κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας που έχει ανατεθεί στον υπεύθυνο επεξεργασίας».

Η απόφαση εγγραφής ή απόρριψης αιτήσεων από δημοτική κοινωνική δομή – όπως είναι οι παιδικοί σταθμοί – είναι πράξη δημόσιας εξουσίας. Συνεπώς, η επεξεργασία των δεδομένων αυτών, εκ μέρους των αιρετών που καλούνται να εγκρίνουν, να ελέγξουν ή να αναθεωρήσουν τις σχετικές εισηγήσεις, τελεί εντός του πλαισίου άσκησης της δημόσιας εξουσίας τους και θεμελιώνεται από την εν λόγω διάταξη.

Β. Αρχή αναγκαιότητας – ελαχιστοποίησης

Κατά το άρθρο 5 παρ. 1 περ. γ’ του ΓΚΠΔ, τα δεδομένα πρέπει να είναι:

«Κατάλληλα, συναφή και περιορισμένα στο αναγκαίο μέτρο σε σχέση με τους σκοπούς για τους οποίους υποβάλλονται σε επεξεργασία».

Ως εκ τούτου, αντί της καθολικής απαγόρευσης πρόσβασης, ο Δήμος οφείλει να εφαρμόσει μέτρα περιορισμού της πρόσβασης στα αναγκαία δεδομένα για την εκτέλεση της αρμοδιότητάς τους. Στην δέσμευση των δημοτικών συμβούλων ότι κατά την διάρκεια των δημόσιων συνεδριάσεων θα αναφέρουν τους κωδικούς της αίτησης και όχι τα ονοματεπώνυμα. Ότι τα δεδομένα αυτά χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την άσκηση των υποχρεώσεών τους για την διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και σε καμιά περίπτωση για προσωπική τους χρήση.

 

IV. Επίλογος – Αίτημα

Δεδομένων των ανωτέρω, και προκειμένου να διασφαλιστεί η ορθή εφαρμογή του δικαίου προστασίας προσωπικών δεδομένων, παρακαλείσθε όπως:

Α. Παρέχετε επίσημη ερμηνεία αναφορικά με τη δυνατότητα πρόσβασης αιρετών μελών Δημοτικού Συμβουλίου σε δεδομένα αιτήσεων εγγραφών νηπίων σε παιδικούς σταθμούς, καθώς και των σχετικών ενστάσεων, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 6 παρ. 1 ε’ του ΓΚΠΔ, και
Β. Γνωμοδοτήσετε εάν η καθολική και πάγια άρνηση της υπηρεσίας να χορηγήσει πρόσβαση, ακόμη και υπό τους προαναφερθέντες περιορισμούς, είναι σύννομη υπό το φως των αρχών του Κανονισμού.

Το αίτημα κρίνεται κατεπείγον, καθότι υφίσταται εν εξελίξει διαδικασία εγγραφών και η πρακτική της Διοίκησης συνιστά επαναλαμβανόμενο κώλυμα στην άσκηση των αιρετών καθηκόντων μας, γεγονός που εγείρει σοβαρά ζητήματα νομιμότητας και δημοκρατικής λειτουργίας του συλλογικού οργάνου.

Με τιμή,   

Ονοματεπώνυμο

        Υπογραφή

ΚΟΥΤΣΑΛΕΔΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ

 

ΜΑΝΟΥΣΟΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΝΟΥΣΟΣ

 

ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

 

ΔΑΚΑΝΑΛΗ ΙΩΑΝΝΑ

 

ΔΕΡΕΔΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

 

ΚΑΡΝΗ ΜΥΡΣΙΝΗ

 

ΛΕΛΕΔΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

 

ΜΕΡΓΙΕΜΟΓΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

 

ΠΑΠΑΤΖΑΝΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ

 

ΦΩΤΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

 

 


Παρασκευή 18 Ιουλίου 2025

18/7/2025 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΛΑΣΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ

 

Για τις νέες Δομές αντιμετώπισης εξαρτήσεων με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ

                                                                                                                              18/07/2025

 

    Πρόσφατα ανακοινώθηκε από την Περιφέρεια Κρήτης η ένταξη στο Περιφερειακό Πρόγραμμα «ΚΡΗΤΗ» 2021–2027» νέων Δομών υπηρεσιών πρόληψης και αντιμετώπισης των εξαρτήσεων στην Κρήτη και συγκεκριμένα σε Ηράκλειο και Σητεία.

Βέβαια, αυτό που παρουσιάζεται σαν «πρωτοβουλία» του περιφερειάρχη, δεν είναι άλλο από   τις δράσεις αντιμετώπισης εξαρτήσεων που προτάθηκαν από το Υπουργείο Υγείας για εξειδίκευση στις Περιφέρειες και συνεπώς για ένταξη στα ΠεΠ 2021-2027, προωθώντας τη μεγαλύτερη απεμπλοκή του κράτους από τη χρηματοδότηση της Υγείας. 

