Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011

Για τον κανονισμό λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου

-->

1 Ο υπό συζήτηση κανονισμός προσπαθεί να φιμώσει την αντίθετη άποψη, είτε αυτό αφορά τις εκλεγμένες παρατάξεις, είτε τους ίδιους τους δημότες, που με ομαδικά αιτήματα απευθύνονται στο Δήμο.
Πρακτικά χωρίς τη συγκατάθεση της πλειοψηφίας και του προέδρου, κανένα θέμα δεν μπορεί να συζητηθεί. Ακόμη και το δικαίωμα λόγου μπορούν να στερήσουν από εκλεγμένο με την πρόφαση ότι είναι τάχατες εκτός θέματος ή ότι θίγει τους θεσμούς.
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ
- Ενώ περισσεύει η υποκρισία και οι ευχές για την ανάγκη εκπροσώπησης όλων των παρατάξεων στις επιτροπές, την ίδια στιγμή με την κατάπτυστη διαδικασία που καθιερώνουν, ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΣΤΗ ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΘΕΣΕΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ, όπως ακριβώς έκαναν στην πρόσφατη εκλογή των επιτροπών του Δημ. Συμβουλίου.
- Στα λόγια το Δημ. Συμβ. είναι αρμόδιο να συζητά όλα τα θέματα του Δήμου. Στην πράξη όμως κανένα γιατί ΡΗΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ τη συζήτηση θεμάτων που έχουν αρμοδιότητα ο Δήμαρχος, οι αντιδήμαρχοι, η οικονομική επιτροπή κλπ. Έτσι πέρα από την εκλογή των επιτροπών (με τον τρόπο που καθιερώνεται) τον προϋπολογισμό και το πρόγραμμα έργων, που κι αυτά είναι αμφίβολο αν θα έχεις χρόνο να τα μελετήσεις, επί της ουσίας και σε βάθος, τίποτε άλλο δεν μένει ως ρητή αρμοδιότητα του Συμβουλίου.
- Οι δυνατότητες των εκλεγμένων παρατάξεων να θέσουν ένα θέμα για συζήτηση, χωρίς τη συγκατάθεση της πλειοψηφίας και του προέδρου είναι ολότελα μηδενικές. Ακόμη κι αν όλες μαζί συμφωνήσουν, ο πρόεδρος ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ μπορεί να αρνείται τη σύγκληση και η πλειοψηφία να «σαμποτάρει» την απαρτία.
- Το ίδιο ισχύει και για τα συλλογικά αιτήματα των Δημοτών με πάνω από 25 υπογραφές. Ο πρόεδρος με διάφορες προφάσεις μπορεί να ΜΗΝ τα κοινοποιήσει καν στο σώμα. Χωρίς την έγκριση της πλειοψηφίας είναι ακόμη και αυτά αδύνατον να συζητηθούν.
2 Από τα παραπάνω γίνεται φανερό πως θέλουν ένα Δ.Σ. που θα λειτουργεί φιμώνοντας και όχι αντικρούοντας την αντίθετη άποψη. Θέλουν ένα διακοσμητικό όργανο που θα δίνει δημοκρατική επίφαση στις αποφάσεις του Δημάρχου και των αντιδημάρχων και κάποιων ελεγχόμενων έτσι κι αλλιώς επιτροπών. Αυτή είναι εξ άλλου και η φιλοσοφία που διαπερνά τον Καλλικράτη και ο κανονισμός τον αντιγράφει ερμηνεύοντας ορισμένες πλευρές του επί το αντιδραστικότερο.
Με την έννοια αυτή, οι αντιδράσεις των παρατάξεων που στήριξαν ή έσπειραν αυταπάτες για τον Καλλικράτη δεν έχουν αφετηρία θέσεις αρχών αλλά μια μικροπαραταξιακή λογική που τις φέρνει να αντιδρούν επειδή εδώ έτυχε να μην είναι χαλίφης στη θέση του χαλίφη.
3 Τα παραπάνω δεν γίνονται από κάποιο αντιδημοκρατικό «καπρίτσιο».
Η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ και το ΚΚΕ, που τη στηρίζει, από πολύ νωρίς έχουν ξεκαθαρίσει ότι ο Καλλικράτης, όλα τα μέτρα και η πολιτική που καλείται να εφαρμόσει η Τοπική Διοίκηση, ως τμήμα του ενιαίου κρατικού μηχανισμού, είναι εξειδίκευση της πολιτικής των μνημόνιων και των βάρβαρων αναδιαρθρώσεων σε τοπικό επίπεδο. Στόχος είναι να θυσιαστούν οι λαϊκές ανάγκες, τα δικαιώματα, τη δημόσια περιουσία και τοπικά, με σκοπό την ακόμη πιο αποτελεσματική διείσδυση, συγκέντρωση και συγκεντροποίηση του μεγάλου κεφαλαίου. Οι συνέπειες για τη μεγάλη πλειοψηφία των λαϊκών στρωμάτων θα είναι τεράστιες.
Για να προλάβουν ή να καθυστερήσουν τις αναπόφευκτες λαϊκές αντιδράσεις απέναντι σε μια τέτοια πολιτική προχωρούν στην εφαρμογή όλο και πιο αντιδραστικών κατασκευασμάτων, όπως ο υπό συζήτηση κανονισμός.
Ματαιοπονούν. Μόνο προσωρινά μπορούν να ανακόπτουν την πορεία των λαών προς την ευημερία και την κοινωνική προκοπή.
Η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ καλεί τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα του Δήμου να μην πτοηθούν από τέτοια κατασκευάσματα. Έχουμε την πείρα να τα ακυρώσουμε στην πράξη. Να εντείνουν τους αγώνες και τις διεκδικήσεις τους απέναντι στην κυβέρνηση αλλά και το Δήμο για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών τους.
Χωρίς να τρέφουμε αυταπάτες στο ΔΣ θα καταθέσουμε προτάσεις για την αλλαγή και συγκεκριμένων άρθρων του κανονισμού, αν και θα έπρεπε στο σύνολό του να αποσυρθεί.

