ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΡΟΦΟΔΟΤΟΥΝ ΤΗΝ ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ
ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Πέμπτη 31 Ιουλίου 2025
Δευτέρα 21 Ιουλίου 2025
21 7 2025 ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΕΥΘ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΑΠΌ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ
ΕΡΩΤΗΜΑ-ΑΙΤΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ
ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ: ΚΟΥΤΣΑΛΕΔΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ ΜΑΝΟΥΣΟΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΝΟΥΣΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΑΚΑΝΑΛΗ ΙΩΑΝΝΑ ΔΕΡΕΔΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΡΝΗ ΜΥΡΣΙΝΗ ΛΕΛΕΔΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΕΡΓΙΕΜΟΓΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΤΖΑΝΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΤΖΑΓΚΑΡΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΩΤΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ |
ΠΡΟΣ: ΤΟΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΡΕΘΥΜΝΗΣ Ρέθυμνο 17/7/2025 Αρ Πρωτ. Δήμου 27832 21/7/2025 |
ΘΕΜΑ ΕΠΕΙΓΟΝ: Αίτημα
ερμηνευτικής γνωμοδότησης αναφορικά με τη δυνατότητα πρόσβασης αιρετών μελών
του Δημοτικού Συμβουλίου Ρεθύμνου σε αιτήσεις εγγραφών νηπίων σε δημοτικούς
παιδικούς σταθμούς, υπό το πρίσμα του άρθρου 6 παρ. 1 ε’ του ΓΚΠΔ και της
κείμενης εθνικής νομοθεσίας.
Ι. Εισαγωγή – Γεγονότα
Στο πλαίσιο της διαδικασίας εγγραφής νηπίων στους δημοτικούς
παιδικούς, βρεφικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς του Δήμου Ρεθύμνης, η οποία
διενεργείται κάθε χρόνο βάσει σχετικής πρόσκλησης, υποβάλλονται από τους
ενδιαφερόμενους γονείς/κηδεμόνες πλήρεις αιτήσεις με κοινωνικοοικονομικά
στοιχεία και λοιπά δεδομένα τεκμηρίωσης δικαιολογητικών, όπως αυτά ορίζονται
από την ΚΥΑ 41087/2017 (Πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας Δημοτικών Παιδικών και
Βρεφονηπιακών Σταθμών) και τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.
Η τελική μοριοδότηση των αιτήσεων και η κατάταξη κατά σειρά
προτεραιότητας για εγγραφή, πραγματοποιείται – σύμφωνα με την ανωτέρω ΚΥΑ αρ. 3
παρ. 5 – με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που, λόγω της
σοβαρότητας της, λαμβάνεται σε ειδική
συνεδρίαση του (χωρίς δηλαδή
άλλο θέμα συζήτησης) ύστερα από εισήγηση ειδικής επιτροπής που σύμφωνα
με την ΚΥΑ ορίζει το Δημοτικό Συμβούλιο για να συντάξει τους πίνακες αφού
επεξεργαστεί τα δεδομένα των αιτήσεων. Το Δημοτικό Συμβούλιο συνεπώς λαμβάνει τελική
απόφαση επί των εισηγήσεων και δεν επικυρώνει τυπικά τις υπηρεσιακές εισηγήσεις.
Ωστόσο, τα τελευταία δύο τρία χρόνια , η Διεύθυνση Κοινωνικών
Υπηρεσιών η διοίκηση του Δήμου, αρνούνται τη χορήγηση – ακόμη και μερικής –
πρόσβασης στους φακέλους αιτήσεων, επικαλούμενη το Γενικό Κανονισμό
Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ / Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679) και την προστασία προσωπικών
δεδομένων. Το πρόβλημα εστιάζεται κυρίως στην απόκρυψη από το Δημοτικό
Συμβούλιο του ονοματεπώνυμου των αιτούντων γονέων, αλλά και στην απαγόρευση πρόσβασης και ελέγχου των υποβληθέντων
δικαιολογητικών, εάν αυτό χρειαστεί. Το προφανές αποτέλεσμα είναι να
γίνεται πρακτικά ανέφικτος ο έλεγχος της μοριοδότησης και η κατάταξη, που
εισηγείται η ειδική επιτροπή.
Με το ίδιο σκεπτικό και
οι ενστάσεις των αιτούντων δημοτών που ακολουθούν , αν και αφορούν απόφαση του Δημοτικού
Συμβουλίου, δεν διαβιβάζονται σε αυτό, με ταυτόχρονη εισήγηση της ειδικής
επιτροπής, αλλά αντιμετωπίζονται από την επιτροπή εν αγνοία του ΔΣ.
Για την θεμελίωση μάλιστα της διαδικασίας αυτής από την
αρμόδια αντιδήμαρχο υποβλήθηκε το 31287/3-9-24 ερώτημα στην κα Ελπίδα
Κουϊμτζίδου υπεύθυνη (τότε) προστασίας δεδομένων του δήμου. Το υποβληθέν
όμως ερώτημα μιλά για δημοσιοποίηση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων ανήλικων
παιδιών σε βιντεοσκοπούμενες συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου!!! για
να εισπράξει την από 4-9-2024 απάντηση (επισυνάπτεται).
Ούτε το ερώτημα ούτε βεβαίως και η απάντηση σχετίζονται με
αυτό που πραγματικά ζητούμε, για να μπορούμε με πλήρη συνείδηση να επιτελούμε
το έργο για το οποίο οι δημότες μας εξέλεξαν. Τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα
των παιδιών, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων που βαραίνουν στην μοριοδότησή τους,
μας είναι άχρηστα στην διαδικασία αυτή. Η ύπαρξη όμως του ονοματεπώνυμου, στους
πίνακες που παραλαμβάνουμε ως δημοτικοί σύμβουλοι και η δυνατότητα πρόσβασης
στα μοριοδοτούμενα δικαιολογητικά είναι απαραίτητη για να μπορούμε να ασκούμε
τον δημόσιο έλεγχο, που οι δημότες μας έταξαν να ασκούμε εκ μέρους τους και που
ο νόμος μας ορίζει. Σημειώνουμε μάλιστα πως στα πλαίσια της εξασφάλισης του
δημόσιου ελέγχου η ανωτέρω ΚΥΑ (άρ. 3 παρ. 5) θεσπίζει την υποχρεωτική δημόσια
ανάρτηση των πινάκων στο δημοτικό κατάστημα για να μπορούν οι ίδιοι οι
δικαιούχοι να ασκούν τον δημόσιο έλεγχο, να προσφεύγουν όταν κρίνουν ότι
υπάρχουν λάθη, μεροληψίες κλπ. Η επιταγή αυτή του νόμου με την πλήρη
ανωνυμοποίηση των πινάκων αυτών έχει ήδη σχεδόν πλήρως ακυρωθεί.