Την στιγμή που οι εξαρτήσεις αυξάνονται και μάλιστα σε όλο και μικρότερες ηλικίες, το κράτος αντί να ενισχύσει τα στεγνά προγράμματα απεξάρτησης, τα διαλύει. Βρισκόμαστε μόλις λίγους μήνες μετά την κατάργηση του ΚΕΘΕΑ και των άλλων προγραμμάτων και την ίδρυση του ΕΟΠΑΕ. Ο νέος αυτός φορέας λειτουργεί στην κατεύθυνση της μείωσης της βλάβης σε βάρος της ολοκληρωμένης θεραπείας. Διατηρεί την τραγική υποστελέχωση σε όσα προγράμματα ασχολούνται με τη θεραπεία, την πρόληψη και την κοινωνική επανένταξη και αλλάζει πλήρως το καθεστώς λειτουργίας τους, που τα καθιστούσε αποτελεσματικά τόσες δεκαετίες. Η εγκληματική αυτή πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ είναι υλοποίηση των κατευθύνσεων της ΕΕ, που έχουν υπηρετήσει πιστά όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, βάζοντας η καθεμιά το λιθαράκι της στην υποστελέχωση και στην υποχρηματοδότηση των δημόσιων δομών Ψυχικής Υγείας, των Κέντρων Πρόληψης και των Θεραπευτικών Προγραμμάτων.

Σαν να μην έφτανε αυτό, για τις νέες ανάγκες που πράγματι υπάρχουν (για υπηρεσίες σε Σητεία, όπως και για φροντίδα αστέγων και για σωματική αποτοξίνωση), εξακολουθεί η κυβέρνηση να επιλέγει την τακτική των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, με τις «πλάτες» της περιφερειακής αρχής.

Οι ανάγκες όμως του λαού για υπηρεσίες ψυχικής υγείας και απεξάρτησης δεν μπορούν να καλύπτονται από χρηματοδοτήσεις ΕΣΠΑ, από προγράμματα με ημερομηνία λήξης και αναλώσιμους εργαζόμενους. Αυτά τα μέτρα δεν αλλάζουν σε τίποτα τη δραματική κατάσταση στην ψυχική υγεία, αντίθετα διαιωνίζουν την αποσπασματικότητα στον σχεδιασμό των υπηρεσιών, το ανοιγοκλείσιμο μονάδων και συνολικά την αντιμετώπιση της ψυχικής υγείας και της απεξάρτησης σαν παροδική ανάγκη, ενώ  θα  έπρεπε να χρηματοδοτούνται σταθερά με ευθύνη του κράτους και να αποτελούν κομμάτι ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού Πρόληψης-Απεξάρτησης και Κοινωνικής Επανένταξης.

Άλλωστε,  υπάρχει πείρα κι από άλλες περιπτώσεις  λειτουργίας δομών με ΕΣΠΑ,  για τις οποίες  η διακοπή της χρηματοδότησης μπορεί να σημάνει κλείσιμο και απόλυση των εργαζόμενων.  Ειδικότερα, η Μονάδα Διπλής Διάγνωσης Ηρακλείου, η Κινητή Μονάδα Ηρακλείου καθώς και τα Πολυδύναμα Κέντρα σε Λασίθι και Χανιά, λειτουργούν αποκλειστικά ή σχεδόν αποκλειστικά με εργαζόμενους μέσω ΕΣΠΑ,  των οποίων η σύμβαση λήγει τον Δεκέμβριο του 2025!  Ήδη οι εργαζόμενοι στον  Ε.Ο.Π.Α.Ε. στην Κρήτη είναι στην πλειοψηφία τους με συμβάσεις ΕΣΠΑ σε Δομές που κάθε χρόνο  παίζεται «κορώνα - γράμματα» η συνέχιση της λειτουργίας τους, η οποία εξαρτάται  όχι από τις ανάγκες,  αλλά από την εξασφάλιση χρηματοδότησης, με αποτέλεσμα την εργασιακή ανασφάλεια και την ασυνέχεια στη θεραπευτική διαδικασία,  που θέτει τους θεραπευόμενους σε αυξημένο κίνδυνο υποτροπών, κλπ.  

