Από τις 30/10/2024 είχε κατατεθεί το παρακάτω αίτημα των δημοτών προς το δημοτικό συμβούλιο. Για μιά ακόμη φορά ο Πρόεδρος και η παράταξη της πλειοψηφίας συνεχίζοντας μια τακτική φίμωσης και των πολιτών και του Δημ. Συμβουλίου ΔΕΝ ΕΦΕΡΑΝ το αίτημά τους στο ΔΣ αλλά το παρέπεμψαν στην υπηρεσία (κατά των αποφάσεων της οποίας παραπονούνται οι δημότες) να τους απαντήσει και ουσιαστικά να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.
Αποφασίσαμε επομένως πως πρέπει στην πράξη να ανατρέψουμε αυτή την πρακτική φέρνοντας εμείς το θέμα για συζήτηση στο ΔΣ.
Ακολουθεί η εισήγηση του Μ Μανουσογιάννη και στη συνέχεια η επιστολή των δημοτών.
Ρέθυμνο 10-11-2024
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ
ΦΙΜΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Με το 38953/30-10-2024 έγγραφό του νέο ζευγάρι
απευθύνεται στο ΔΣ εκφράζοντας τα παράπονά του για λάθος της υπηρεσίας, που
οδήγησε στον αποκλεισμό του παιδιού τους από τους βρεφονηπιακούς σταθμούς,
ζητώντας από το ΔΣ την αποκατάσταση της αδικίας.
Αντί όμως ο πρόεδρος να φέρει το θέμα (μαζί φυσικά με την γνώμη της υπηρεσίας) στο ΔΣ να απαντήσει, επέλεξε να διαβιβάσει στους αιτούντες την άποψη της υπηρεσίας, αγνοώντας και παρακάμπτοντας το ΔΣ και τις εκ του νόμου αρμοδιότητές του!!!
Είναι αυτονόητο ότι σε αιτήματα προς το ΔΣ αρμόδιο να
απαντά είναι το ίδιο. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να το υποκαθιστά και να το
φιμώνει. Ακόμη και αναρμόδιο να είναι σε κάποιο θέμα, οφείλει το ίδιο να απαντήσει
δηλώνοντας την εκ του νόμου αναρμοδιότητά του.
Αποκλειστικά
αρμόδιο όμως για την επιλογή
των παιδιών στους βρεφονηπιακούς σταθμούς (μετά την διάλυση του Νομικού
Προσώπου) είναι το Δημοτικό Συμβούλιο (ΚΥΑ 41087/5-12-2017, αρ. 3 παρ. 1, 2, 5,
Αρ. 4 , 5, 6 κλπ). Εισηγήσεις δέχεται
από την ειδική επιτροπή αλλά αυτό αποφασίζει. .
Η αρμοδιότητα αυτή γίνεται συστηματική προσπάθεια να υποβαθμιστεί,
να θεωρηθεί τυπική. Θυμίζουμε ότι ακόμη και η ειδική συνεδρίαση για την επιλογή των παιδιών, που επιβάλλεται από την ΚΥΑ (άρθρο 3 παρ 5) έγινε πρόταση να
μετατραπεί σε μια «δια περιφοράς διαδικασία», που αν δεν αντιδρούσαμε, θα ακύρωνε
και θα φίμωνε το Δημοτικό Συμβούλιο. Ότι παρά την αποκλειστική του αρμοδιότητα
το Δημοτικό Συμβούλιο δεν είχε καν
πρόσβαση στις σχετικές ενστάσεις των δημοτών. Η ίδια ακριβώς φίμωση
επιχειρείται και με την παρούσα παράκαμψη του Δημοτικού Συμβουλίου, που σε
καμιά περίπτωση δεν μπορούμε να αποδεχθούμε και να νομιμοποιήσουμε. Ο Πρόεδρος
του ΔΣ παρά το γεγονός ότι του μεταφέραμε τις παραπάνω ανησυχίες, δεν δέχτηκε
να φέρει την εν λόγω επιστολή στο ΔΣ. Για το λόγο αυτό την καταθέτουμε στην
ειδική συνεδρίαση του ΔΣ προσπαθώντας στην πράξη να ακυρώσουμε την φίμωσή του. Να
στείλουμε το μήνυμα πως οι δημότες έχουν αναφαίρετο δικαίωμα, όταν αδικούνται,
να καταφεύγουν σε αυτό. Δεν είναι υπήκοοι κανενός.
Μανουσογιάννης
Μανούσος
Δημοτικός Σύμβουλος
με την Λαϊκή Συσπείρωση.
Συνημμένο: Η 38953/30-10-2024
επιστολή των γονιών προς το ΔΣ, που είναι αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.