Αν γίνει το ίδιο και με το ΔΣ τότε, παρά το γεγονός ότι
πρόκειται για ένα ζήτημα ύψιστου δημοσίου συμφέροντος, κανένας δημόσιος έλεγχος
δεν θα υπάρχει. Διαμορφώνεται ένα άκρως επικίνδυνο καθεστώς αδιαφάνειας, που πρέπει
να αποφευχθεί πριν φτάσουμε να αναζητούμε σύννεφα για να πέσουμε.
ΙΙ. Νομικά Ερωτήματα
Ενόψει της ως άνω πρακτικής, και προκειμένου να
διευκρινιστεί το νομικό καθεστώς που διέπει την εν λόγω επεξεργασία,
υποβάλλεται το ακόλουθο αίτημα ερμηνευτικής γνωμοδότησης:
- Είναι
σύννομη, υπό το πρίσμα του άρθρου 6 παρ. 1 περ. ε’ ΓΚΠΔ, η παροχή
πρόσβασης αιρετών μελών του Δημοτικού Συμβουλίου – υπό όρους προστασίας
και εχεμύθειας – στα δεδομένα αιτήσεων εγγραφών, εφόσον αυτά σχετίζονται
με πράξεις για τις οποίες αποφασίζει ή ασκεί εποπτεία το συλλογικό όργανο
δηλ το Δημοτικό Συμβούλιο;
- Αντίκειται
στις αρχές της αναγκαιότητας, της αναλογικότητας και της λογοδοσίας του
ΓΚΠΔ (άρθρα 5 και 6), η γενική άρνηση παροχής πρόσβασης προς αιρετά όργανα,
που εκ του νόμου καλούνται να εγκρίνουν ή να ελέγξουν τη διαδικασία
μοριοδότησης και εγγραφών;
- Σε
ποιες προϋποθέσεις μπορεί να στηριχθεί νομίμως η πρόσβαση αιρετών σε
τέτοια δεδομένα, υπό την ιδιότητα του υπεύθυνου επεξεργασίας ή
εξουσιοδοτημένου προσώπου στο πλαίσιο άσκησης δημόσιας εξουσίας;
ΙΙΙ. Νομική τεκμηρίωση υπέρ της δυνατότητας πρόσβασης
Α. Εφαρμογή του άρθρου 6 παρ. 1 ε’ του ΓΚΠΔ
Η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων είναι νόμιμη, σύμφωνα με
το άρθρο 6 παρ. 1 περ. ε’ του Κανονισμού 2016/679, όταν:
«είναι αναγκαία για την εκτέλεση καθήκοντος που
εκτελείται προς το δημόσιο συμφέρον ή κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας που
έχει ανατεθεί στον υπεύθυνο επεξεργασίας».
Η απόφαση εγγραφής ή απόρριψης αιτήσεων από δημοτική
κοινωνική δομή – όπως είναι οι παιδικοί σταθμοί – είναι πράξη δημόσιας
εξουσίας. Συνεπώς, η επεξεργασία των δεδομένων αυτών, εκ μέρους των αιρετών
που καλούνται να εγκρίνουν, να ελέγξουν ή να αναθεωρήσουν τις σχετικές
εισηγήσεις, τελεί εντός του πλαισίου άσκησης της δημόσιας εξουσίας τους
και θεμελιώνεται από την εν λόγω διάταξη.
Β. Αρχή αναγκαιότητας – ελαχιστοποίησης
Κατά το άρθρο 5 παρ. 1 περ. γ’ του ΓΚΠΔ, τα δεδομένα πρέπει
να είναι:
«Κατάλληλα, συναφή και περιορισμένα στο αναγκαίο μέτρο σε
σχέση με τους σκοπούς για τους οποίους υποβάλλονται σε επεξεργασία».
Ως εκ τούτου, αντί της καθολικής απαγόρευσης
πρόσβασης, ο Δήμος οφείλει να εφαρμόσει μέτρα περιορισμού της πρόσβασης στα
αναγκαία δεδομένα για την εκτέλεση της αρμοδιότητάς τους. Στην δέσμευση των
δημοτικών συμβούλων ότι κατά την διάρκεια των δημόσιων συνεδριάσεων θα
αναφέρουν τους κωδικούς της αίτησης και όχι τα ονοματεπώνυμα. Ότι τα δεδομένα
αυτά χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την άσκηση των υποχρεώσεών τους για την
διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και σε καμιά περίπτωση για προσωπική τους
χρήση.
IV. Επίλογος – Αίτημα
Δεδομένων των ανωτέρω, και προκειμένου να διασφαλιστεί η
ορθή εφαρμογή του δικαίου προστασίας προσωπικών δεδομένων, παρακαλείσθε όπως:
Α. Παρέχετε επίσημη ερμηνεία αναφορικά με τη
δυνατότητα πρόσβασης αιρετών μελών Δημοτικού Συμβουλίου σε δεδομένα αιτήσεων
εγγραφών νηπίων σε παιδικούς σταθμούς, καθώς και των σχετικών ενστάσεων, κατ’
εφαρμογή του άρθρου 6 παρ. 1 ε’ του ΓΚΠΔ, και
Β. Γνωμοδοτήσετε εάν η καθολική και πάγια άρνηση της υπηρεσίας να χορηγήσει
πρόσβαση, ακόμη και υπό τους προαναφερθέντες περιορισμούς, είναι σύννομη υπό το
φως των αρχών του Κανονισμού.
Το αίτημα κρίνεται κατεπείγον, καθότι υφίσταται εν
εξελίξει διαδικασία εγγραφών και η πρακτική της Διοίκησης συνιστά
επαναλαμβανόμενο κώλυμα στην άσκηση των αιρετών καθηκόντων μας, γεγονός που
εγείρει σοβαρά ζητήματα νομιμότητας και δημοκρατικής λειτουργίας του συλλογικού
οργάνου.