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2011

Αίτημα για εξόφληση δεδουλευμένων στους εργαζόμενους στου γραφείου της Παλιά Πόλης


ΑΠ 23460/17/10/2011

Προς τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου
Κοινοποίηση: α. Δήμαρχο Ρεθύμνης
                             β. Επικεφαλείς Δημοτικών παρατάξεων
                                   γ. Δημοτικούς Συμβούλους

ΘΕΜΑ :- ΕΞΟΦΛΗΣΗ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΩΝ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ
ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΠΟΛΗΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ
ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΤΩΝ ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΚΡΑΤΙΚΩΝ
ΦΟΡΕΩΝ ΠΟΥ ΥΠΕΓΡΑΨΑΝ ΤΗΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ
ΠΟΛΗΣ.


Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ύστερα από παρέμβαση της ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ, ήρθε στην επιφάνεια το μεγάλο πρόβλημα των οφειλών της ΚΟΙΝΟΦΕΛΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΡΕΘΥΜΝΗΣ (ΚΕΔΗΡ), στους εργαζόμενους του Γραφείου της Παλιάς Πόλης.
Αφορούν μισθούς δώρα κλπ από τον Ιούνιο του 2004 μέχρι το Δεκέμβριο του 2005. Για το ακριβές ποσόν θα μας ενημερώσει υποθέτουμε ο Δήμαρχος και η πρόεδρος της ΚΕΔΗΡ, αλλά πρέπει να κυμαίνεται περί τις 300.000 ευρώ χωρίς να υπολογίζονται οι τόκοι, που και με δικαστικές αποφάσεις έχουν επιβληθεί και καθημερινά προστίθενται.
Το δίκιο των εργαζομένων είναι προφανές και αδιαμφισβήτητο, δεδομένου ότι πρόκειται για δεδουλευμένες αποδοχές, που η άρνηση καταβολής τους είναι από τις πιο βάναυσες καταπατήσεις των εργασιακών δικαιωμάτων.
Ενώ η σημερινή δημοτική αρχή, όταν ήταν αντιπολίτευση, κατηγορούσε την προηγούμενη που εξωθούσε τους εργαζόμενους να φτάσουν στα δικαστήρια, παρόλα αυτά τον ίδιο ακριβώς δρόμο ακολούθησε και εκείνη. Οι εργαζόμενοι δικαιώθηκαν και με αποφάσεις του Πρωτοδικείου Ρεθύμνης (2006 και 2009), που μάλιστα χαρακτηρίστηκαν προσωρινά εκτελεστές, και με την 382/2008 απόφαση του εφετείου Κρήτης, στο οποίο προσέφυγε η ΚΕΔΗΡ. Παρόλα αυτά οι αποφάσεις αυτές έμειναν κενό γράμμα, επιβεβαιώνοντας την εκτίμηση ότι οι νόμοι, η δικαιοσύνη, το κράτος στον καπιταλισμό είναι πάντα ταξικοί. Ενώ οι εισαγγελείς και η αστυνομία παρεμβαίνουν αυθημερόν για να καταστείλουν τις απεργίες και τους αγώνες των εργαζομένων που διεκδικούν τον ιδρώτα τους, οι ελάχιστες υπέρ των εργαζομένων αποφάσεις έχουν καθαρά διακοσμητικό χαρακτήρα.
Η δημοτική αρχή, ακολουθώντας κατά γράμμα την τακτική της προηγούμενης, υποστηρίζει ότι ήταν υποχρεωμένη από το νόμο να οδηγηθεί στα δικαστήρια για να μην της καταλογιστούν ευθύνες για παραμέληση των συμφερόντων του Δήμου και της ΚΕΔΗΡ.
. Παρόλα αυτά, στους λίγους μήνες που η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ συμμετέχει στο Δημοτικό Συμβούλιο, έχει καταγράψει τουλάχιστον δύο περιπτώσεις που η ίδια η Δημοτική αρχή έχει πράξει ακριβώς το αντίθετο.. Η μία αφορούσε απευθείας ανάθεση έργου στο Αναγεννησιακό Φεστιβάλ, που ως δαπάνη απορρίφτηκε από την επίτροπο και το Δημοτικό Συμβούλιο, με εισήγηση της οικονομικής επιτροπής, εκτίμησε ότι ΔΕΝ είναι προς το συμφέρον του Δήμου να οδηγηθεί στα δικαστήρια, να επιβαρυνθεί με δικαστικά έξοδα και τόκους και αποφάσισε να πληρώσει τη δαπάνη αυτή παρόλο που είχε απορριφθεί από την επίτροπο.
Το ίδιο έγινε και πριν λίγες μέρες με την απαίτηση του κ Αγριμάκη να πληρωθεί για το ναυαγοσωστικό έργο από 11/6/2010 μέχρι 30/6/2010, το οποίο προσέφερε χωρίς να υπάρχει σύμβαση για το επίμαχο διάστημα, λόγω της καθυστέρησης στην υπογραφή της.. Και σε αυτή την περίπτωση και μετά από κάποιες διευκρινήσεις το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε πως ΔΕΝ είναι