Ρέθυμνο 10-11-2024
Πόσο βαθιά καλούνται
οι δημότες να βάλουν το χέρι στην τσέπη για το δημόσιο και δωρεάν σχολείο;
Μεταξύ άλλων τόνισε
Η υποχρηματοδότηση είναι διαχρονική πολιτική επιλογή όλων
των κυβερνήσεων με σκοπό την απόσυρση του κράτους από την ευθύνη να καλύπτει τη
λειτουργία κρίσιμων τομέων, όπως είναι τα σχολεία, αντιμετωπίζοντας τα ως
κόστος. Η χρηματοδότηση έχει μειωθεί κατά 30% από το 2009 και παραμένει
καθηλωμένη σε αυτά τα τραγικά επίπεδα. Ταυτόχρονα, τα τελευταία χρόνια το
κόστος των λειτουργικών εξόδων έχει εκτιναχθεί από το κύμα ακρίβειας, τον
πληθωρισμό, την απελευθέρωση της ενέργειας, τα πανάκριβα τιμολόγια σε ενέργεια,
επικοινωνία και ύδρευση.
Την φετινή χρονιά ακόμα κι αυτή η πενιχρή χρηματοδότηση προς
τους δήμους για τη λειτουργία των σχολείων ήρθε με καθυστέρηση τριών μηνών,
δηλαδή η δόση του καλοκαιριού αποδόθηκε δύο εβδομάδες μετά την έναρξη των
σχολείων, με ο,τι αυτό πρόσθεσε στην ήδη επιβαρυμένη κατάσταση. Ο νόμος της
Κυβέρνησης και του Υπουργείου Εσωτερικών (άρθρο 28, παρ.1 και 2 του
ν.5056/2023), που κατάργησε τις σχολικές επιτροπές σε δήμους με λιγότερες από
100 σχολικές μονάδες και μετέφερε τις αντίστοιχες αρμοδιότητες στις υπηρεσίες
τους, από τη μια ανέδειξε την ήδη προβληματική εξασφάλιση πόρων ακόμα και για
τα πλέον απλά λειτουργικά έξοδα των σχολείων (αναλώσιμα) και από την άλλη δεν
μπορεί να θεωρηθεί ούτε τυχαία, ούτε παροδική διευθέτηση.
…..
Σε αυτή τη λογική και φέτος οι οικογένειες εκτός από τα
έξοδα που πρέπει να καλύψουν για την εξωσχολική αθλητική, καλλιτεχνική,
παιδαγωγική εκπαίδευση των παιδιών τους, ξεκινούν ένα τεράστιο αγώνα δρόμου για
να συνδράμουν οικονομικά και για την λειτουργία του ίδιου του σχολείου. Είναι
κοινό μυστικό ότι κυρίως στην προσχολική βαθμίδα και στο δημοτικό σχολείο
κυκλοφορούν οι περίφημες λίστες που οι γονείς καλούνται να αγοράσουν αναλώσιμα
υλικά καθώς και είδη προσωπικής υγιεινής. Οι σύλλογοι γονέων επιφορτίζονται με
πρωτεύοντα ρόλο να εξασφαλίσουν χρήματα για να μπαλωθούν ανάγκες όπως σχολικοί
πίνακες, συστήματα θέρμανσης-ψύξης, αθλητικό υλικό για το μάθημα της φυσικής
αγωγής και ότι άλλο προκύψει κατά την διάρκεια του έτους. Πετυχημένος θεωρείται
ο Σύλλογος Γονέων που εξασφάλισε τα περισσότερα χρήματα μέσα από εκδηλώσεις,
παζάρια, αλλά ακόμα και από χορηγίες οποίες ολοένα και περισσότερο εμφανίζονται
ως σωτήριες λύσεις. Οι γονείς έχουν αρχίσει να αντιδρούν έντονα και όχι αδίκως!
….
Συμπερασματικά καταλήγουμε ότι στην πράξη, κάθε μας ανάγκη για την εκπαίδευση και τη μόρφωση των παιδιών μας αντιμετωπίζεται από την κυβέρνηση ως κόστος και κοιτάει να... κάνει οικονομία! Και η συγκεκριμένη αυτή διατύπωση δεν επιδέχεται άλλης ανάγνωσης. Τόσα χρόνια δόθηκαν δισεκατομμύρια ευρώ σε ΝΑΤΟϊκές δαπάνες, επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές σε ομίλους, απορροφήθηκαν μια σειρά ευρωπαϊκά προγράμματα, αυξήθηκε κατακόρυφα η φορολογία των εργατικών – λαϊκών οικογενειών. Όμως φαίνεται ότι η μόρφωση των παιδιών μας, στο ύψος των επιστημονικών-τεχνολογικών κατακτήσεων της εποχής μας, μέσα σε σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια δεν αποτέλεσαν για καμία κυβέρνηση «επιλέξιμη δαπάνη». Από την άλλη φαίνεται καθαρά η πρόθεση των κυβερνώντων να δώσουν βορά στα επιχειρηματικά συμφέροντα το δικαίωμα των παιδιών μας για δωρεάν καθολική παιδεία.