Ονοματεπώνυμο |
Υπογραφή |
ΚΟΥΤΣΑΛΕΔΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ
ΜΑΝΟΥΣΟΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΝΟΥΣΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΑΚΑΝΑΛΗ ΙΩΑΝΝΑ ΔΕΡΕΔΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΡΝΗ ΜΥΡΣΙΝΗ ΛΕΛΕΔΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΕΡΓΙΕΜΟΓΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΤΖΑΝΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΦΩΤΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ |
|
Παρασκευή 18 Ιουλίου 2025
18/7/2025 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΛΑΣΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ
Για
τις νέες Δομές αντιμετώπισης εξαρτήσεων με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ
18/07/2025
Πρόσφατα ανακοινώθηκε από την Περιφέρεια
Κρήτης η ένταξη στο Περιφερειακό Πρόγραμμα «ΚΡΗΤΗ» 2021–2027» νέων Δομών
υπηρεσιών πρόληψης και αντιμετώπισης των εξαρτήσεων στην Κρήτη και συγκεκριμένα
σε Ηράκλειο και Σητεία.
Βέβαια, αυτό που παρουσιάζεται σαν «πρωτοβουλία» του περιφερειάρχη, δεν
είναι άλλο από τις δράσεις
αντιμετώπισης εξαρτήσεων που προτάθηκαν από το Υπουργείο Υγείας για εξειδίκευση
στις Περιφέρειες και συνεπώς για ένταξη στα ΠεΠ 2021-2027, προωθώντας τη
μεγαλύτερη απεμπλοκή του κράτους από τη χρηματοδότηση της Υγείας.
Την στιγμή που οι εξαρτήσεις αυξάνονται και μάλιστα σε όλο και
μικρότερες ηλικίες, το κράτος αντί να ενισχύσει τα στεγνά προγράμματα
απεξάρτησης, τα διαλύει. Βρισκόμαστε μόλις λίγους μήνες μετά την κατάργηση του
ΚΕΘΕΑ και των άλλων προγραμμάτων και την ίδρυση του ΕΟΠΑΕ. Ο νέος αυτός φορέας
λειτουργεί στην κατεύθυνση της μείωσης της βλάβης σε βάρος της ολοκληρωμένης
θεραπείας. Διατηρεί την τραγική υποστελέχωση σε όσα προγράμματα ασχολούνται με
τη θεραπεία, την πρόληψη και την κοινωνική επανένταξη και αλλάζει πλήρως το
καθεστώς λειτουργίας τους, που τα καθιστούσε αποτελεσματικά τόσες δεκαετίες. Η
εγκληματική αυτή πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ είναι υλοποίηση των
κατευθύνσεων της ΕΕ, που έχουν υπηρετήσει πιστά όλες οι μέχρι σήμερα
κυβερνήσεις, βάζοντας η καθεμιά το λιθαράκι της στην υποστελέχωση και στην
υποχρηματοδότηση των δημόσιων δομών Ψυχικής Υγείας, των Κέντρων Πρόληψης και
των Θεραπευτικών Προγραμμάτων.
Σαν να μην έφτανε αυτό, για τις νέες ανάγκες που πράγματι υπάρχουν (για
υπηρεσίες σε Σητεία, όπως και για φροντίδα αστέγων και για σωματική αποτοξίνωση),
εξακολουθεί η κυβέρνηση να επιλέγει την τακτική των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, με τις
«πλάτες» της περιφερειακής αρχής.
Οι ανάγκες όμως του λαού για υπηρεσίες ψυχικής υγείας και απεξάρτησης
δεν μπορούν να καλύπτονται από χρηματοδοτήσεις ΕΣΠΑ, από προγράμματα με
ημερομηνία λήξης και αναλώσιμους εργαζόμενους. Αυτά τα μέτρα δεν αλλάζουν σε
τίποτα τη δραματική κατάσταση στην ψυχική υγεία, αντίθετα διαιωνίζουν την
αποσπασματικότητα στον σχεδιασμό των υπηρεσιών, το ανοιγοκλείσιμο μονάδων και
συνολικά την αντιμετώπιση της ψυχικής υγείας και της απεξάρτησης σαν παροδική
ανάγκη, ενώ θα έπρεπε να χρηματοδοτούνται σταθερά με ευθύνη
του κράτους και να αποτελούν κομμάτι ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού
Πρόληψης-Απεξάρτησης και Κοινωνικής Επανένταξης.
Άλλωστε, υπάρχει πείρα κι από άλλες
περιπτώσεις λειτουργίας δομών με ΕΣΠΑ, για τις οποίες
η διακοπή της χρηματοδότησης μπορεί να σημάνει κλείσιμο και απόλυση των
εργαζόμενων. Ειδικότερα, η Μονάδα Διπλής
Διάγνωσης Ηρακλείου, η Κινητή Μονάδα Ηρακλείου καθώς και τα Πολυδύναμα Κέντρα
σε Λασίθι και Χανιά, λειτουργούν αποκλειστικά ή σχεδόν αποκλειστικά με
εργαζόμενους μέσω ΕΣΠΑ, των οποίων η
σύμβαση λήγει τον Δεκέμβριο του 2025! Ήδη
οι εργαζόμενοι στον Ε.Ο.Π.Α.Ε. στην Κρήτη είναι στην πλειοψηφία
τους με συμβάσεις ΕΣΠΑ σε Δομές που κάθε χρόνο παίζεται «κορώνα - γράμματα» η συνέχιση της
λειτουργίας τους, η οποία εξαρτάται όχι από
τις ανάγκες, αλλά από την εξασφάλιση χρηματοδότησης,
με αποτέλεσμα την εργασιακή ανασφάλεια και την ασυνέχεια στη θεραπευτική
διαδικασία, που θέτει τους
θεραπευόμενους σε αυξημένο κίνδυνο υποτροπών, κλπ.
Επίσης, στον σχεδιασμό για τις
νέες δομές εντοπίζονται οι γνωστές αποσπασματικότητες, συνήθεις όταν το αποκλειστικό κριτήριο δεν
είναι επιστημονικό, αλλά συγκυριακό για
να απορροφηθούν κονδύλια μια δεδομένη στιγμή, χωρίς συνέχεια. Για παράδειγμα η ίδρυση χώρου σωματικής
αποτοξίνωσης έχει νόημα επιστημονικά, όταν αποτελεί το πρώτο βήμα για παραπομπή
των εξαρτημένων σε στεγνά προγράμματα απεξάρτησης, κλειστής διαμονής, όπως
είναι οι Θεραπευτικές Κοινότητες. Άρα δεν θα έχει αποτέλεσμα, αν δεν ενισχυθεί η Θεραπευτική Κοινότητα στο
Ηράκλειο, αν δεν λυθούν τα σοβαρά προβλήματα στελέχωσης και στέγασης, αφού στεγάζεται
σε ακατάλληλο κτήριο. Αντίστοιχα, όσοι αποφασίζουν να εισαχθούν στο Νοσοκομείο
για να κάνουν σωματική αποτοξίνωση, κινητοποιούνται από το Συμβουλευτικό
Κέντρο, που όμως ο ΕΟΠΑΕ το έκλεισε στο Ηράκλειο και πλέον η δουλειά αυτή
γίνεται από έναν μοναδικό εργαζόμενο!