προς το συμφέρον του Δήμου να οδηγηθεί στα δικαστήρια. Μα αν αυτά ίσχυσαν μία φορά σε αυτές τις υποθέσεις τότε για τους εργαζόμενους της παλιάς πόλης ισχύουν εκατό φορές περισσότερο. Είναι φανερό πως όπως «ο τσικαλάς όπου θέλει κολλάει το αυτί», έτσι και η «νομιμότητα» επιτρέπει στον εκάστοτε ισχυρό να την ερμηνεύει όπως κάθε φορά τον βολεύει.
Η πρόταση της ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ είναι το Δημοτικό Συμβούλιο με το ίδιο ακριβώς σκεπτικό που αντιμετώπισε τις δύο άλλες περιπτώσεις με το ίδιο και ακόμη ισχυρότερη τεκμηρίωση να αντιμετωπίσει και την χρονίζουσα αυτή αδικία σε βάρος των εργαζομένων. Το συμφέρον του Δήμου και της ΚΕΔΗΡ σε καμιά περίπτωση δεν είναι να φορτώνονται με τόκους και προσαυξήσεις.
Συγκεκριμένα προτείνουμε να γίνει συνεννόηση με τους εργαζόμενους με την παράκληση να αποδεχθούν την τακτοποίηση της οφειλής σε 4 εξαμηνιαίες δόσεις. Αρχής γινομένης από το τρέχον εξάμηνο.
Να εγκριθεί (μετά τη συνεννόηση) τροποποίηση του προϋπολογισμού με αύξηση της επιχορήγησης της ΚΕΔΗΡ, κατά το ακριβές ποσόν της εξαμηνιαίας δόσης, και αντίστοιχη μείωση του αποθεματικού. Οι υπόλοιπες δόσεις μπορούν να προβλεφθούν στους επόμενους προϋπολογισμούς.
Ταυτόχρονα το Δημοτικό Συμβούλιο πρέπει να πάρει αποφάσεις για την πραγματική υπεράσπιση των συμφερόντων του Δήμου, των δημοτών και των εργαζομένων, απέναντι σε αυτούς που δημιουργούν την ασφυκτική κατάσταση στα οικονομικά του Γραφείου της παλιάς πόλης και της ΚΕΔΗΡ. Από το 1995 που υπογράφτηκε η προγραμματική σύμβαση για το Γραφείο της παλιάς πόλης μεταξύ του Δήμου και του υπουργείου Πολιτισμού, του ΠΕΧΩΔΕ, του ΕΟΤ, της Περιφέρειας Κρήτης, της Νομαρχίας Ρεθύμνου, από τότε ως σήμερα οι κρατικοί αυτοί φορείς δεν έχουν ανταποκριθεί στις οικονομικές υποχρεώσεις που απορρέουν από την υπογραφή της σύμβασης.
Στον προϋπολογισμό του Δήμου είναι εγγεγραμμένες σωρευτικές απαιτήσεις πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ. Ούτε 1 ευρώ δεν κατέβαλαν την προηγούμενη χρονιά. Την ντε φάκτο αυτή στάση πληρωμών από το 1995 επιβαρύνεται διπλά και τριπλά (με έξοδα που δεν του αναλογούν, με τόκους δανεισμού) τόσο το δημοτικό ταμείο, όσο και οι δημότες και οι εργαζόμενοι στο Γραφείο παλιάς πόλης αλλά και σε ολόκληρο το Δήμο.
Κι όμως αντί η δημοτική αρχή «να κινήσει γη και ουρανό» για να πάρει αυτά που δικαιούται από το κράτος, στρέφει τους εισπρακτικούς της μηχανισμούς στους άνεργους, χαμηλοσυνταξιούχους και μικροεπαγγελματίες που κινδυνεύουν με διακοπή φορολογικής και δημοτικής ενημερότητας.. Συμμετέχει ουσιαστικά στην έφοδο εξαθλίωσης των εργαζομένων επικαλούμενη τον κίνδυνο καταλογισμού για αμέλεια στην είσπραξη των δημοτικών εσόδων.
