ΑΝΤΙΛΑΪΚΟΙ
ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΑΡΟΝ ΑΡΟΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΕ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ
Η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ εκφράζει την συμπαράστασή της στους
εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές του 1ου Δημοτικού
(τούρκικο), αλλά και όλων των υπόλοιπων σχολείων, που προσπαθούν να αποκρούσουν
τις μεθοδεύσεις κυβέρνησης και τοπικών παραγόντων για άρον άρον μετατροπή του
σχολείου σε πειραματικό.
Αντί η κυβέρνηση και οι τοπικοί παράγοντες να ασχοληθούν με
το πραγματικά κρίσιμο και επείγον ζήτημα της εξασφάλισης των όρων ασφαλούς
λειτουργίας των σχολείων. Αντί να συνετιστούν από τις εγκληματικές ανακολουθίες
που, για να απορρίψουν τα σχετικά αιτήματα, τη μια μέρα βεβαίωναν ότι τα
σχολεία δεν είναι χώροι μετάδοσης και την άλλη τα έκλειναν για 5 ολόκληρους
μήνες. Αντί να ασχοληθούν με τα τεράστια προβλήματα στην εκπαιδευτική
διαδικασία (ύλη, εξετάσεις, τράπεζα θεμάτων κλπ) που η πολιτική τους
συσσώρευσε. Αντί γι’ αυτά περιφέρουν το «μουτζούρη» του πειραματικού από
σχολείο σε σχολείο εξοργίζοντας δικαιολογημένα γονείς, μαθητές και
εκπαιδευτικούς.
Δεν είναι μόνο ότι οι εκπαιδευτικοί των μετατρεπόμενων
σχολείων χάνουν τις οργανικές τους και οι μαθητές απομακρύνονται από το σχολείο
του τόπου κατοικίας τους.
Η κυβέρνηση, όπως και η προηγούμενη, απέτυχαν παταγωδώς να
αναγκάσουν τους εκπαιδευτικούς να αποδεχθούν την αξιολόγηση. Το εργαλείο
πειθαναγκασμού και υποταγής τους στα σχέδια υποκατάστασης της ολόπλευρης μορφωτικής
διαδικασίας σε όφελος των μαθητών με φτηνές, αποσπασματικές και εφήμερες
δεξιότητες και καταρτίσεις. Σχέδια που καταδικάζουν τα παιδιά μας σε μόνιμη
αβεβαιότητα, αιχμάλωτα των επιχειρηματικών συμφερόντων. Ό,τι απέτυχαν να επιβάλουν
από την πόρτα πάνε να περάσουν από το «παράθυρο» των πειραματικών.
Ταυτόχρονα θέλουν να καταργήσουν το, έστω και τυπικά,
ενιαίο και ισότιμο επίπεδο όλων των σχολείων. Να υπηρετήσουν τον διακαή τους
πόθο της ταξικής, γεωγραφικής κλπ κατηγοριοποίησης.
Η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών σε φτωχές γειτονιές και αγροτικές περιοχές
να παραπεταχτούν σε υποβαθμισμένα σχολεία με το αιτιολογικό ότι τάχατες «δεν
παίρνουν τα γράμματα» αλλά τα παιδιά της κοινωνικής και οικονομικής αφρόκρεμας
να έχουν άλλη μεταχείριση ακόμη και στο δημόσιο σχολείο.
Αλήθεια αφού η κυβέρνηση και οι τοπικοί παράγοντες
κόπτονται τόσο πολύ για τα πειραματικά γιατί δεν μερίμνησαν να λειτουργήσει το
πειραματικό σχολείο που είναι τόσα χρόνια στα χαρτιά; Γιατί δεν μερίμνησαν το
πειραματικό Γυμνάσιο και Λύκειο να αποκτήσουν επιτέλους τα αξιοπρεπή κτήρια που
τους έχουν υποσχεθεί;
Τα πειραματικά σχολεία υποτίθεται πως δημιουργήθηκαν για να
δοκιμάζουν νέες πρωτότυπες και καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας που στη συνέχεια
θα μεταλαμπαδεύονται σε όλα τα υπόλοιπα σχολεία. Αφού τόσο πολύ κόπτονται για
την αναβάθμιση των σχολείων γιατί δεν μας λένε αλήθεια πόσες τέτοιες μεθόδους
έχουν μέχρι τώρα αξιοποιήσει στα υπόλοιπα σχολεία;
Η επιχείρηση της άρον άρον μετατροπής των σχολείων σε
πειραματικά, που με κυβερνητική εντολή ξεδιπλώνεται σε όλη την Ελλάδα, αποδεικνύει
για άλλη μια φορά πως η κυβέρνηση και όσοι την υπηρετούν εκμεταλλεύονται την
πανδημία για να επιβάλλουν στο λαό νέα αντιλαϊκά, αντιεκπαιδευτικά και
καταδικασμένα στη συνείδησή του μέτρα.
Ρέθυμνο 14/4/2021