Ταυτόχρονα, οι νέες δομές θα πρέπει να στεγαστούν σε κατάλληλες
κτιριακές υποδομές. Οι κτιριακές υποδομές του ΕΟΠΑΕ στο Ηράκλειο είναι ήδη
ανεπαρκείς (για τη Συμβουλευτική Μονάδα Εφήβων και τον Ξενώνα έχουν κριθεί ακατάλληλα τα κτήρια). Το
ίδιο ισχύει και για το Κέντρο Σωματικής
Αποτοξίνωσης, που σύμφωνα με τις εξαγγελίες θα στεγάζεται στο ΠαΓΝΗ, όπου είναι
ήδη ασφυκτική η κατάσταση.
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» έχει σταθερό μέτωπο απέναντι σε όλα τα ναρκωτικά,
τις εξαρτήσεις και στον τρόπο ζωής που συμβολίζουν. Μέτωπο ιδεολογικό -
πολιτικό - επιστημονικό.
Διεκδικούμε πρόληψη - θεραπεία - κοινωνική επανένταξη και έρευνα στο
πλαίσιο μιας κεντρικά σχεδιασμένης επιστημονικά αντιναρκωτικής πολιτικής με
πλήρη και επαρκή χρηματοδότηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, δημόσια και
δωρεάν, με όλο το επαρκές επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό, χωρίς να
χάνεται η θεραπευτική αυτοτέλεια των προγραμμάτων. Είμαστε αντίθετοι με κάθε
εμπλοκή ιδιωτών και ΜΚΟ σε πρόληψη, θεραπεία, επανένταξη και έρευνα.
Διεκδικούμε μαζί με
τους εργαζόμενους, τους μαζικούς φορείς :
·
Να καταργηθεί ο ΕΟΠΑΕ, ο νόμος διάλυσης της
Πρόληψης, της Δημόσιας και Δωρεάν Απεξάρτησης και να διαφυλαχτεί η δουλειά των
στεγνών προγραμμάτων και των θεραπευτικών κοινοτήτων με την απαραίτητη ενίσχυσή
τους σε πόρους και δυναμικό.
·
Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης σε Πρόληψη –
Απεξάρτηση.
·
Δημιουργία νέων εξειδικευμένων δομών και
προγραμμάτων με βάση τις αυξημένες ανάγκες αντιμετώπισης όλων των μορφών
εξάρτησης, με αποκλειστική ευθύνη του κράτους για την κοινωνική επανένταξη των
απεξαρτημένων.
·
Να στελεχωθεί η πρόληψη, η θεραπεία και η
κοινωνική επανένταξη με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με σταθερή σχέση
εργασίας, όπως επιβάλλει η φύση των προγραμμάτων απεξάρτησης.
·
Να δοθεί άμεση λύση στην ανεύρεση κατάλληλου
χώρου με πλήρεις προδιαγραφές για τη θεραπευτική κοινότητα της Κρήτης.
Αυτές είναι οι ασφαλείς προϋποθέσεις για να είναι
αποτελεσματική και με συνέχεια η ίδρυση των νέων Δομών στην Κρήτη!
Και, βέβαια, μπαίνουμε μπροστά
στον αγώνα ενάντια στη βαρβαρότητα του καπιταλισμού, στην πάλη για την ανατροπή του, για τη γενικότερη
βελτίωση των όρων ζωής, την ικανοποίηση
των σύγχρονων αναγκών, που είναι η
καλύτερη και πιο αποτελεσματική πρόληψη ενάντια στις εξαρτήσεις.
Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της «Λαϊκής
Συσπείρωσης» Κρήτης
Μαρινάκης Αλέκος- Βρύσαλης Δημήτρης - Μανουσάκης Νίκος
Τετάρτη 16 Ιουλίου 2025
3η 2025 ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ (22/7/2025) ΦΕΡΑΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ
ΛΕΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ «ΝΕΡΑΚΙ».
ΚΡΑΤΟΣ - ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΦΤΗΝΟΥ ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ ΝΕΡΟΥ
Η αγανάχτηση των δημοτών είναι στο «κόκκινο». Χρυσοπληρώνουν
το νερό και νερό δεν έχουν. Τη μια πολύωρες διακοπές, την άλλη οι βρύσες να
τρέχουν «σαν την ρακή στο καζάνι». Κινδυνεύουν καλλιέργειες, μικροί αγρότες, η
κάλυψη των διατροφικών μας αναγκών. Στην Δυτική Κρήτη, το 3ο
πλουσιότερο υδατικό διαμέρισμα της χώρας δεν φταίει καμιά κλιματική αλλαγή.
Αλλά ακόμη κι αν έφταιγε υπήρχαν τα εργαλεία να την προλάβουμε. Το χειμώνα
πλημυρίζουμε και το καλοκαίρι ξεροσταλιάζουμε γιατί τα έργα αντιπλημμυρικής
προστασίας, αποθήκευσης νερού, που έχει ανάγκη ο λαός θεωρούνται «κόστος». «Όφελος»
είναι μόνο ότι θέλει, όπου και όποτε θέλει ο επενδυτής. Είναι η πολεμική
οικονομία και η συμμετοχή στους σχεδιασμούς που ξεριζώνουν τους λαούς. Είναι τα
χατίρια των «φραπέδων» του ΟΠΕΚΕΠΕ.
Ευαγγέλιο της δημοτικής αρχής και των κυβερνήσεων διαχρονικά
είναι η κοινοτική οδηγία του 2000 για το νερό. Αντί για την αύξηση των αποθεμάτων προκρίνει την μείωση της χρήσης!!! Θέλουν
να την επιβάλουν με την πανάκριβη τιμολόγηση του «κόστους ανάκτησης». Την ακόμη
μεγαλύτερη εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση του νερού για χάρη των κερδών
των λίγων, όπως και με την ενέργεια. Η ΡΑΕ (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας) έγινε
ΡΑΑΕΥ (Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων Ενέργειας & Υδάτων) γιατί έχει την
τεχνογνωσία.