Ερωτάται λοιπόν η Δημοτική Αρχή
·
Θεωρεί πολυτέλεια να φοιτούν 15 μαθητές στο νηπιαγωγείο και στις πρώτες δυο
τάξεις του δημοτικού και 20 μαθητές στις υπόλοιπες τάξεις δημοτικού, γυμνασίου
και Λυκείου; Θεωρεί πολυτέλεια να έχει το κάθε παιδί τον εκπαιδευτικό που του
αξίζει από την πρώτη μέρα του σχολικού έτους; Θεωρεί πολυτέλεια τα κατάλληλα
και ασφαλή κτήρια εξοπλισμένα με υλικοτεχνική υποδομή χωρίς να επιβαρύνονται
οικονομικά οι οικογένειες; Θεωρεί πολυτέλεια το μόνιμο και επαρκές προσωπικό
καθαριότητας;
·
Έχουμε καταγεγραμμένες τις ανάγκες – ελλείψεις κάθε σχολικής μονάδας και το
αντίστοιχο πλάνο δράσης για την ικανοποίηση τους;
· Πώς
αποτυπώνεται έμπρακτα η πίεση/διεκδίκηση προς την όποια κυβέρνηση όταν από τα
3,6 εκατ. που απαιτούνται για την στοιχειώδη κάλυψη των λειτουργικών μόνο
αναγκών ο τρέχων Π/Υ του δήμου προβλέπει 2,6 εκατ. και η κρατική χρηματοδότηση
περιορίζεται στα μόλις 1,2 εκατ.; Παρά την υπεραπόδωση δηλαδή των φορολογικών
εσόδων το κράτος καλύπτει μόλις το 1/3 των αναγκών. Τα υπόλοιπα τα φορτώνουμε
με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στους ίδιους δημότες μας;
· Ποια
άραγε από τις ιδιωτικές επενδύσεις που χρηματοδοτεί ο κρατικός και ενωσιακός
Π/Υ (Ξενοδοχεία, ΑΠΕ κλπ) έχει μεγαλύτερη αξία από την επένδυση στην μόρφωση
και το μέλλον των παιδιών μας; Ως πότε θα αποφεύγουμε να θέσουμε καθαρά και
ξάστερα αυτά τα πιεστικά ερωτήματα;
·
Απευθυνθήκαμε ενημερωτικά στους άμεσα εμπλεκόμενους – συλλόγους
διδασκόντων,συλλόγους γονέων ή στην ένωση συλλόγων γονέων, μαθητικούς
συλλόγους, ώστε να ενώσουμε δυνάμεις για να διεκδικήσουμε όσο παράνομα μας
στερεί η κυβέρνηση ; ·
Πώς θα αντιδράσουμε στην είσοδο ΜΚΟ,χορηγών και άλλων επενδυτών στα σχολειά
μας;
·
Εκτός από ανέξοδες φραστικές δηλώσεις για την αντίθεση μας στην
υποχρηματοδότηση των Δήμων, που στην πράξη αθωώνει την κυβερνητική πολιτική τι
μέτρα πήραμε ή σχεδιάζουμε να πάρουμε;
· Σε
τι ενέργεια έχουμε προβεί ώστε να δηλώσουμε την αντίθεση μας στην κατάργηση των
σχολικών επιτροπών;
· Μήπως έφτασε η ώρα,η θέση
που πολλές φορές ακούστηκε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου ότι "με
τους αγώνες δεν βγαίνει τίποτα" και προσπαθεί να σπείρει ηττοπάθεια, να
αναδιατυπωθεί και να ζωντανέψει η πεποίθηση ότι “αν κάτι κερδίσουμε θα είναι
επειδή θα αγωνιστούμε”;
· Τι
απαντάμε στα παιδιά μας, που δικαίως μας βάζουν στη θέση μας, λέγοντας μας: Στο
σχολείο θα έπρεπε να μορφωνόμαστε ολόπλευρα, να ανακαλύπτουμε και να
εξελίσσουμε τις κλίσεις και τα ταλέντα μας, να δημιουργούμε, να ονειρευόμαστε
την προοπτική και το μέλλον μας, να αισθανόμαστε ελεύθεροι και γεμάτοι, να
δημιουργούμε! Το σχολείο θα έπρεπε να παίρνει μέτρα για να μη μένει κανένας
νέος άνθρωπος πίσω στη μόρφωση, στην καλλιέργεια των ενδιαφερόντων του, λόγω
οικονομικών ή κοινωνικών δυσκολιών. Με απλά λόγια; Η καθεμία και ο καθένας από
μας να ξεχωρίζει γι’ αυτό που είναι και όχι γι’ αυτά που έχει!
Ιωάννα Δακανάλη
Δημοτικός Σύμβουλος με την Λαϊκή Συσπείρωση.
Χαρακτηριστικά αποσπάσματα από την παρέμβαση της Ιωάννας Δακανάλη