Η πραγματική αμέλεια βρίσκεται ακριβώς στην στάση τόσο της προηγούμενης όσο και της σημερινής δημοτικής αρχής απέναντι στην κρατική στάση πληρωμών μικρό μόνο δείγμα της οποίας είναι οι οφειλές τους στο Γραφείο της Παλιάς πόλης. Οι ίδιοι συνεπικουρούν στις συνεχείς περικοπές των ΚΑΠ, της ΣΑΤΑ, υπέγραψαν οικιοθελώς την ουσιαστική διαγραφή των 9 δις ευρώ από τους παρακρατηθέντες πόρους, που έκαναν όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Περί τα 40 εκατομμύρια ευρώ ζημιώθηκε το Ρεθεμνιώτικο δημοτικό ταμείο μόνο από την συμφωνία αυτή, που υπέγραψαν με την προηγούμενη κυβέρνηση οι εκλεγμένοι του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ στην ΚΕΔΚΕ. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο. Κομματική ταυτότητα όλοι έχουμε. Άλλοι όμως κρύβουν και συνεπικουρούν στη σχεδιασμένη και διαχρονική πολιτική πτώχευσης του λαού, άλλοι την αναπαράγουν τάχατες διαμαρτυρόμενοι για τις συνέπειές της κι άλλη την πολεμούν και μάλιστα από τη ρίζα της.
Το Δημοτικό Συμβούλιο οφείλει άμεσα να δημοσιοποιήσει το θέμα των οφειλών στο Γραφείο της παλιάς πόλης και γενικότερα να αντιδρά σε όλες τις κρατικές περικοπές και στην πολιτική πτώχευσης και εξαθλίωσης των εργαζομένων για να σωθούν τα κέρδη της πλουτοκρατίας.
Να στείλει άμεσα επιστολή στους υπουργούς και επικεφαλής των οργανισμών που έχουν τις συγκεκριμένες οφειλές απαιτώντας την άμεση εξόφλησή τους. Να επανεξετάσει το θέμα σε εύλογο χρονικό διάστημα και να διεκδικήσει με κάθε μέσον και αυτά και όλα όσα περικόπτουν φορτώνοντας με νέα βάρη τους δημότες, εξαθλιώνοντας το επίπεδο των κοινωνικών υπηρεσιών.




Η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ απευθυνόμενη στους εργαζόμενους τους λέει πως δεν πρέπει να έχουν αυταπάτες. Οι σημερινοί πολιτικοί συσχετισμοί στο Δήμο και στο Δημοτικό Συμβούλιο δεν είναι για να υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες. Να μην μπερδεύονται από τις διακηρύξεις περί τοπικής ανάπτυξης. Πίσω από αυτές κρύβονται οι στοχευμένες δράσεις για την εξυπηρέτηση των μεγαλοξενοδόχων και μεγαλοεπιχειρηματιών και η πλήρης απαξίωση και εμπορευματοποίηση των λαϊκών αναγκών. Μόνο με τον οργανωμένο αγώνα τους μπορούν να ανατρέψουν τους αρνητικούς συσχετισμούς.





Σημείωση: Επισυνάπτουμε απόσπασμα του τρέχοντος προϋπολογισμού του Δήμου, που φαίνονται αναλυτικά οι οφειλές από την προγραμματική σύμβαση της Παλιάς Πόλης.