● Ενώ λόγω της άναρχης και σπάταλης σε φυσικούς
πόρους τουριστικοποίησης, έχουμε αλματώδη αύξηση της ζήτησης νερού, κράτος και
δήμος εξαντλούν με υπεράντληση το ένα μετά το άλλο τα αποθέματα, που μας χάρισε
η φύση (γεωτρήσεις, πηγές Αργυρούπολης, Λίμνη Κουρνά). Κανένας σχεδιασμός για
έργα αύξησης των διαθέσιμων αποθεμάτων (μικρά φράγματα, εμπλουτισμός του
υδροφόρου ορίζοντα, διαχωρισμός των δικτύων άρδευσης, επαναχρησιμοποίηση βιολογημένων
νερών στη γεωργία, σχεδιασμένη εφαρμογή νέων μεθόδων άρδευσης κοκ). Ακόμα και οι
μελέτες αντιπλημμυρικής προστασίας (αν
ποτέ υλοποιηθούν) περιορίζονται στην διοχέτευση του πολύτιμου νερού στη θάλασσα.
Δεν συνδυάζονται με έργα συγκράτησης, αποθήκευσης, εμπλουτισμού του υδροφόρου
ορίζοντα κλπ. Με 10-15 χρόνια καθυστέρηση δρομολογείται το διυλιστήριο από το
φράγμα των Ποταμών. Για να μην ξεμείνουν τα κέρδη της τουριστικής «βιομηχανίας».
Να το πληρώσει ο λαός με την «ανάκτηση του κόστους». Να μπουν πιο βαθιά στο
παιγνίδι τα κέρδη των εταιρειών, που «σφάχτηκαν» στον διαγωνισμό κατασκευής και
προσδοκούν να αναλάβουν και την κερδοφόρα λειτουργία, κατά το παράδειγμα της
ΜΕΑ Αμαρίου. Να λέει και πάλι ο λαός το νερό νεράκι όχι από έλλειψη αλλά γιατί
δεν θάχει να πληρώνει.
● Σε
ένα δίκτυο «σουρωτήρι» το 40% περίπου του νερού να χάνεται από τις αλλεπάλληλες
ζημιές αλλά και τις κλοπές. Μιλάμε για ένα δίκτυο γερασμένο, υποσυντήρητο. Αν
και η αντικατάστασή του έπρεπε προ πολλού να έχει γίνει οι ρυθμοί είναι
ανάλογοι της πολιτικής «κόστους – οφέλους». Η απίστευτη εκτόξευση της ζήτησης
που φέρνει κάθε χρόνο το άνοιγμα των ξενοδοχείων, είναι ο κύριος παράγοντας,
που οδηγεί σε τόσο εκτεταμένες και συχνές βλάβες. Το πολυδιαφημισμένο ολιστικό
πρόγραμμα, δρομολογείται προ του κινδύνου να καταρρεύσει μπροστά και στην
επέκταση των νέων 5στερων, με χιλιάδες ατομικές πισίνες και άλλες απαιτήσεις Να εξασφαλιστεί η κερδοφόρα λειτουργία τους
αλλά ο λογαριασμός ελέω της νέας τιμολόγησης να το φορτωθεί ο λαός.
● Η ΔΕΥΑΡ
παρά τις φιλότιμες προσπάθειες στελεχών και προσωπικού είναι δέσμια της επιχειρηματικής
λειτουργίας και της εξοντωτικής υποστελέχωσης. Όχι μόνο τα έργα αλλά και οι
υπηρεσίες (άρδευση, καταμέτρηση, μεταφορά νερού με βυτία, συντήρηση δικτύων κλπ
κλπ), εκτελούνται με πανάκριβες (ενίοτε προκλητικές) εργολαβίες, επιβαρύνοντας
με τα κέρδη τους την τιμή του νερού. Κορωνίδα
στο πάρτι των κερδών, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, είναι η απροκάλυπτη
ληστεία του απελευθερωμένου ενεργειακού κόστους, αφού όλες αρνούνται το φτηνό
βιομηχανικό τιμολόγιο που καταχρέωσε την ΔΕΥΑΡ όπως και τις περισσότερες, για
να κερδίζουν οι ενεργειακοί όμιλοι. Επομένως
η μεν ταμπέλα στη ΔΕΥΑΡ είναι δημόσια και δήθεν ανταποδοτική αλλά η λειτουργία
ιδιωτικοποιημένη, κερδοσκοπική. Θα γίνει ακόμη χειρότερη με τα μέτρα και την
εποπτεία της ΡΑΑΕΥ και ως προς την τιμολόγηση αλλά και ως προς την αξιολόγηση
των εξωφρενικά υποστελεχωμένων υπηρεσιών τους που ανοίγει το δρόμο στους
στρατηγικούς επενδυτές και στη επίσημη πλέον ιδιωτικοποίησή τους.
Κι ενώ η κατασπατάληση του νερού στα πολυτελή ξενοδοχεία
(εκατοντάδες ατομικές πισίνες, καθημερινό πλύσιμο των κοινοχρήστων κοκ) είναι
κοινό μυστικό, οι βολές σας στρέφονται κατά του «σπάταλου» δήθεν δημότη, κατά
του μικροκαλλιεργητή. Κατασκευάζετε προσχήματα για την επερχόμενη εκτόξευση των
τιμών του νερού στους αγρότες και στη λαϊκή κατανάλωση. Την σταδιακή ενιαία τιμολόγηση
για όλες τις χρήσεις. Να πληρώνουμε όλοι το ίδιο με τον ξενοδόχο, που το
εμπορεύεται. Να λέμε και το χειμώνα το νερό νεράκι. Να συγκεντρωθεί η
καλλιεργήσιμη γη σε λίγα χέρια.
Ρωτούμε την δημοτική αρχή να μας πεί ποιος είναι ο
σχεδιασμός της για να αντιμετωπίσει τα οξυμένα προβλήματα και τα συνεχή
παράπονα των δημοτών γύρω από το θέμα του νερού.
Σε ότι μας αφορά αγωνιζόμαστε όχι μόνο κατά της άμεσης
ιδιωτικοποίησης αλλά και κατά κάθε μορφής εμπορευματοποίησης. Για φτηνό, ελεγμένο, ποιοτικό
νερό για τον λαό, με άμεση μείωση των τιμολογίων κατά 30% σε ανέργους,
χαμηλόμισθους, χαμηλοσυνταξιούχους. Καμιά αύξηση στη λαϊκή κατανάλωση και στο
αρδευτικό νερό. Η μόνη αύξηση να είναι στις μεγάλες ξενοδοχειακές
μονάδες. Να γίνουν τα αναγκαία έργα
υποδομής για την αύξηση του διαθέσιμου νερού. Οι αναγκαίες
προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για να απαλλαγεί η ΔΕΥΑΡ από τις εργολαβίες
και τια αναθέσεις. Για να δημιουργηθεί ενιαίος, αποκλειστικά
δημόσιος φορέας διαχείρισης των υδάτων, που θα λειτουργεί με γνώμονα την
κάλυψη του συνόλου των λαϊκών αναγκών και όχι το καπιταλιστικό κέρδος.