Επίσης,  στον σχεδιασμό για τις νέες δομές εντοπίζονται οι γνωστές αποσπασματικότητες,  συνήθεις όταν το αποκλειστικό κριτήριο δεν είναι επιστημονικό, αλλά συγκυριακό  για να απορροφηθούν κονδύλια μια δεδομένη στιγμή, χωρίς συνέχεια.  Για παράδειγμα η ίδρυση χώρου σωματικής αποτοξίνωσης έχει νόημα επιστημονικά, όταν αποτελεί το πρώτο βήμα για παραπομπή των εξαρτημένων σε στεγνά προγράμματα απεξάρτησης, κλειστής διαμονής, όπως είναι οι Θεραπευτικές Κοινότητες. Άρα δεν θα έχει αποτέλεσμα,  αν δεν ενισχυθεί η Θεραπευτική Κοινότητα στο Ηράκλειο, αν δεν λυθούν τα σοβαρά προβλήματα στελέχωσης και στέγασης, αφού στεγάζεται σε ακατάλληλο κτήριο. Αντίστοιχα, όσοι αποφασίζουν να εισαχθούν στο Νοσοκομείο για να κάνουν σωματική αποτοξίνωση, κινητοποιούνται από το Συμβουλευτικό Κέντρο, που όμως ο ΕΟΠΑΕ το έκλεισε στο Ηράκλειο και πλέον η δουλειά αυτή γίνεται από έναν μοναδικό εργαζόμενο!

Ταυτόχρονα, οι νέες δομές θα πρέπει να στεγαστούν σε κατάλληλες κτιριακές υποδομές. Οι κτιριακές υποδομές του ΕΟΠΑΕ στο Ηράκλειο είναι ήδη ανεπαρκείς (για τη Συμβουλευτική Μονάδα Εφήβων και τον  Ξενώνα έχουν κριθεί ακατάλληλα τα κτήρια). Το ίδιο ισχύει και για το  Κέντρο Σωματικής Αποτοξίνωσης, που σύμφωνα με τις εξαγγελίες θα στεγάζεται στο ΠαΓΝΗ, όπου είναι ήδη ασφυκτική η κατάσταση.

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» έχει σταθερό μέτωπο απέναντι σε όλα τα ναρκωτικά, τις εξαρτήσεις και στον τρόπο ζωής που συμβολίζουν. Μέτωπο ιδεολογικό - πολιτικό - επιστημονικό.

Διεκδικούμε πρόληψη - θεραπεία - κοινωνική επανένταξη και έρευνα στο πλαίσιο μιας κεντρικά σχεδιασμένης επιστημονικά αντιναρκωτικής πολιτικής με πλήρη και επαρκή χρηματοδότηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, δημόσια και δωρεάν, με όλο το επαρκές επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό, χωρίς να χάνεται η θεραπευτική αυτοτέλεια των προγραμμάτων. Είμαστε αντίθετοι με κάθε εμπλοκή ιδιωτών και ΜΚΟ σε πρόληψη, θεραπεία, επανένταξη και έρευνα.

Διεκδικούμε μαζί με τους εργαζόμενους, τους μαζικούς φορείς :

·      Να καταργηθεί ο ΕΟΠΑΕ, ο νόμος διάλυσης της Πρόληψης, της Δημόσιας και Δωρεάν Απεξάρτησης και να διαφυλαχτεί η δουλειά των στεγνών προγραμμάτων και των θεραπευτικών κοινοτήτων με την απαραίτητη ενίσχυσή τους σε πόρους και δυναμικό.

·      Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης σε Πρόληψη – Απεξάρτηση.

·      Δημιουργία νέων εξειδικευμένων δομών και προγραμμάτων με βάση τις αυξημένες ανάγκες αντιμετώπισης όλων των μορφών εξάρτησης, με αποκλειστική ευθύνη του κράτους για την κοινωνική επανένταξη των απεξαρτημένων.

·      Να στελεχωθεί η πρόληψη, η θεραπεία και η κοινωνική επανένταξη με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με σταθερή σχέση εργασίας, όπως επιβάλλει η φύση των προγραμμάτων απεξάρτησης.

·      Να δοθεί άμεση λύση στην ανεύρεση κατάλληλου χώρου με πλήρεις προδιαγραφές για τη θεραπευτική κοινότητα της Κρήτης.

Αυτές είναι οι ασφαλείς προϋποθέσεις για να είναι αποτελεσματική και με συνέχεια η ίδρυση των νέων Δομών στην Κρήτη!

Και,  βέβαια, μπαίνουμε μπροστά στον αγώνα ενάντια στη βαρβαρότητα του καπιταλισμού, στην  πάλη για την ανατροπή του, για τη γενικότερη βελτίωση των όρων ζωής,  την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών,  που είναι η καλύτερη και πιο αποτελεσματική πρόληψη ενάντια στις εξαρτήσεις.

Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Κρήτης

Μαρινάκης  Αλέκος- Βρύσαλης Δημήτρης - Μανουσάκης Νίκος