Μανουσογιάννης Μανούσος
Δημοτικός Σύμβουλος με την Λαϊκή Συσπείρωση
14/7/2025
Πέμπτη 10 Ιουλίου 2025
9/7/2025 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΕΝ ΚΡΑΤΗ ΤΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
Ρέθυμνο 9/7/2025
Υπό κανονικές συνθήκες το ερωτηματολόγιο που απευθύνει η
διεύθυνσης της κοινωνικής υπηρεσίας στους εργαζόμενους θα μπορούσε και να
περάσει εντελώς απαρατήρητο. Την ώρα όμως που είναι σε εξέλιξη η διερεύνηση μιας
ακόμη καταγγελίας για κατάχρηση εξουσίας, που παραβιάζει εργασιακά δικαιώματα,
παρεμβαίνει σε μη υπηρεσιακά, προσωπικά θέματα. Εκτοξεύει απειλές απόλυσης αν δεν
παρακάμπτεις τα υπηρεσιακά σου καθήκοντα για να υπηρετήσεις πολιτικά οράματα
και προσωπικές φιλοδοξίες προϊσταμένων!!! Εν όψει της διερεύνησης αυτών των
καταγγελιών, η αποστολή του συγκεκριμένου ερωτηματολογίου είναι σκέτη πρόκληση.
Παρά τις αλλεπάλληλες καταγγελίες, η παρέα που με τα δικά
της κριτήρια διοικεί την κοινωνική υπηρεσία, συνεχίζει απτόητη στον ίδιο δρόμο.
Αν ήθελαν πραγματικά την γνώμη των εργαζομένων για να βελτιώσουν το εργασιακό,
υπηρεσιακό, επιμορφωτικό κλπ περιβάλλον δεν είχαν παρά να μιλήσουν με το ΔΣ του
σωματείου, που νόμιμα εκπροσωπεί όλους τους εργαζόμενους. Είναι ο φυσικός δέκτης
των αιτημάτων και των παραπόνων τους σε ένα πλαίσιο προστασίας της ανωνυμίας
αλλά και επαλήθευσης των καταγγελλομένων και διαφύλαξης της αξιοπιστίας του.
Παρακάμπτουν τον σύλλογο των εργαζομένων ακριβώς γιατί θέλουν να παρακάμψουν
την απαλλαγμένη από τον φόβο των αντιποίνων άποψη των εργαζομένων.
Οι ερωτήσεις τους είναι
«στημένες» για να εκμαιεύσουν «απαντήσεις» που «με τον φόβο των Ιουδαίων» θα
«βγάλουν λάδι» την διοίκηση για τις αλλεπάλληλες καταγγελίες που την βαραίνουν.
Θα στείλουν στην πυρά και την σημερινή εργαζόμενη και όλες τις προηγούμενες.
Οι ισχυρισμοί της διεύθυνσης περί «εχεμύθειας», «ανωνυμίας»
των απαντήσεων, στο ήδη διαμορφωμένο καθεστώς της κοινωνικής υπηρεσίας, είναι
παραμύθια για μικρά παιδιά. Θυμίζουμε: Όταν προηγούμενη εργαζόμενη, απόλυτα
φυσιολογικά, φωτογράφισε δικό της έγγραφο για να έχει τον αριθμό πρωτοκόλλου
που δεν της έδιναν και οι 3 παρούσες συναδέλφισσές της, ως δια μαγείας
ενοχλήθηκαν τόσο, που εντελώς αυθόρμητα και χωρίς δήθεν άνωθεν παρεμβάσεις,
υπέβαλαν ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ πανομοιότυπα υπηρεσιακά σημειώματα για να καταγγείλουν
(ρουφιανέψουν) το «έγκλημα» της συναδέλφου τους!!! Το περιστατικό αυτό με τις
αναγκαίες σάλτσες περί κατάργησης της εχεμύθειας!!! (για το δικό της έγγραφο)
ήταν η βασική δικαιολογία της αποπομπής της από την υπηρεσία. Μια φτηνή
δικαιολογία-πρόφαση, αφού ο πραγματικός λόγος, που η εργαζόμενη αποπέμφθηκε,
ήταν το υπηρεσιακό της καθήκον και η επιστημονική διαχείριση των παιδιών δεν
της επέτρεπαν να υπηρετεί αλλότριες σκοπιμότητες. Μια ματιά στο επίμαχο έγγραφο
θα το αποδείξει. Επομένως σε ένα τέτοιο
καθεστώς, τα περί «ανωνυμίας και εχεμύθειας» δεν είναι παρά ένα πολύ κακόγουστο και προκλητικό αστείο.
Κανείς δεν έχει δικαίωμα να επιβάλλει στους εργαζόμενους να
απαντήσουν στο στημένο ερωτηματολόγιο. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να τους
χρησιμοποιήσει ενάντια στους συναδέλφους τους αλλά και ενάντια στα ίδια τα
δικαιώματά τους. Έχουν κάθε δικαίωμα να αρνηθούν να απαντήσουν κι αν υποστούν
πιέσεις να απαντήσουν όλοι και σε όλα με τον ίδιο τρόπο. «Δεν ξέρω δεν απαντώ».
Ο δήμαρχος και η δημοτική αρχή συνεχίζουν να επωμίζονται όλο
και μεγαλύτερες ευθύνες. Δεν έφτανε η προσπάθεια αποσιώπησης, η από κοινού με
την ελεγχόμενη υπηρεσία συνέντευξη τύπου. Το πόρισμα συγκάλυψης που
προανήγγειλαν, με συμμετοχή των ελεγχομένων!!! Παρά τις επανειλημμένες
καταγγελίες και τις προκλητικές συμπεριφορές δεν παίρνουν την παραμικρή
απόσταση. Συνεχίζουν να δίνουν αέρα στα πανιά της κατάχρησης εξουσίας. Να «σπέρνουν
ανέμους και να θερίζουν θύελλες». Η πολιτική ευθύνη είναι κατά δική τους.
Χαιρετίζουμε τις ομιλίες και όσα κυριάρχησαν στην προχθεσινή
γενική συνέλευση του συλλόγου των εργαζομένων. Δείχνουν πως το πρόβλημα έχει
γίνει πια κοινή συνείδηση. Κι αυτό είναι αναγκαία προϋπόθεση για να λυθεί. Χαιρετίζουμε την ανακοίνωση αλληλεγγύης των
πρωτοβάθμιων σωματείων και των άλλων συνδικαλιστικών οργανώσεων που
προηγήθηκαν. Μπορούν να γίνουν ο καταλύτης που θα βάλει τέρμα στο προκλητικό
και αμετανόητο καθεστώς του «κράτους εν κράτη» στην κοινωνική υπηρεσία.
Οι δημοτικοί σύμβουλοι
της Λαϊκής Συσπείρωσης
Μανούσος Μανουσογιάννης
Ιωάννα Δακανάλη.
Τρίτη 24 Ιουνίου 2025
ΣΗΜΕΡΑ 24/6/2025 ΔΩΣΑΜΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΩΝ ΟΣΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΑΜΕ
ΠΟΡΙΣΜΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΑΝ ΣΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ - ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ
Η προσπάθεια της δημοτικής αρχής για πλήρη αποσιώπηση του
εξώδικου που για άλλη μια φορά δείχνει τον ελέφαντα στο δωμάτιο (το γνωστό
κράτος εν κράτη στην κοινωνική υπηρεσία) κατέρρευσε. Οι αποχωρήσεις της
αντιπολίτευσης από τα θέματα της κοινωνικής υπηρεσίας, οι ανακοινώσεις
σωματείων κλπ δεν άφησαν μόνη την εργαζόμενη να της επιβάλλουν να
συνθηκολογήσει με τον ελέφαντα ή να εξοβελιστεί. Η αμηχανία που προκάλεσαν στην
δημοτική αρχή οδήγησε στην πομπώδη συνέντευξη μαζί με την (ελεγχόμενη) υπηρεσία με
επιστράτευση όλης της πλειοψηφίας. Άθελά τους έφεραν το θέμα στην κορυφή της
τοπικής επικαιρότητας. Ο βασικός σκοπός των αποχωρήσεων επετεύχθητε με το
παραπάνω. Τα περί δολοφονίας χαραχτήρων, μετά και την σαφέστατη δήλωσή μας στο
ΔΣ, είναι απλές κουτοπονηριές ή πολιτικός αναλφαβητισμός.
Άλλαξαν μεν την
τακτική όχι όμως και την προειλημμένη απόφαση: «Να βγάλουν λάδι» το κράτος
εν κράτη. Τόσο με το «στήσιμο» (δίπλα δίπλα με ο κριτής με τους κρινόμενους),
όσο και με την βροχή, άσχετων με το θέμα, επαίνων στην υπηρεσία. Λες και το
κράτος δεν χρωστά αυτές τις υπηρεσίες στον εργαζόμενο λαό, που τις πληρώνει με
το παραπάνω. Λες και αυτά που επικαλούνται νομιμοποιούν την συστηματική
κατάχρηση εξουσίας!!! Με μονομερείς
κρίσεις: «Το εξώδικο είναι μια αοριστολογία… δεν έχει τίποτα …
αξιοκατάκριτο", "δεν κάνουμε
bullying... ούτε ασκεί πίεση κανείς σε κανένα" "δεν υπάρχει τίποτα
παράτυπο... δεν υπάρχουν ούτε προβλήματα, ούτε ερωτήματα αναπάντητα, ούτε
τίποτα», απορρίπτουν το εξώδικο πριν παραλάβουν την έκθεση που οι ίδιοι ζήτησαν
από την καταγγέλλουσα. Ανακοίνωσαν το πόρισμά τους πριν την έρευνα.
Δίνοντας μάλιστα συνέχεια στην ήδη εκφρασμένη απόπειρα αποδόμησης
και ψυχιατρικοποίησης της αντίδρασης της εργαζόμενης, ο δήμαρχος έδωσε την
ανακριβέστατη περιγραφή: «Αφορμή της έκρηξης ήταν μια απλή τηλεφωνική
επικοινωνία της καταγγέλλουσας με συνάδελφό της και τίποτε άλλο». Με άλλα λόγια
πολύ κακό για το τίποτα. Όπως όμως πληροφορούμαστε η επικοινωνία ήταν με πρόσωπο
του διοικητικού επιτελείου και αφορούσε επαναλαμβανόμενες ταπεινωτικές παρατηρήσεις
για το ντύσιμο (???) της εργαζόμενης χωρίς καν να το έχει δεί το εν λόγω
πρόσωπο της διεύθυνσης??? Μάλιστα η
εργαζόμενη αναγκάστηκε να στείλει και φωτογραφία για να υπερασπιστεί την
αξιοπρέπειά της απέναντι σε ένα σύστημα απίστευτης αυθαιρεσίας, προσβολής της
προσωπικότητας κοκ. Κι αυτό ήταν μόνο η κορυφή του παγόβουνου κι όχι όλο το
παγόβουνο όπως το παρουσίασε ο δήμαρχος.
Η δημοτική αρχή για να μην θίξει το «κράτος εν κράτη»
γίνεται μέρος του προβλήματος και όχι της λύσης. Δεν θέλουν με τίποτα να δούν
πως η πρόσφατη καταγγελία δεν είναι παρά ένας κρίκος σε μια αλυσίδα επαναλαμβανόμενων
απαράδεκτων περιστατικών κατάχρησης εξουσίας στην συγκεκριμένη υπηρεσία. Στην
μικρή μας κοινωνία κυκλοφορούν ονόματα εργαζομένων και άξιων στελεχών που είτε
αποπέμφθηκαν είτε οικειοθελώς αποχώρησαν για να γλιτώσουν από το τοξικό
περιβάλλον, όπως λένε. Είναι γνωστή η ωμή αδικία στον δικαιούχο που προσέφυγε
στο συνήγορο του πολίτη. Είναι γνωστό το υβρεολόγιο που δεχτήκαμε με αφορμή την
υπόθεση αυτή. Tα δημόσια
ψεύδη περί 2ου πορίσματος που τάχατες ανέτρεπε το πρώτο. Η
εισαγγελική παραγγελία για να δεχτούν παιδί σύμφωνα με την υπόδειξη των
ειδικών. Η πέραν κάθε νομιμότητας επιτροπή διαχείρισης παιδιών με αναπτυξιακές
δυσλειτουργίες. Η πεισματική άρνηση να την καταργήσουν. Η επίσης παράνομη
απαίτηση οι εργαζόμενοι από πριν να δηλώνουν αν θα απεργήσουν!!! Η απόλυση (διακοπή
της σύμβασης) εργαζόμενης γιατί δεν
απαντούσε αν θα απεργήσει και γιατί φωτογράφισε έγγραφο που η ίδια κατέθεσε με
τον αριθμό πρωτοκόλλου, που αρνούνταν να της δώσουν!!! Αυτά και άλλα πολλά μας
οδήγησαν στην εκτίμηση μας για «κράτος εν κράτη στην κοινωνική υπηρεσία». Δεν
νομιμοποιούνται με συναισθηματικές αναφορές για τον όγκο της δουλειάς ή για
σεβαστά μεν αλλά άσχετα με το θέμα προβλήματα υγείας ανθρώπων. Αυτά είναι που
καθιστούν την δημοτική αρχή μέρος του προβλήματος και όχι ο αγώνας να τελειώσει
επι τέλους αυτό το καθεστώς.
Μας εγκαλούν γιατί δεν ζητήσαμε πληροφόρηση και από την
υπηρεσία. Όταν μονίμως προσπαθούν να μας παραπλανήσουν, να παραποιήσουν κανονισμούς
και νόμους, έγγραφα που έχουμε στα χέρια μας (συνήγορος πολίτη) πως μπορούμε να
βασιζόμαστε σε μια τέτοια ενημέρωση?
Με παιδαριώδη τρόπο προσπάθησαν να δικαιολογήσουν την ωμή
παρέμβαση στα εσωτερικά του σωματείου. Το mail έστειλαν
σε όλες τις οργανικές μονάδες ήταν λέει πρωτοβουλία εργαζομένων. Σε μια
υπηρεσία που και τον αρ. πρωτοκόλλου του εγγράφου σου δεν παίρνεις χωρίς άνωθεν
εντολή, το email
δεν
είναι «ξέφραγο αμπέλι». Αλλά ακόμη κι αν ήταν, γιατί μόλις το διαπίστωσαν
δεν διαχώρισαν την θέση τους? Καταλόγισαν κάπου ευθύνες για αυτή την
υποτιθέμενη πλαστογράφηση της υπηρεσίας? Γιατί συνέχιζαν να δέχονται τις
απαντήσεις από τις οργανικές μονάδες σαν να μην συμβαίνει τίποτα? Γιατί ακόμα
και στην συνέντευξη που υποτίθεται ήταν προσεκτικοί, τις κρίσεις και τα
υπονοούμενα σε βάρος της προέδρου του τρόπου εκλογής της κλπ?
Η Λαϊκή Συσπείρωση
από τον Οκτώβρη με την απαράδεκτη σκηνοθεσία που «έντυσε» την απόλυση της
εργαζόμενης των παιδικών έχει προειδοποιήσει πως η δημοτική αρχή να σπέρνει
ανέμους για να θερίσει θύελλες. Η πρόβλεψη αυτή δεν άργησε να επιβεβαιωθεί. Θα
συνεχίσει αν δεν αντιμετωπιστεί το καθεστώς που γεννά τις θύελλες.
Καμιά συγκάλυψη
δεν θα κρύψει τον ελέφαντα στο δωμάτιο. Σήμερα έχει συσσωρευτεί πολύ
αποδεικτικό υλικό, μεγάλη κοινωνική ανησυχία. Έχουν διαμορφωθεί νέοι όροι που
θα κάνουν πολύ δύσκολη την συγκάλυψη.
Δευτέρα 23 Ιουνίου 2025
23/6/2025 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ & ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΠΟΣΟΥ ΣΕ ΔΙΑ ΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ
Ψηφίζουμε θετικά για τις δαπάνες προσωρινής φιλοξενίας των κατατρεγμένων
και ξεσπιτωμένων από τις πολεμικές επεμβάσεις σε βάρος των λαών και την ληστεία
των πλουτοπαραγωγικών τους πηγών.
Θέλουμε όμως να κάνουμε και μια δήλωση καθώς το ζήτημα δεν είναι στενά
οικονομικό.
Οι πρόσφυγες και μετανάστες που έφτασαν σήμερα στα νότια του νομού έχουν
ξεριζωθεί από τις χώρες τους λόγω των πολεμικών επεμβάσεων για τον έλεγχο των
πλουτοπαραγωγικών πηγών. Είναι θύματα των πολέμων και τις φτώχειας που οι
ανταγωνισμοί για τον έλεγχο του πλούτου επιβάλλουν στις χώρες τους.
Με αγανάκτηση παρακολουθήσαμε σήμερα, πόσο ανέτοιμο ήταν το κράτος, η
περιφέρεια και οι δήμοι για να υποδεχθούν τέτοιες ροές, παρόλο ότι εδώ και
καιρό είναι γνωστό ότι η Κρήτη αποτελεί πλέον πύλη εισόδου για τους διακινητές.
Οι πρόσφυγες και οι μετανάστες δεν είναι «μπάζα» για να ψάχνουμε ένα μέρος
να τους «αποθέσουμε». Με ευθύνη όλου του κρατικού μηχανισμού, τοπικού και
κεντρικού, οδηγήθηκαν στο γήπεδο του Τσεσμέ, σε χώρο ακατάλληλο από όλες τις
απόψεις.
Τα υπαρκτά προβλήματα που δημιουργούνται από αυτές τις επιλογές αξιοποιούν
γνωστοί άγνωστοι με την «ταμπέλα του κατοίκου της περιοχής» για να χύσουν το ρατσιστικό φασιστικό τους
δηλητήριο στους εργαζόμενους και την νεολαία του Ρεθύμνου. Να προβαίνουν σε
αξιόποινες πράξεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή με την ανοχή των
αρχών.
Είναι πρόκληση στον Τσεσμέ, γειτονιά 100% προσφυγική, να σπέρνουν το ίδιο
δηλητήριο με το οποίο 100 χρόνια πριν υποδέχονταν τους ξεριζωμένους από την
μικρασιατική καταστροφή πρώτους κατοίκους της, οι πολιτικοί πρόγονοι των
σημερινών ρατσιστών και πατριδοκάπηλων.
Επικροτούμε και στηρίζουμε τις γνήσια λαϊκές οργανώσεις που από το υστέρημά
τους συγκεντρώνουν και προσφέρουν είδη πρώτης ανάγκης στους
κατατρεγμένους.
Απαιτούμε, εδώ και τώρα με ευθύνη του κράτους να
βρεθεί κατάλληλος χώρος φιλοξενίας, με αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης ώστε να γίνουν
γρήγορα όλες οι απαραίτητες διαδικασίες ώστε να τους δοθούν τα έγγραφα για να
φτάσουν στον τόπο προορισμού τους.